Gość grom546 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Witam, Czy potraficie Panowie dokonać odczytu poniższych logów:? Logi statyczne: Grupy: 023,014,015 - http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102798.html Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102799.html Grupy: 004,007,011 - http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102800.html NOWY LOG : http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102904.html Dynamiczne: http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102627.html http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102628.html Prosze również o info jaka jest optymalna temp pracy silnika 1.6 FSI, jak widać jak jadę mam 90C ale na biegu jałowym dochodzi do 111C Porównywałem odczyt VAG z instrumentami (07) w vag i temp jest taka sama w obu blokach.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maaniek9 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Nie wiem, czy się przyda, ale znalazłem opis bloków na stronie Ross-tech'a . http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Prosze również o info jaka jest optymalna temp pracy silnika 1.6 FSI, jak widać jak jadę mam 90C ale na biegu jałowym dochodzi do 105C Nie mam doświadczenia za wielkiego z tymi silnikami ale z moich danych wynika, że termostat otwiera się przy 109*C. Wentylator działa na 1 biegu przy 92-97*C a na 2 biegu przy 99-105*C Natomiast w tych logach widać napięcie ładowania troszkę za małe i mocno skaczący parametr ciśnienia atmosferycznego (może sprawdź masy ) Zapytasz dlaczego termostat otwiera się przy 109*C więc odpowiadam: Jak już pisałem Ci w jakimś innym poście Twoje auto posiada termostat z grzałką a jest to nic innego jak "termostat z regulacją programową" (MAP-controlled thermostat). W niektórych autach BMW(miałem okazję taki wymieniać) no i w grupie VW z bezpośrednim wtryskiem jak i w Oplach i Mercedesach jest i będzie coraz częściej wykorzystywany. Zwiększono temperaturę pracy w zakresie małych i średnich obciążeń o ok 15-20*C ponieważ powoduje to obniżenie zużycia paliwa. Ale aby silnik pracował przy większym obciążeniu prawidłowo i miał chłodniejsze powietrze do spalania bogatsze w tlen to jeżeli ECU stwierdzi, że silnik pracuje w zakresie dużego obciążenia to zasila grzałkę w termostacie co powoduje dogrzanie go i otworzenie aby wystudzić płyn oraz załączany jest jest na max wentylator chłodnicy i stąd masz niższą temperaturę podczas jazdy. Po co to wszystko ... jak zwykle ekologia, zmniejszenie emisji szkodliwych spalin no i zmniejszenie zużycia paliwa. Tak jak pisałem w tym poście http://forum.samnaprawiam.com/diagnoza-objawow-czy-to-moze-byc-sonda-vt5006.htm na logach statycznych widać (najbardziej) jak zwiększa się czas wtrysku do 14,3 przy temp. 105*C aby wypalić tlenki azotu po czym spada na chwilę do 0. W/G mnie praca silnik jest prawidłowa Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Nie wiem, czy się przyda, ale znalazłem opis bloków na stronie Ross-tech'a .http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/ Wielkie dzięki na pewno się przyda Wentylator działa na 1 biegu przy 92-97*C a na 2 biegu przy 99-105*C W tym problem że wentylator w ogóle się nie włącza bo chłodnica jest zimna nawet przy ponad 90 C / nie włączył się też przy 111C Natomiast w tych logach widać napięcie ładowania troszkę za małe i mocno skaczący parametr ciśnienia atmosferycznego (może sprawdź masy ) Sprawdzę, dzieki pozdrawiam i przepraszam za to że wyprowadzam niektórych w cierpliwości   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Wentylator jest załączany z ECU silnika nie z czujnika w chłodnicy. Czujnik daje sygnał do ECU a ECU załącza wentylator chłodnicy. zanim zaczniesz cokolwiek naprawiać lub drutować zapoznaj się z zasadą działania swojego auta, bo to nie jest tak jak w innych.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 U mnie jest coś takiego : sterownik wentylatora : Sam na pewno naprawiać nie będę. Fakt że tutaj jest inaczej i ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje na temat tego silnika. Ale coś musi być nie tak skoro przy temperaturze ponad 110C wentylator nie zostaje włączony Dzięki za zainteresowanie i pomoc. P.S. Dodam że prosiłem kolegę maaniek9 który posiada ten sam silnik o sprawdzenie przy jakiej temp włącza sie wentylator i u niego jest to : ok. 106-108 °C   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Nie chcę Ci mieszać, nie naprawiałem tego typu silnika ale zapoznaj się dokładnie jak działa układ chłodzenia zanim narobisz sobie kosztów. EDIT: To niech kolega sprawdzi kiedy mu się robi chłodnica cała gorąca (przy jakiej temp) może i termostat nie otwiera w pierwszej fazie a dopiero po dogrzaniu go grzałką podczas obciążenia. I sprawdź zasilanie czujnika w chłodnicy ma mieć 5V   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Jak naprawa auta przebiegła?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Dzisiaj oddałem do mechanika bo mam wyciek gdzieś od strony skrzyni mi kapie płyn chłodniczy. Co do temp otwierania termostatu to znalazłem w pdf schemat silnika 1.6 FSI i jest tam rozrysowane że termostat otwiera się przy 110C - u mnie przy 111 ale to chyba nie ma znaczenia, jak się otworzy to trzyma potem 102C więc wszystko ok pozdrawiam p.s. Termostat ma system elektronicznego podgrzewania i na podstawie odczytów z czujnika prędkości samochodu, obciążenia, przepływomierza i czujnika temperatury reguluje otwarcie termostatu który pracuje w dosyć rozległym przedziale, bo od 75 do 113 C (tak zrozumiałem ) . Sterowane jest wszystko przez ECU. Umieszczam dwa linki w których wszystko jest bardzo fajnie rozpisane. http://www.meeknet.co.uk/E38/E38_Map_Thermostat.pdf Opis co prawda to innego kodu silnika ale ten termostat podobno siedzi w BAD: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_222.pdf http://imageshack.us/photo/my-images/707/121750.png/   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Dobry kierunek myślenia miałem, że jest OK. <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się