Gość Bartas Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Wymiana osłony przegubu (MK5, MK6, MK7) Ford Escort 1. Potrzebne narzędzia: * klucz 15mm * klucz 17mm * klucz 22mm(do ściągacza) * młotek * pobijak * doreń * kleszcze * klucz do pierścieni segera(zewnętrznych) * szczotka druciana * WD-40 2. Odkręcamy nakrętkę gałki kierowniczej(klucz 15mm)i za pomocą (lub bez jak się uda) ściągacza ściągamy ową gałkę: 3. Odkręcamy nakrętkę od śruby zabezpieczającej sworzeń wahacza(klucz 17mm) a następnie wybijamy ją młoteczkiem i dorniem: 4. Za pomocą młotka i pobijaka wybijamy w dół sworzeń wahacza, zwracamy przy tym uwagę aby koła były skierowane „na wprost”: 5. Tak to wygląda po zdjęciu gumy i oczyszczeniu ze smaru: 6. Szukamy (obracamy kołem) miejsca gdzie pierścień zabezpieczający ma wystający element jak na rysunku(fotka : 7. Rozszerzamy ów wystający element za pomocą szczypców do pierścieni segera (po ówczesnym zeszlifowaniu końcówek na płasko), i ciągniemy kolumnę do siebie albo pchamy półoś do środka i półoś rozstaje się z przegubem (na fotce widoczny rowek w którym siedzi pierścień): 8. A tak to wygląda po wyjęciu półosi: 9. Zdejmujemy starą gumę za pomocą noża, zakładamy nową z opaskami. 10. Uzupełniamy przegub i gumę smarem który był oczywiście dołączony do kompletu. 11. Zakładamy gumę i opaski na nią i składamy wszystko. 12. Tak ma to wyglądać po złożeniu: Autor: RGS Źródło: http://www.fordescort.org   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi