Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ale nie posiada dokładnych danych o tym silniku więc nie ma z czym porównać

Proponuje zmienić mechanika zanim coś popsuje ponieważ:

1. Sonda UEGO jest tylko do sprawdzania spalin wychodzących z kolektora wydechowego a jest jeszcze wiele innych czujników mających wpływ na poprawną pracę silnika na które trzeba zwrócić uwagę takie jak .... Sonda NOx, czujnik temperatury katalizatora, czujnik temperatury płynu przy wylocie z chłodnicy,termostat elektronicznie sterowany, czujnik ciśnienia paliwa, czujnik temp. płynu w silniku, regulator ciśnienia paliwa i inne takie jak np. czujnik podciśnienia hamulców i czujnik kolektora ssącego.

2. Sprawdzić katalizator 3 drożny i katalizator NOx.

Jak to posprawdza dopiero niech szuka czasów wtrysku bo to nie jest tak jak mu się wydaje. Jeżeli pojemność katalizatora wyczerpie się to czujnik NOx wysyła sygnał do ECU silnika poprzez sterownik NOx i na ok 3 sek przełącza pracę na mieszankę bogatą czyli lambdę < 1 aż i tlenki azotu zostaną wypalone, taki proces powtarza się przy mieszance ubogiej co ok 60 sek. Miłego diagnozowania. ;-)

 

Próbowałem diagnozować. Na razie wrzucę silniki z pomiarów i bardzo proszę o weryfikację bo sam nie dam rady.

 

Odpalanie na zimnym:

http://www.youtube.com/watch?v=plojoAUZGbo&feature=g-upl

 

Odpalanie na ciepły (czasem przy odpaleniu obroty spadają bardziej niż na filmiku)

http://www.youtube.com/watch?v=eu73FQBiRpQ&feature=g-upl

 

Pomiar VAG na zimnym silniku:

http://www.youtube.com/watch?v=tGAkN6OBEGQ

 

Pomiar VAG na ciepłym silniku:

http://www.youtube.com/watch?v=YVLkrT27k9M

 

 

Pomiar VAG podczas jazdy (nie ma prędkości ale sa obroty widoczne 680-740 to obroty na jałowym):

http://www.youtube.com/watch?v=HLpAh-FCoC4&feature=youtu.be

 

 

Obroty falują na jałowym i jak podczas jazdy też. Jak odpala na ciepłym to spadają nawet poniżej 500 i dopiero potem wracają do normy. Czasem trochę się zadławi, ogólnie czuć że nie ma pełnej mocy. Spalanie na razie pokazuje 8.6 L

 

I dzisiaj mi jeszcze powiedział że :

- kąt wyprzedzenia zapłonu (u mnie podobno przyspiesza i opóźnia w zakresie od 5 stopni do 17 stopni przed GMP) i mówił mi że taki kąt nie jest raczej prawidłowy

 

Wyjaśnię Ci nawiązując do Twojego postu z temperaturą Twojego silnika:

Jeżeli na postoju wzrasta temperatura a wiesz już dlaczego tak się dzieje to wzrasta również temperatura powietrza zasysanego do komory spalania i co za tym idzie mniej tlenu więc zaczyna się spalanie stukowe co robi ECU silnika? zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania