Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Wymiana pompy wspomagania BMW E36


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli komuś padła pompka wspomagania to postaram się jak najlepiej przybliżyć wam i opisać jej wymianę. U mnie odbywała się ona przy silniku 1.8IS. Dla tych którzy planują zakup pompy zwróćcie uwagę na ciśnienie robocze waszej starej pompy i szukajcie pompy oczywiście o tym samym ciśnieniu. Wszystkie czynności zalecam wykonywać w opisanej prze zemnie kolejności, aby np. nie pokrzywić sobie przewodów pompy lub narobić innych dziwnych niepotrzebnych szkód.

 

Potrzebne narzędzia:

 

* Klucz płaski 19, 21, 13 (jeżeli nie masz grzechotki),

* Klucz nasadowy 13,

* Grzechotka z przedłużką średnią (zalecane),

* Śrubak,

 

Najpierw odkręcamy korek zbiorniczka płynu wspomagania, następnie podnosimy samochód i odkręcamy cybanty trzymające przewody wys. ciśnienia i powrotu, trzymając w ręku wiaderko lub jakieś naczynie do którego zlejemy płyn, siłujemy się z wężykiem aż ześlizgnie się z króćca zbiorniczka, spuszczamy cały olej ze zbiornika, jak już przestanie lecieć ciurkiem i zacznie kapać to można go nałożyć z powrotem i zdjąć drugi. Oczywiście skierować oba przy zlewaniu w dół żeby wszystko wykapało no i ponownie zakładamy.

1_168.jpg

Następnie bierzemy klucz płaski 19 i 21 i odkręcamy śruby mocujące przewody do pompy. Na górze 19 na dole ta w poziomie 21. W zasadzie można je tylko popuścić, potem powinny iść już palcami, tak jest oczywiście wygodniej . Radzę nie pogubić starych podkładek miedzianych, przydają się w celu ustalenia średnicy nowych podkładek.

2_163.jpg

Teraz odkręcamy śruby mocujące pompę do silnika. Do tego najlepiej użyć grzechotki z kluczem nasadowym 13 ewentualnie jak ktoś nie ma to musi się pomęczyć jakoś płaskim o ile znajdzie tam kawałek miejsca na ruch.

3_155.jpg

Gdy już wszystkie śruby mamy odkręcone i luźne możemy odkręcić nakrętkę przy napinaczu aby poluźnić pasek, poluźniamy tylko delikatnie, jak za bardzo odkręcimy to będzie za duży luz na ząbkach napinacza i możemy sobie je objechać, szczególnie ważne to jest przy napinaniu. Popychamy teraz pompę ręką w lewo żeby się rozluźniła :D Ściągamy paseczek

4_146.jpg

Teraz tylko odkręcamy wszystkie wcześniej popuszczone śruby mocujące przewody i pompę (nie wykręcamy oczywiście nakrętki z napinacza) i już można ją bez przeszkód wyciągnąć.

 

Gdy mamy już swoją nową pompę przygotowaną do montażu, wkładamy pompę, chwytamy najpierw śrubę mocującą do silnika górną i dolną, lekko dokręcamy ale żeby można było pompą poruszać, teraz zakładamy paseczek i napinamy kręcąc płaskim kluczem 19 śrubę zębatą przy napinaczu w lewo,

5_126.jpg

następnie dokręcamy drugą ręką nakrętkę napinacza tak aby pompa pozostała już na swoim miejscu wraz z napiętym paskiem. Pasek napinamy z czuciem, nie na chama, tak żeby dało się go lekko palcem odgiąć jeszcze

 

Gdy już mamy napięty pasek, dokręcamy śruby mocujące pompę do silnika,

6_84.jpg

teraz udajemy się do sklepu moto lub do żelaźniaka po podkładki alu lub miedziane, polecam oczywiście miedziane bo bardziej się poddają i lepiej uszczelniają. Potrzebne będą po 2szt na śrubę, zakładamy je pomiędzy przewód, 2szt. 14mm i 2szt. 16mm jak mnie pamięć nie myli.

7_85.jpg

Nakładamy podkładkę na śrubę, przekładamy przez przewód, dajemy drugą podkładkę i wkręcamy do pompy, z drugim przewodem robimy tak samo . Dokręcamy teraz obie śruby mocno ale z czuciem oczywiście. Na koniec skręcamy przewody przy zbiorniczku, zjeżdżamy samochodem w dół, zalewamy świeżego płynu, polecam Febi. Wlewamy płynu tyle ile ma być, nie więcej, ewentualnie potem sprawdzamy stan i dolewamy, jeżeli nalejemy zbyt dużo możemy rozszczelnić układ (maglownicę) w najgorszym przypadku. Zapalamy silnik i odpowietrzamy skręcając kołami do oporu i przy końcu delikatnie popuszczając, odczekać chwilkę i w drugą stronę, jak przestanie wyć to wyłączyć silnik, sprawdzić stan płynu, dolać jak ubyło i można jeździć.

 

Autor: racesupport

 

Źródło: http://www.bmw-sport.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania