Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,następny problem w essim to sprężyna,

Gdy chciałam zmienić koła,przy podnoszeniu lewarkiem pękła sprężyna od strony kierowcy.

Chciałam zapytać czy trudna jest wymiana sprężyn?czy trzeba to robić parami?

i czy mogą być używki-bo nowe są drogie.... :-(

i jak sprawdzić amortyzatory...może też będzię trzeba wymienić?

Ps;klucz do sprężyn będę mieć :-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3902-p%C4%99kni%C4%99ta-spr%C4%99%C5%BCyna-prz%C3%B3d/
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Chciałam zapytać czy trudna jest wymiana sprężyn?

 

Nie jest trudna, ale trzeba to robic uwaznie bo sila scisnietej sprezyny jest duza

 

czy trzeba to robić parami?

 

Nie trzeba parami, tylko wiadomo ze to musi byc seryjna sprezyna z takiego auta jak masz, inaczej moze byc róznica w wysokosci

 

i czy mogą być używki

 

Oczywiscie ze moga, oryginalne uzywane sprezyny sa lepsze niz nowy szajs ze sklepu

 

jak sprawdzić amortyzatory

 

Najlepiej w stacji diagnostycznej na scieżce. Przy rozbieraniu sprawdz czy nie maja wycieków to jest najwazniejsze. Przed rozbieraniem mozesz bujnac karoseria i po 1-2 bujnięciu karoseria powinna sie zatrzymac

 

klucz do sprężyn będę mieć

 

Wiec do dziela.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3902-p%C4%99kni%C4%99ta-spr%C4%99%C5%BCyna-prz%C3%B3d/#findComment-22467
Udostępnij na innych stronach

A tu masz jak to zrobić.

http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-wymian-sprezyn-i-amortyzatorow-escort-mk7-vt412.htm

Przydałby Ci się jeszcze ściagacz do sworzni kulistych. Ściągnięcie końcówki kierowniczej bywa czasem problematyczne.

 

P.S. Sama to będziesz robić ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3902-p%C4%99kni%C4%99ta-spr%C4%99%C5%BCyna-prz%C3%B3d/#findComment-22472
Udostępnij na innych stronach

P.S. Sama to będziesz robić ??

-Tak co dam radę to sama robię,i o mały włos nie poległam już na wyjmowaniu zacisku hamulca :-| >Wyobrażcie sobie,że zamiast zawleczki była dana jakaś zakrzywiona blacha.....a zamiast trzpienia wkręcona śruba :shock:

Przy okazji wymienione klocki hamulcowe :->

I teraz czekam za ściągaczem do sprężyn,więc prace chwilowo wstrzymane...

A i nie widzę by amortyzatory miały wycieki...ale nie jestem pewna ich sprawności...nie wiem czy wymieniać....

Na tylnych wycieki już są...więc wymiana....

Kurczę ale pracy z tym autkiem,ale kocham Escorty :zakochany:

Ps;

A jak sprawdzić czy ma ABS?

Wydawało mi się że ten rocznik powinien mieć ABS....klimę ma ale też chyba nie sprawną :-(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3902-p%C4%99kni%C4%99ta-spr%C4%99%C5%BCyna-prz%C3%B3d/#findComment-22477
Udostępnij na innych stronach

Jak masz włączony zaplon powinna sie świecic kontrolka ABS. Poza tym jak hamujesz gwałtownie to powinien pulsować Ci pedał hamulca. I zobacz pod maską czy masz pompę ABS. To takie okrągłe ustrojstwo zdaje się że pod szybą z prawej strony, jak stoisz przodem do auta, z odchodzącymi kilkoma metalowymi przewodami.

Co do amortyzatorów to jak nie rozebrałaś jeszcze auta to, tak jak kolega pisał, zabierz go do stacji diagnostycznej i tam ci za parę złotych sprawdzą na ścieżce. Lepiej teraz bo potem w razie czego jeszcze raz ta sama robota.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3902-p%C4%99kni%C4%99ta-spr%C4%99%C5%BCyna-prz%C3%B3d/#findComment-22479
Udostępnij na innych stronach

To już wiem że moje autko nie posiada ABS :-(

co do amortyzatorów to już koła są odkręcone...i hamulce też...więc za póżno na stację diagnostyczną...

Wiem ze to nie ten dział ale jak sprawdzić czy klima jest sprawna?

Zanim założe nowy temat....zapewne nie ostatni...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3902-p%C4%99kni%C4%99ta-spr%C4%99%C5%BCyna-prz%C3%B3d/#findComment-22480
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Da sie sprawdzic amortyzator wymontowany z auta, ale nie podejmuje sie zeby to wytlumaczyc...

 

Ogólnie to amortyzator nie moze miec luzu, tzw jalowego skoku, w kazdym polozeniu musi dawac opor.

Jesli jest gazowy to tloczysko samo bedzie sie wysuwalo w góre, jesli olejowy to trzeba je wyciagac recznie. Amortyzator powinien wydluzac sie powoli i z równym oporem, zas chowac sie powinien troche lżej (szybciej) i równiez z rownym oporem ktory czuje sie ciągnąc i ściskajac amortyzator

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3902-p%C4%99kni%C4%99ta-spr%C4%99%C5%BCyna-prz%C3%B3d/#findComment-22494
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania