Skocz do zawartości

[nadwozie] Zdejmowanie szkła lusterka bocznego VOLVO S40


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Oto jak z obudowy lusterka bocznego wyjąć samo szkiełko.

 

1) Lusterko należy odchylić maksymalnie w dół i w prawo (lub w lewo, zależnie gdzie wygodniej), aby powstała duża szpara jak na zdjęciu:

s40lusterka%20().jpg

 

2) Do powstałej szpary wsuwamy długi i możliwie płaski przedmiot – przykład ze zdjęcia nie jest najlepszy, bo śrubokręt był dość gruby, ale akurat to miałem pod ręką.

s40lusterka%20(2).jpg

 

3) Delikatnie odchylając krawędź szkła (bez obaw – szkiełko jest okryte od tyłu plastikową ramką, więc uszkodzenie samego szkła jest mało prawdopodobne) powinny wyłonić się: bolec (czerwona strzałka) oraz dwa zaczepy (strzałki zielone), które stanowią mocowanie plastikowej ramki szkła do silniczka regulującego.

s40lusterka%20(3).jpg

 

4) Teraz najistotniejsza część operacji – należy stanowczo, ale z wyczuciem podważyć ramkę szkiełka, aby mocujące zaczepy wyskoczyły ze swoich miejsc. UWAGA – te same bolce i zaczepy są także po prawej stronie lusterka, więc jeśli zaczepy po prawej stronie nie odskoczą jednocześnie z tymi po lewej stronie, operację od kroku 1 należy powtórzyć także po prawej stronie lusterka!

 

Po udanym podważeniu ramki naszym oczom powinien ukazać się następujący widok:

s40lusterka%20(4).jpg

 

4a) Tu widać analogiczną parę zaczepów oraz bolca po prawej stronie:

s40lusterka%20(5).jpg

 

4b) A tu po lewej (od czego zaczęliśmy):

s40lusterka%20(6).jpg

 

W tym momencie odczepienie dwóch par dolnych zaczepów powinno być już proste i nie powinno wymagać posiłkowania się śrubokrętem (wystarczy lekko szarpnąć palcami).

 

5) Tak wygląda wnętrze obudowy lusterka po zdjęciu szkła. Strzałki wskazują otworki, w których spoczywają wspominane wyżej bolce. Jak widać, jeden z bolców został już wyłamany (stąd uwaga aby operację przeprowadzać z dużym wyczuciem i nie ‘na siłę’!)

s40lusterka%20(7).jpg

 

6) Tak z kolei wygląda plastikowa ramka okalająca właściwe szkło lusterka. Wyraźnie na nim widać cztery bolce i cztery pary zaczepów mocujących.

8).jpg' alt='default_cool.gif' alt='8)'>.jpg'>

 

Uwaga końcowa: lusterka z modeli przed-liftowych (Phase1 sprzed 2001 roku) pasują do po-liftowych, bowiem w mojej S40 2001 mocowałem z powodzeniem lusterko z modelu 1999. To samo tyczy się podzespołów lusterka – szkło, silniczki itp.

 

 

 

Autor: evad

Źródło: http://blog.adl.pl/

Forum V40.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania