Skocz do zawartości

wymiana wężyka podciśnienia - Zafira 2.0 DTI


Gość ekmir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Przeszukując w necie informacji na temat wymiany wężyka podciśnienia natknąłem sie na to forum i postanowiłem dołączyć :)

 

Mam zamiar dokonać wymiany wężyka podciśnienia w Zafirze. Wężyk już mam.

W jaki sposób dokonać wymiany wężyka podciśnienia "idącego" od pompy VAKU do serwa?. Na co zwrócić uwagę?.

Od strony pompy VAKU jest dogodny dostęp, a jak się do niego dostać od strony serwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Podszybie jest rozbieralne, trzeba je zdemontowac i bedzie dostep do serwa

 

Na co zwrócić uwagę?.

 

Na to aby niczego nie połamac oraz na szczelnosc połaczen.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Nad czym sie tu rozpisywac, dokladnie nie pamietam, ale jest kilka srub ktore trzymaja cale plastikowe podszybie zakrywajace tylna czesc silnika, filtr paliwa itd. Otwórz maske, zdejmij uszczelke i napewno znajdziesz sruby ktore trzeba odkrecic (po 2 na strone z tego co pamietam). Kluczyk 8 lub 10mm nasadowy najlepiej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I myślisz, że od góry będzie dobre dojście do serwa - wężyka podciśnienia?

Wizualnie wygląda, że on jest pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego przykręconego do serwa :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Idealne dojscie nie bedzie to przeciez zafira. Trzeba sie pomeczyc, ale wyjecie podszybia duzo ułatwi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się przyjrzałem bliżej temu tematowi.

Wygląda na to, że bez demontażu wycieraczek się nie obejdzie :(

 

[ Dodano: 2012-07-10, 08:15 ]

Udało mi się do tego dobrać.

Nie trzeba rozbierać całego podszybia z wycieraczkami. Ten plastik pomiędzy komorą silnika, a szybą składa się z dwóch elementów. Widać łączenia. Po zdjęciu gumy od strony komory silnika trzeba delikatnie podważyć plastik (mniejszy element). Po jego zdemontowaniu mamy dostęp do czterech śrub, po prawej dwie i po lewej dwie, które trzymają element - osłonę znajdujący się bezpośrednio nad serwo Odkręcamy je kluczykiem "10" najlepiej oczkowym lub nasadowym.

Wyjmujemy osłonę i mamy nieco lepszy dostęp do serwo i łatwiej jest wymienić ten wężyk podciśnienia łączący serwo i pompę vaku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania