Gość Bartas Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 W niedzielne piękne popołudnie zająłem się popsutą szybą, która pewnego razu spadła i nie chciała działać. Przy naciśnięciu guzika było tylko słychać zgrzyt. Przyczyną awarii było odkręcenie się 3 śrub trzymających silnik (na rysunku zaznaczone na czerwono) sterujący ramionami krzyżaka. Prawdopodobny powód:: 14 letnie drgania i zamykanie i otwieranie drzwi. A wiec w takiej kolejności: * ściągnąć ramkę od klamki(podważyć i pociągnąć w lewa stronę żeby nie połamać * odkręcić 3 śruby od uchwytu do zamykania drzwi (dwie na dole jedna pod guzikami od elektrycznych lusterek) * odłączyć kostkę od guzików sterujących lusterkami * odkręcić rygielek od zamka * wyciągnąć tapicerkę z drzwi podmarzając zatrzaski zaczynając od dołu, potem boki na koniec ściągnąć z uchwytów przy uszczelce podnosząc do góry * odkleić folie zabezpieczająca przed wilgocią i wodą (na fotkach nie widać bo dopadłem się już do mechanizmów i bylem zajęty już grzebaniem i kombinowaniem) * odkręcić cały silnik tak aby nie był przykręcony do drzwi * potem należy odkręcić lewą dolna skośną szynę i jeśli jest powyginana na końcach tak, że nie może wejść rolka, należy ją doprowadzić do stanu fabrycznego tak aby rolka od łopatki krzyżaka weszła w nią i chodziła luźno * nasmarować wszystkie 3 szyny jakimś smarem * i teraz tak wsadzić 2 górne rolki w 2 górne szyny umocowane na samym dole szyby (szyba musi być opuszczona jakieś 5 cm) * przykręcić lekko jedna śrubę mocującą silnik, tak żeby można było nim jeszcze ruszać na boki * następnie wsadzić trzecią szynę na lewą dolną rolkę i przykręcić szynę do drzwi jedna lewa śrubą ponieważ prawa ma regulację * dokręcić silnik na sztywno żeby się nie ruszał * zamknąć szybę i opuścić * wyregulować prawą śrubą od skośnej niedokręconej do końca szyny tak aby szyba równo zjeżdżała po prowadnicach Autor: kem44 Źródło: http://www.bmw-sport.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi