Skocz do zawartości

[VW Golf IV, 1.6 FSI (BAD)] Problem z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Golfa IV 2002r. z silnikiem 1.6 FSI o oznaczeniu BAD. Podczas jazdy przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu silnik zaczyna się dławić powyżej 2000 - 2500 obr. Zrobiłem skan silnika Polskim Vagiem i wyświetliły się następujące błędy:

 

17428 Ciśnienie paliwa - przekroczona wartość regulacji

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Ciśnienie paliwa - przekroczony limit - przewody, czujnik, zawór,wysokie tłoczenie

 

17439 Czujnik zmiany geometrii kolektora ssącego - poza wartościami

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Czujnik pozycji zaworu powietrza (N212)- nie osiąga wartości

 

Przeczytałem w internecie, że przyczyną może być nagar na zaworze EGR. Zdemontowałem więc kolektor ssący (górny i dolny), przeczyściłem zawór EGR (nagaru nie było dużo) oraz klapy kolektora ssącego. Zmontowałem wszystko z powrotem, ale nic to nie pomogło.

 

Po skasowaniu błędów, uruchomieniu silnika i przygazowaniu wyskakuje błąd 17428.

 

Proszę o pomoc,

maaniek9.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu EGR trzeba wykonać adaptację za pomocą VAG'a. Miałem ten błąd ale przy okazji było też wypadanie zapłonów i u mnie trzeba było wymienić dwa wtryskiwacze.

Klapki w kolektorze sprawce?

 

Adaptacja : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Exhaust_Gas_Recirculation_%28EGR%29_Valve_Adaptation

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24057
Udostępnij na innych stronach

Klapy w kolektorze też wyczyszczone. Z adaptacja powalczę jutro. Mam jeszcze pytanie odnośnie wtryskiwaczy, a mianowicie jak można sprawdzić, czy są sprawne?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24085
Udostępnij na innych stronach

Musiał być pojechał to zakładu który specjalizuje się w (VW/Audi/Seat/Skoda) i ma sprzęt na którym jest w stanie odczytać ile każdy wtrysk podaje paliwa (zwykłe programy podają dawkę uśrednioną z czterech) to jest drogi sprzęt i nie każdy to ma, u mnie na takim czymś właśnie zdiagnozowali problem. Tam sprawdza bez wymontowania

Sam musisz wymontować i możesz jedynie sprawdzić oporność cewki wtrysków - powinno być 0,9-1,1 (u mnie jeden miał 0,5 a drugi 1,6). Czy leją, nie sprawdzisz bo musiał byś mieć urządzenie które wytworzy co najmniej 30 bar

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24095
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem jeszcze trochę w necie i znalazłem rozwinięcia tych błędów, które się u mnie wyświetlają na stornie Ross-tech:

 

17428 - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17428/P1020/004128

17439 - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17439/P1031/004145

 

Jeśli chodzi o 17439 Czujnik zmiany geometrii kolektora ssącego, to na stornie piszą, że uszkodzony może być potencjometr klap kierujących G336 lub zawór ustawienia klap kierujących N316 (elektromagnes od podciśnienia). Zawór sprawdziłem zarówno VAGiem jak i łącząc go na krótko do akumulatora - jest sprawny. Natomiast o 17428 Ciśnienie paliwa - przekroczona wartość regulacji piszą o czujniku ciśnienia paliwa (układu wysokociśnieniowego) G247 lub zaworze regulacyjnym ciśnienia paliwa N276. Dodam, że nowy zawór kosztuje ~1000 zł :-| .

 

Poza tym mam jeszcze pytanie:

Jak mogę sprawdzić, czy czujnik ciśnienia paliwa jest sprawny?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24200
Udostępnij na innych stronach

- Jeżeli chodzi o regulator ciśnienia paliwa to używkę wyrwiesz za ok. 100zł, czasami cenami nowych części nie ma się co sugerować bo takie które właściwie w ogóle się nie psują są zawsze drogie w serwisie

 

- co do czujnika to możesz sprawdzić napięcie zasilania (5v) , sprawdzić oscyloskopem, obejrzeć kable, zmierzyć rezystancje nie znam poprawnych wartości w tym przypadku bo ciężko coś znaleźć na temat tego silnika. Gdy czujnik jest uszkodzony/brak sygnału sterownik wysterowuje zawór regulacyjny ciśnienia sygnałem o stałej wartości.

 

Możesz zmierzyć ciśnienie paliwa, podczas normalnej pracy w obwodzie niskociśnieniowym 0,5-5bar , przy rozruchu 6,5 bar obwód wysokiego ciśnienia powinien mieć 30-110 bar (pompa po prawej stronie silnika - przeciwnie niż rozrząd) ale tego raczej nie sprawdzisz. Przekroczona wartość regulacji może być nie tylko z tych powodów które opisałeś

 

na pewno wypowie się ktoś kto posiada większa wiedzę odnośnie diagnostyki elektroniki bo to nie jest moja mocna strona :oops:

 

Zrób vagiem logi dynamiczne

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/4207-vw-golf-iv-16-fsi-bad-problem-z-silnikiem/#findComment-24203
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania