Gość maaniek9 Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Posiadam Golfa IV 2002r. z silnikiem 1.6 FSI o oznaczeniu BAD. Podczas jazdy przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu silnik zaczyna się dławić powyżej 2000 - 2500 obr. Zrobiłem skan silnika Polskim Vagiem i wyświetliły się następujące błędy: 17428 Ciśnienie paliwa - przekroczona wartość regulacji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Ciśnienie paliwa - przekroczony limit - przewody, czujnik, zawór,wysokie tłoczenie 17439 Czujnik zmiany geometrii kolektora ssącego - poza wartościami brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Czujnik pozycji zaworu powietrza (N212)- nie osiąga wartości Przeczytałem w internecie, że przyczyną może być nagar na zaworze EGR. Zdemontowałem więc kolektor ssący (górny i dolny), przeczyściłem zawór EGR (nagaru nie było dużo) oraz klapy kolektora ssącego. Zmontowałem wszystko z powrotem, ale nic to nie pomogło. Po skasowaniu błędów, uruchomieniu silnika i przygazowaniu wyskakuje błąd 17428. Proszę o pomoc, maaniek9.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Po czyszczeniu EGR trzeba wykonać adaptację za pomocą VAG'a. Miałem ten błąd ale przy okazji było też wypadanie zapłonów i u mnie trzeba było wymienić dwa wtryskiwacze. Klapki w kolektorze sprawce? Adaptacja : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Exhaust_Gas_Recirculation_%28EGR%29_Valve_Adaptation   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maaniek9 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Klapy w kolektorze też wyczyszczone. Z adaptacja powalczę jutro. Mam jeszcze pytanie odnośnie wtryskiwaczy, a mianowicie jak można sprawdzić, czy są sprawne?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24085 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Musiał być pojechał to zakładu który specjalizuje się w (VW/Audi/Seat/Skoda) i ma sprzęt na którym jest w stanie odczytać ile każdy wtrysk podaje paliwa (zwykłe programy podają dawkę uśrednioną z czterech) to jest drogi sprzęt i nie każdy to ma, u mnie na takim czymś właśnie zdiagnozowali problem. Tam sprawdza bez wymontowania Sam musisz wymontować i możesz jedynie sprawdzić oporność cewki wtrysków - powinno być 0,9-1,1 (u mnie jeden miał 0,5 a drugi 1,6). Czy leją, nie sprawdzisz bo musiał byś mieć urządzenie które wytworzy co najmniej 30 bar   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maaniek9 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Poszperałem jeszcze trochę w necie i znalazłem rozwinięcia tych błędów, które się u mnie wyświetlają na stornie Ross-tech: 17428 - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17428/P1020/004128 17439 - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17439/P1031/004145 Jeśli chodzi o 17439 Czujnik zmiany geometrii kolektora ssącego, to na stornie piszą, że uszkodzony może być potencjometr klap kierujących G336 lub zawór ustawienia klap kierujących N316 (elektromagnes od podciśnienia). Zawór sprawdziłem zarówno VAGiem jak i łącząc go na krótko do akumulatora - jest sprawny. Natomiast o 17428 Ciśnienie paliwa - przekroczona wartość regulacji piszą o czujniku ciśnienia paliwa (układu wysokociśnieniowego) G247 lub zaworze regulacyjnym ciśnienia paliwa N276. Dodam, że nowy zawór kosztuje ~1000 zł . Poza tym mam jeszcze pytanie: Jak mogę sprawdzić, czy czujnik ciśnienia paliwa jest sprawny?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24200 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 - Jeżeli chodzi o regulator ciśnienia paliwa to używkę wyrwiesz za ok. 100zł, czasami cenami nowych części nie ma się co sugerować bo takie które właściwie w ogóle się nie psują są zawsze drogie w serwisie - co do czujnika to możesz sprawdzić napięcie zasilania (5v) , sprawdzić oscyloskopem, obejrzeć kable, zmierzyć rezystancje nie znam poprawnych wartości w tym przypadku bo ciężko coś znaleźć na temat tego silnika. Gdy czujnik jest uszkodzony/brak sygnału sterownik wysterowuje zawór regulacyjny ciśnienia sygnałem o stałej wartości. Możesz zmierzyć ciśnienie paliwa, podczas normalnej pracy w obwodzie niskociśnieniowym 0,5-5bar , przy rozruchu 6,5 bar obwód wysokiego ciśnienia powinien mieć 30-110 bar (pompa po prawej stronie silnika - przeciwnie niż rozrząd) ale tego raczej nie sprawdzisz. Przekroczona wartość regulacji może być nie tylko z tych powodów które opisałeś na pewno wypowie się ktoś kto posiada większa wiedzę odnośnie diagnostyki elektroniki bo to nie jest moja mocna strona Zrób vagiem logi dynamiczne   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maaniek9 Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Te logi, to których grup mam zrobić ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24235 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 ja robiłem dla 3,8,11   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24241 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Surius Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Jakie było finalne rozwiązanie tej usterki?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-29693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 U kolegi maniek był to : Zawór regulacyjny cisnienia paliwa N276 Numer katalogowy: 036 906 336 W moim przypadku dwa wtryski. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-29740 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się