Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Wymiana uszczelniaczy Ford Escort 1.4


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszą rzeczą jaką musimy sobie uświadomić podejmując się tak karkołomnego zadania jakim jest wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów ,jest to czy damy sami radę. Drugą istotną kwestią jest stan narzędzi a mianowicie ,czy posiadamy wszelkie niezbędne klucze, ściągacze itp. Ja jak przystało na rasowego mechanika nie posiadam ściągacza do sprężyn zaworowych.

 

 

 

1. Przygotowanie niezbędnych narzędzi.

 

2. Pierwszą czynność po ostygnięciu silnika jaką należy wykonać jest ściągnięcie patelni (obudowa filtra powietrza).

 

3. Po wykonaniu czynności nr 2 naszym oczom ukazuje się pokrywa zaworów:

02_108.jpg

 

 

Zanim ja odkręcimy należy pozbyć się górnej osłony rozrządu widocznej po lewej stronie fotka powyżej, widok pokrywy ze ściągniętą osłoną:

03_120.jpg

 

 

Odkręcamy pokrywę zaworów. Po odkręceniu pokrywy zaworów nasze ślepia widzą to, czyli zestaw, zaworów dźwigni itp.

04_106.jpg

 

 

4. Kolejną czynność jaką należy zrobić to wykręcenie świec zapłonowych, po tej prostej operacji, zaznaczamy na dźwigniach zaworowych, która jest która aby później wróciła na swoje miejsce. Fotka poniżej pokazuje częściowo zdemontowane dźwignie zaworów. Na tym etapie prac można również o ile jest taka potrzeba wymienić popychacze hydrauliczne zaworów.

05_100.jpg

 

 

5.Teraz kiedy juz pozbyliśmy sie dźwigienek zaworowych oczywiście nie wszystkich, ponieważ możemy odkręcić tylko te których tłoki znajdują się w GMP, przystępujemy do ściągnięcia zabezpieczeń co umożliwi nam wyciągniecie sprężyny i dojście do uszczelniacza, jako przyrząd do tej czynności może nam posłużyć rurka od klucza o odpowiedniej średnicy. Nakładamy ją na kompletny zawór i mocno uderzamy młotkiem z góry, zabezpieczenie powinno wypaść i pozostać w rurce, musimy to tak zrobić aby zabezpieczenie nie wpadło nam do wnętrza silnika bo wtedy tylko sznurek i gałązka.

06_90.jpg

 

 

Kiedy tą czynność mamy wykonaną i bez problemów ściągniemy zabezpieczenia.

07_78.jpg

 

 

Wyciągamy sprężynę, po wyjęciu sprężyny mamy swobodny dostęp do uszczelniacza który wymieniamy na nowy, zanim go założymy smarujemy delikatnie olejem i powoli zakładamy na zawór - robimy to delikatnie aby nie uszkodzić!!!

08_75.jpg

 

 

Kiedy to wykonamy i uszczelniacz jest założony…

09_62.jpg

 

 

Przystępujemy do założenia sprężyny i jej zabezpieczenia. Aby uniknąć przykrej niespodzianki (zaginięcie zabezpieczenia w otchłaniach silnika) wolne przestrzenie zabezpieczamy szmatką, następnie używamy spec. przyrządu do ściskania sprężyn po czym ją ściskamy i wkładamy zabezpieczenie sprężyny.

10_119.jpg

 

 

Kiedy to nam sie uda…

11_102.jpg

 

 

I mamy wszystko złożone i wygląda to tak, dobieramy się do kolejnego uszczelniacza. Czynność powtarzamy 8 razy, kiedy wszystkie są już zrobione zakładamy dźwignię zaworów według oznaczenia. Montujemy pokrywę zaworów, zakładamy patelnię i gotowe!!!

 

 

 

Autor: renifergt

 

Źródło: http://www.fordescort.org

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania