Skocz do zawartości

[silnik diesel] Wymiana filtra paliwa bez czujnika wody


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr paliwa znajduje się pod przednią częścią prawego przedniego nadkola.

 

 

 

NARZĘDZIA:

 

* zestaw z bagażnika (lewarek, klucz do kół)

* kliny pod koła

* szeroki, płaski śrubokręt

* kombinerki

* płaskie klucze 10 i 13mm

* 5 litrowy pojemnik

* młotek < 0,5 kg

 

 

 

CZYNNOŚCI:

 

1. Stawiamy auto na równym, płaskim, gładkim podłożu i zaciągamy mocno ręczny hamulec.

 

2. Podpieramy klinami lewe koła zapobiegając stoczeniu się auta.

 

3. Poluzowujemy śruby prawego przedniego koła.

 

4. Podstawiamy, we skazanym w instrukcji obsługi miejscu, lewarek i podnosimy auto, aby koło mogło się swobodnie obracać, odkręcamy śruby i zdejmujemy koło.

 

UWAGA!!!

 

Bezpieczniej byłoby podstawić pod wahacz klocek, koziołek, cegły ale ponieważ nie będziemy w trakcie wymiany filtra szarpać pojazdem możemy tych zabezpieczeń nie stosować.

 

5. Podważamy szerokim śrubokrętem plastikowe "grzybki" mocujące nadkole aby odsunąć je nieco.

 

6. Chwytamy kombinerkami za odsunięte od nadkola "grzybki" (strzałki na foto) i metodą "moje-twoje" demontujemy je z otworów; mogą ulec uszkodzeniu przy bardzo "szałaputnym" obchodzeniu się z nimi to też warto zakupić kilka na zapas - bywają w porządnych sklepach moto ok. 1 PLN/szt.

 

7. Demontujemy nadkole kombinując trochę znanym systemem "moje-twoje"; miękki element więc nie ma problemu, że się złamie, możemy go śmiało wyginać.

 

8. Odkręcamy cztery nakrętki mocujące osłonę filtra i zdejmujemy ją. (foto)

 

9. Ruchem pionowo w górę wysuwamy filtr z zaczepów.

 

10. Naciskamy dokładnie w miejscach pokazanych strzałkami na foto "filtr i króćce" i wysuwamy je z filtra. Wycieknie trochę paliwa. Warto je zebrać do płaskiego naczynia np. 5 litrowy pojemnik po płynie spryskiwaczy z obciętym dużym bokiem. Po wylaniu z filtra paliwa, utylizujemy go w cywilizowany, ekologiczny sposób.

 

11. Bierzemy nowy filtr i wciskamy w niego dwa dolne króćce (żółte strzałki na foto), nie wkładamy górnego króćca (strzałka czerwona).

 

12. Pod maską w prawej przedniej części odnajdujemy gumową gruszkę ( "pompka do zalania filtra" na foto) i naciskając kilkakrotnie zalewamy filtr do momentu aż zacznie z niego wyciekać paliwo.

 

13. Dopiero wtedy wsuwamy we filtr górny króciec (strzałka czerwona na foto).

 

Procedura z punktów 11,12,13 powoduje, że auto powinno odpalić bez zająknięcia za pierwszym pokręceniem rozrusznika.

 

14. Wsuwamy filtr w zaczepy.

 

15. Montujemy osłonę filtra.

 

16. Wpychamy nadkole.

 

17. Wpychamy "grzybki" doklepując delikatnie młotkiem.

 

18. Montujemy koło i opuszczając samochód na dół zaoszczędziliśmy dużo PLNów.

 

"Grzybki" mocujące:

01_123.jpg

02_125.jpg

03_136.jpg

Osłona filtra:

04_120.jpg

 

 

Filtr i króćce:

05_112.jpg

 

 

Pompka do zalania filtra:

06_101.jpg

 

 

Autor: radasss

 

Źródło: http://forum.krc.cn.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania