Skocz do zawartości

[podwozie]Demontaż i montaż przegubu Birfielda (MK7) Escort


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Po jeździe przez kilkanaście dni z przetartą osłoną przegubu zewnętrznego, nadszedł czas nie tylko na wymianę osłony, ale również dokładne wyczyszczenie przegubu ze starego, wodnistego smaru.

 

W ruch poszedł pędzel i benzyna, jednak wyczyszczenie wszystkich zakamarków jest bardzo pracochłonne, dlatego też postanowiłem rozebrać cały przegub na części pierwsze i wykonać fotorelację.

 

Oto wszystkie elementy Przegubu Birfield'a:

01_113.jpg

 

 

W celu rozebrania i poskładania przegubu z powrotem w całość wystarczą tylko wprawne łapki. A więc przed naszymi oczkami mamy taki oto widok z tą różnicą, że Wasz przegub jest cały brudny od smaru:

02_114.jpg

 

 

Pierwszą naszą czynnością jest obrócenie piasty na przykład "od siebie" tak mocno aż koszyk umożliwi wyjęcie kulki swobodnej najbliżej nas (czyli kulki znajdującej się po przeciwnej stronie, niż kierunek w którym obracamy piastę z koszykiem).

03_125.jpg

 

 

W ten oto sposób pierwszą kulkę swobodną mamy już na zewnątrz.

04_111.jpg

 

 

Teraz piastę i koszyk obracamy maksymalnie w kierunku pustego gniazda, z którego wyjęliśmy pierwszą kulkę i wyjmujemy kolejną znajdującą się po przeciwnej stronie pustego gniazda.

05_104.jpg

 

 

No i druga kulka swobodna jest na zewnątrz:

06_94.jpg

 

 

Ponownie obracamy piastę i wyciągamy kulkę po przeciwnej stronie. Na czerwono zaznaczyłem puste gniazda.

07_82.jpg

 

 

No i trzecia kulka swobodna wyjęta:

08_79.jpg

 

 

A teraz uwaga, czwarta kulka, którą będziemy wyjmować to ta zaraz obok trzeciej, którą przed chwilą wyjęliśmy.

09_65.jpg

 

 

W ten oto sposób wyswobodziliśmy czwartą kulkę.

10_122.jpg

 

 

Teraz obracamy piastę i koszyk aby były one pionowo osadzone w czaszy kulistej (obudowie przegubu).

11_104.jpg

 

 

Aby wyjąć koszyk z czaszy należy go ustawić w ten oto sposób, aby krawędź obudowy przegubu schowała się w gnieździe koszyka:

12_98.jpg

 

 

I w ten oto sposób wyjęliśmy piastę z koszykiem i dwiema kulkami swobodnymi z czaszy kulistej.

13_76.jpg

14_74.jpg

 

Ustawiając piastę pod kątem 90 st. jesteśmy w stanie wyjąć ją z koszyka.

15_60.jpg

 

 

Podczas składania przegubu w całość wszystkie czynności wykonujemy w odwrotnej kolejności PAMIĘTAJĄC o jednej, bardzo ważnej rzeczy.

 

Zarówno piasta jak i koszyk POSIADAJĄ STRONY !!!

 

Z piastą jest dosyć łatwo. Góra to strona w której umiejscowiony jest rant na zawleczkę.

16_54.jpg

17_48.jpg

 

Aby rozpoznać gdzie jest spód, a gdzie góra koszyka, należy przyjrzeć się jego krawędziom. Górna krawędź koszyka jest równa, natomiast dolna jego krawędź posiada frez widoczny na zdjęciu.

18_0_28.jpg

19_35.jpg

 

Mam nadzieję, ze przyda się ta fotorelacja komuś, gdzieś, kiedyś.

 

 

 

Autor: DarasBB

 

Źródło: http://www.fordescort.org

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania