Gość fifek Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Wymiana łozyska koła przód Fiat Ducato, Citroen Jumper, Peugeot boxer Praktycznie każdy silnik. Co będzie potrzebne - nowe łozysko, - klucze nasadowe od 10-24 Ściągacze, młotek itp. Itd. Przed ściągnięciem koła zdejmujemy metalowy kapsel i luzujemy nakrętkę która jest „pozabijana”. Zdejmujemy koło. Odkręcamy zacisk kluczem 13 po czym imbusem 10 odkręcamy jarzmo.(2 śruby od wewnątrz), Z tarczy wykręcamy kołki ustalające które jednocześnie blokują nam tarcze piastą. Zdejmujemy tarcze. Wypinamy drążek kierowniczy. Teraz przekręcamy kolumnę i zabieramy się za śruby trzymające siodełko zwrotnicy. Klucz 24 z dodatkiem pokrętki L +rurka koło metra i puszczają. Luzujemy 4 śruby ale nie odkręcamy ich. Teraz sworzeń, tu są 2 metody: - 1 – odkręcamy śrubę sworznia i za pomocą ściągacza wybijamy go - 2 – wykręcamy 4 śruby od mocowania sworznia i odchylamy wachacz (polecam tę metodę) Wykręcamy do końca nakrętkę i wypychamy przegub. Wykręcamy śrubki od siodło i mamy zwrotnicę na wierzchu. Łożysko stożkowe wewnętrzne wyleci albo je wyjmujemy palcami. Wyciągamy piastę z łożyskiem zewnętrznym. Zwrotnice bierzemy na stół i wybijamy podstawy łożysk 2 sztuki (najlepiej za pomocą wybijaka. Kiedy wybijemy siodełka łożysk na stół wlatuje piasta która wygląda mniej więcej tak: Na piaście pod jest jeszcze pierścień zabezpieczający przed brudem. Ściągamy pierścień łożyska delikatnie nacinając go i za pomocą wybijaka obstukujemy Az zacznie się obkręcać. Potem wkładamy nowe siodełka łożysk w zwrotnice, napychamy nowe łożysko na piastę i składamy w kolejności odwrotnej. Na końcu dokrecamy nakrętkę koła do oporu i cofamy o pół obrotu. Sprawdzamy czy nie ma luzu na łozysku. Po przejechaniu 100 km zdejmujemy znowu kapsel i w razie potrzeby dociągamy nakrętkę.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4074-wymiana-%C5%82o%C5%BCyska-fiat-ducato/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi