Gość Bartas Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 W MK7 układ wyjść przekaźników w skrzynce bezpieczników wygląda tak: Przekaźnik świateł postojowych: 1 - "+" po włączeniu pozycyjnych w zespolonym 2 - masa 3 - wyjście do świateł pozycyjnych 4 - "+" po przekręceniu stacyjki 5 - stały "+" Przekaźnik świateł mijania: 11 - "+" po przekręceniu stacyjki 12 - wyjście do świateł mijania Zaznaczony niebieskie przewód to przewód wskaźnika braku ładowania –d alej nazywany po prostu "alternator". Wersja 1 Światła pozycyjne i mijania włączane zaraz po przekręceniu kluczyka. Zamiast przekaźnika świateł mijania wystarczy wstawić zworkę - połączyć te dwa (opisane) styki. Przekaźnik świateł postojowych należy podłączyć tak żeby: * zasilanie cewki było ze styków skrzynki nr 1 i 2 * styki NC przekaźnika (normalnie zamknięte -bez podania prądu na cewkę styki przekaźnika zwarte, po podaniu napięcia rozwarte) podłączamy do styków skrzynki nr 3 i 4 * styki NO przekaźnika (normalnie otwarte -bez podania napięcia na cewkę styki przekaźnika rozwarte, po podaniu napięcia zwarte) podłączamy do styków skrzynki nr 3 i 5 Wersja 2 Światła pozycyjne i mijania włączane dopiero po odpalenia silnika. Zrobiłem to w oparciu o 2 zwykłe przekaźniki samochodowe (5-cio stykowe). Oznaczenia styków z poprzedniego zdjęcia. Przewód "alternator" należy podpiąć pod zaznaczony (również na poprzednim foto) niebieski przewód. Minusem jest to, że przy nagłym zatrzymaniu silnika (awaria podczas jazdy) gasną nam światła i jesteśmy niewidoczni - a pewno bardziej pochłonęła nas myśl co nawaliło i zapominamy o tym, że jedziemy po ciemku. Autor: Ford Escort FanKlub Polska Źródło: http://www.fordescort.org   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi