Gość Bartas Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Jak zapewne wszyscy wiedzą seryjne MKIV nie posiadało dodatkowych halogenów, wyjątkiem były wersje "specjalne" - niektóre XR3i oraz RST, gdzie halogeny umieszczone były przed maska na zderzaku (co nie każdemu przypada do gustu). Ja wpadłem na pomysł aby stworzyć cos takiego: Taki montaż wymaga wycięcia otworów w zderzaku, tak więc najpierw odkręcamy zderzak. Zamontowany jest on na 4 śrubach (po dwie z każdej strony) w pasie przednim, oraz na 2 blachowkrętach (przy końcówce zderzaka koło nadkola). Potrzebne narzędzia: * śrubokręt płaski i krzyżowy * klucz 13 (najlepiej łamany oraz z z tzw grzechotką) * klucz 10 do regulacji halogenów * młotek * nity wraz z nitownicą * wiertarka * brzeszczot elektryczny lub ręczny * szlifierka prosta * lutownica * kilka metrów przewodu * przekaźnik ze stykami pomocniczymi * włącznik do halogenów * farba podkładowa + pędzel Do 2 nakrętek mamy dostęp "spod" maski, znajdują sie one pod lampami przednimi, lecz ta z lewej strony umieszczona jest pod filtrem powietrza, i jest do niej trudny dostęp, ale łamanym kluczem 13 damy rade (chyba, że ktoś woli odkręcać koło i zdejmować nadkole. Następne dwie nakrętki mamy pod zderzakiem przy bokach (dostęp niestety wyłącznie od spodu). Na koniec odkręcamy 2 blachowkręty umieszczone w zderzaku przy nadkolach. Po zdjętym zderzaku przed nami ukazuje się taki widok: Jako, że zderzak mamy juz w rekach to pora się troszkę z nim zabawić. Wycinamy otwory (nieco większe niż same halogeny, aby mieć możliwość regulacji strumienia światła) mniej więcej w tym miejscu: Do wykonania zaokrągleń można wykorzystać szlifierkę prostą z założonym frezem. Zderzak mamy już przygotowany. Teraz pora zabrać się za montaż halogenów do pasa przedniego. I tutaj zaczynają się schody - zamontowany zderzak znajduje się za blisko przedniego pasa i w skutek tego halogeny wystają ze zderzaka, ale jak to mówią: dla chcącego nic trudnego, tak więc młotek do ręki i musimy lekko "wklepać" końcówki przedniego pasa: Kolejny krok, i kolejny problem. Pas przedni ma otwory, a halogen trzeba do czegoś przymocować, tak więc przynitowujemy paski blachy (blacha o grubości ok 1mm), oraz odpowiednio ją konserwujemy (farba podkładowa i na to bitex). Następnie zakładamy zderzak (wystarczy nałożyć, bez przykręcania) i przykładamy halogeny oraz zaznaczamy gdzie należy przykręcić mocowania. Po zamocowaniu halogenów do owej blachy przód wygląda tak: Następnym krokiem jest wyprowadzenie przewodów do skrzynki z bezpiecznikami, oraz podłączenie przekaźnika (ze stykami pomocniczymi), oczywiście w skrzynce instalujemy bezpiecznik ok 15A!!! W kabinie mocujemy włącznik i podpinamy tak, aby załączał przekaźnik dopiero po przekręceniu stacyjki (+ ze stacyjki do włącznika i następnie do jednej z końców cewki przekaźnika): Sprawdzamy oczywiście czy halogeny świecą: Teraz pozostało nam tylko ustawić halogeny i założyć zderzak (lepiej regulować przed założeniem zderzaka ponieważ mamy łatwiejszy dostęp do mocowań). I oto efekty naszej pracy: Autor: ToFastMKIV Źródło: http://www.fordescort.org   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/373-eleltryka-monta%C5%BC-halogen%C3%B3w-mk4-ford-escort/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi