Skocz do zawartości

Ocena logów i pytanie o temp. pracy silnika.


Gość grom546

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy potraficie Panowie dokonać odczytu poniższych logów:?

 

Logi statyczne:

Grupy: 023,014,015 - http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102798.html

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102799.html

Grupy: 004,007,011 - http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102800.html

 

NOWY LOG : http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102904.html

 

Dynamiczne:

 

http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102627.html

http://vaglog.rtnet.pl/grom546_102628.html

 

Prosze również o info jaka jest optymalna temp pracy silnika 1.6 FSI, jak widać jak jadę mam 90C ale na biegu jałowym dochodzi do 111C

Porównywałem odczyt VAG z instrumentami (07) w vag i temp jest taka sama w obu blokach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze również o info jaka jest optymalna temp pracy silnika 1.6 FSI, jak widać jak jadę mam 90C ale na biegu jałowym dochodzi do 105C

Nie mam doświadczenia za wielkiego z tymi silnikami ale z moich danych wynika, że termostat otwiera się przy 109*C. Wentylator działa na 1 biegu przy 92-97*C a na 2 biegu przy 99-105*C

Natomiast w tych logach widać napięcie ładowania troszkę za małe i mocno skaczący parametr ciśnienia atmosferycznego (może sprawdź masy )

 

Zapytasz dlaczego termostat otwiera się przy 109*C więc odpowiadam:

Jak już pisałem Ci w jakimś innym poście Twoje auto posiada termostat z grzałką a jest to nic innego jak "termostat z regulacją programową" (MAP-controlled thermostat). W niektórych autach BMW(miałem okazję taki wymieniać) no i w grupie VW z bezpośrednim wtryskiem jak i w Oplach i Mercedesach jest i będzie coraz częściej wykorzystywany.

Zwiększono temperaturę pracy w zakresie małych i średnich obciążeń o ok 15-20*C ponieważ powoduje to obniżenie zużycia paliwa. Ale aby silnik pracował przy większym obciążeniu prawidłowo i miał chłodniejsze powietrze do spalania bogatsze w tlen to jeżeli ECU stwierdzi, że silnik pracuje w zakresie dużego obciążenia to zasila grzałkę w termostacie co powoduje dogrzanie go i otworzenie aby wystudzić płyn oraz załączany jest jest na max wentylator chłodnicy i stąd masz niższą temperaturę podczas jazdy. Po co to wszystko ... jak zwykle ekologia, zmniejszenie emisji szkodliwych spalin no i zmniejszenie zużycia paliwa.

 

Tak jak pisałem w tym poście http://forum.samnaprawiam.com/diagnoza-objawow-czy-to-moze-byc-sonda-vt5006.htm na logach statycznych widać (najbardziej) jak zwiększa się czas wtrysku do 14,3 przy temp. 105*C aby wypalić tlenki azotu po czym spada na chwilę do 0.

W/G mnie praca silnik jest prawidłowa ;-)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy się przyda, ale znalazłem opis bloków na stronie Ross-tech'a ;).

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

Wielkie dzięki ;) na pewno się przyda

 

Wentylator działa na 1 biegu przy 92-97*C a na 2 biegu przy 99-105*C

 

W tym problem że wentylator w ogóle się nie włącza bo chłodnica jest zimna nawet przy ponad 90 C / nie włączył się też przy 111C

 

Natomiast w tych logach widać napięcie ładowania troszkę za małe i mocno skaczący parametr ciśnienia atmosferycznego (może sprawdź masy )

Sprawdzę, dzieki

pozdrawiam i przepraszam za to że wyprowadzam niektórych w cierpliwości :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator jest załączany z ECU silnika nie z czujnika w chłodnicy. Czujnik daje sygnał do ECU a ECU załącza wentylator chłodnicy. zanim zaczniesz cokolwiek naprawiać lub drutować zapoznaj się z zasadą działania swojego auta, bo to nie jest tak jak w innych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest coś takiego :

sterownik wentylatora :

2740825331.jpg

 

Sam na pewno naprawiać nie będę. Fakt że tutaj jest inaczej i ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje na temat tego silnika. Ale coś musi być nie tak skoro przy temperaturze ponad 110C wentylator nie zostaje włączony

 

Dzięki za zainteresowanie i pomoc.

 

P.S.

Dodam że prosiłem kolegę maaniek9 który posiada ten sam silnik o sprawdzenie przy jakiej temp włącza sie wentylator i u niego jest to : ok. 106-108 °C

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Ci mieszać, nie naprawiałem tego typu silnika ale zapoznaj się dokładnie jak działa układ chłodzenia zanim narobisz sobie kosztów.

EDIT:

To niech kolega sprawdzi kiedy mu się robi chłodnica cała gorąca (przy jakiej temp) może i termostat nie otwiera w pierwszej fazie a dopiero po dogrzaniu go grzałką podczas obciążenia.

 

I sprawdź zasilanie czujnika w chłodnicy ma mieć 5V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj oddałem do mechanika bo mam wyciek gdzieś od strony skrzyni mi kapie płyn chłodniczy.

Co do temp otwierania termostatu to znalazłem w pdf schemat silnika 1.6 FSI i jest tam rozrysowane że termostat otwiera się przy 110C - u mnie przy 111 ale to chyba nie ma znaczenia, jak się otworzy to trzyma potem 102C więc wszystko ok :) pozdrawiam

 

p.s. Termostat ma system elektronicznego podgrzewania i na podstawie odczytów z czujnika prędkości samochodu, obciążenia, przepływomierza i czujnika temperatury reguluje otwarcie termostatu który pracuje w dosyć rozległym przedziale, bo od 75 do 113 C (tak zrozumiałem ) . Sterowane jest wszystko przez ECU. Umieszczam dwa linki w których wszystko jest bardzo fajnie rozpisane.

 

 

http://www.meeknet.co.uk/E38/E38_Map_Thermostat.pdf

 

Opis co prawda to innego kodu silnika ale ten termostat podobno siedzi w BAD:

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_222.pdf

 

http://imageshack.us/photo/my-images/707/121750.png/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry kierunek myślenia miałem, że jest OK.

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania