Skocz do zawartości

[eleltryka] Montaż halogenów (MK4) Ford Escort


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zapewne wszyscy wiedzą seryjne MKIV nie posiadało dodatkowych halogenów, wyjątkiem były wersje "specjalne" - niektóre XR3i oraz RST, gdzie halogeny umieszczone były przed maska na zderzaku (co nie każdemu przypada do gustu). Ja wpadłem na pomysł aby stworzyć cos takiego:

01_105.jpg

 

 

Taki montaż wymaga wycięcia otworów w zderzaku, tak więc najpierw odkręcamy zderzak. Zamontowany jest on na 4 śrubach (po dwie z każdej strony) w pasie przednim, oraz na 2 blachowkrętach (przy końcówce zderzaka koło nadkola).

 

 

 

Potrzebne narzędzia:

 

* śrubokręt płaski i krzyżowy

* klucz 13 (najlepiej łamany oraz z z tzw grzechotką)

* klucz 10 do regulacji halogenów

* młotek

* nity wraz z nitownicą

* wiertarka

* brzeszczot elektryczny lub ręczny

* szlifierka prosta

* lutownica

* kilka metrów przewodu

* przekaźnik ze stykami pomocniczymi

* włącznik do halogenów

* farba podkładowa + pędzel

 

 

 

Do 2 nakrętek mamy dostęp "spod" maski, znajdują sie one pod lampami przednimi, lecz ta z lewej strony umieszczona jest pod filtrem powietrza, i jest do niej trudny dostęp, ale łamanym kluczem 13 damy rade (chyba, że ktoś woli odkręcać koło i zdejmować nadkole.

02_106.jpg

 

 

Następne dwie nakrętki mamy pod zderzakiem przy bokach (dostęp niestety wyłącznie od spodu). Na koniec odkręcamy 2 blachowkręty umieszczone w zderzaku przy nadkolach. Po zdjętym zderzaku przed nami ukazuje się taki widok:

03_118.jpg

 

 

Jako, że zderzak mamy juz w rekach to pora się troszkę z nim zabawić. Wycinamy otwory (nieco większe niż same halogeny, aby mieć możliwość regulacji strumienia światła) mniej więcej w tym miejscu:

04_104.jpg

 

 

Do wykonania zaokrągleń można wykorzystać szlifierkę prostą z założonym frezem.

 

Zderzak mamy już przygotowany. Teraz pora zabrać się za montaż halogenów do pasa przedniego. I tutaj zaczynają się schody - zamontowany zderzak znajduje się za blisko przedniego pasa i w skutek tego halogeny wystają ze zderzaka, ale jak to mówią: dla chcącego nic trudnego, tak więc młotek do ręki i musimy lekko "wklepać" końcówki przedniego pasa:

05_98.jpg

 

 

Kolejny krok, i kolejny problem. Pas przedni ma otwory, a halogen trzeba do czegoś przymocować, tak więc przynitowujemy paski blachy (blacha o grubości ok 1mm), oraz odpowiednio ją konserwujemy (farba podkładowa i na to bitex). Następnie zakładamy zderzak (wystarczy nałożyć, bez przykręcania) i przykładamy halogeny oraz zaznaczamy gdzie należy przykręcić mocowania. Po zamocowaniu halogenów do owej blachy przód wygląda tak:

06_89.jpg

 

 

Następnym krokiem jest wyprowadzenie przewodów do skrzynki z bezpiecznikami, oraz podłączenie przekaźnika (ze stykami pomocniczymi), oczywiście w skrzynce instalujemy bezpiecznik ok 15A!!! W kabinie mocujemy włącznik i podpinamy tak, aby załączał przekaźnik dopiero po przekręceniu stacyjki (+ ze stacyjki do włącznika i następnie do jednej z końców cewki przekaźnika):

07_77.jpg

 

 

Sprawdzamy oczywiście czy halogeny świecą:

08_74.jpg

 

 

Teraz pozostało nam tylko ustawić halogeny i założyć zderzak (lepiej regulować przed założeniem zderzaka ponieważ mamy łatwiejszy dostęp do mocowań).

 

I oto efekty naszej pracy:

09_61.jpg

10_115.jpg

 

Autor: ToFastMKIV

 

Źródło: http://www.fordescort.org

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania