Gość Bartas Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Filtr paliwa znajduje się pod przednią częścią prawego przedniego nadkola. NARZĘDZIA: * zestaw z bagażnika (lewarek, klucz do kół) * kliny pod koła * szeroki, płaski śrubokręt * kombinerki * płaskie klucze 10 i 13mm * 5 litrowy pojemnik * młotek < 0,5 kg CZYNNOŚCI: 1. Stawiamy auto na równym, płaskim, gładkim podłożu i zaciągamy mocno ręczny hamulec. 2. Podpieramy klinami lewe koła zapobiegając stoczeniu się auta. 3. Poluzowujemy śruby prawego przedniego koła. 4. Podstawiamy, we skazanym w instrukcji obsługi miejscu, lewarek i podnosimy auto, aby koło mogło się swobodnie obracać, odkręcamy śruby i zdejmujemy koło. UWAGA!!! Bezpieczniej byłoby podstawić pod wahacz klocek, koziołek, cegły ale ponieważ nie będziemy w trakcie wymiany filtra szarpać pojazdem możemy tych zabezpieczeń nie stosować. 5. Podważamy szerokim śrubokrętem plastikowe "grzybki" mocujące nadkole aby odsunąć je nieco. 6. Chwytamy kombinerkami za odsunięte od nadkola "grzybki" (strzałki na foto) i metodą "moje-twoje" demontujemy je z otworów; mogą ulec uszkodzeniu przy bardzo "szałaputnym" obchodzeniu się z nimi to też warto zakupić kilka na zapas - bywają w porządnych sklepach moto ok. 1 PLN/szt. 7. Demontujemy nadkole kombinując trochę znanym systemem "moje-twoje"; miękki element więc nie ma problemu, że się złamie, możemy go śmiało wyginać. 8. Odkręcamy cztery nakrętki mocujące osłonę filtra i zdejmujemy ją. (foto) 9. Ruchem pionowo w górę wysuwamy filtr z zaczepów. 10. Naciskamy dokładnie w miejscach pokazanych strzałkami na foto "filtr i króćce" i wysuwamy je z filtra. Wycieknie trochę paliwa. Warto je zebrać do płaskiego naczynia np. 5 litrowy pojemnik po płynie spryskiwaczy z obciętym dużym bokiem. Po wylaniu z filtra paliwa, utylizujemy go w cywilizowany, ekologiczny sposób. 11. Bierzemy nowy filtr i wciskamy w niego dwa dolne króćce (żółte strzałki na foto), nie wkładamy górnego króćca (strzałka czerwona). 12. Pod maską w prawej przedniej części odnajdujemy gumową gruszkę ( "pompka do zalania filtra" na foto) i naciskając kilkakrotnie zalewamy filtr do momentu aż zacznie z niego wyciekać paliwo. 13. Dopiero wtedy wsuwamy we filtr górny króciec (strzałka czerwona na foto). Procedura z punktów 11,12,13 powoduje, że auto powinno odpalić bez zająknięcia za pierwszym pokręceniem rozrusznika. 14. Wsuwamy filtr w zaczepy. 15. Montujemy osłonę filtra. 16. Wpychamy nadkole. 17. Wpychamy "grzybki" doklepując delikatnie młotkiem. 18. Montujemy koło i opuszczając samochód na dół zaoszczędziliśmy dużo PLNów. "Grzybki" mocujące: Osłona filtra: Filtr i króćce: Pompka do zalania filtra: Autor: radasss Źródło: http://forum.krc.cn.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/413-silnik-diesel-wymiana-filtra-paliwa-bez-czujnika-wody/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi