Gość janko Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Problem z uruchomieniem: - po obróceniu kluczyka w stacyjce powinny zapalić się kontrolki: smarowanie, akumulator, ale nie zapalają się. Dalszy obrót uruchamia rozrusznik (kręci), ale zapalić oczywiście nie można. Samochód: VW polo 1997, 1.6 benzyna - poprzedni właściciel zamontował zabezpieczenie przed kradzieżą - żeby odpalić trzeba włączyć radio (chyba po drodze jest immo), ale zapalały się kontrolki przy niewłączonym radiu. W międzyczasie wymieniona stacyjka (nie potrzeba było programować kluczka - immo nie jest wykorzystywane). Zapłon działał normalnie. Przed usterką zaczęły szwankować wskaźniki (prędkościomierz, wskaźnik paliwa) - raz działały raz nie. Po sprawdzeniu impulsatora, wyglądało na to, że może coś nie tak z licznikiem. Demontaż, sprawdzenie i po założeniu brak działania kontrolek... Stacyjka dobra, piny: 30 (czerwony kabel) jest 12V P - popielaty 12V (po przekręceniu do połowy znika) 50 - brązowy po przekręceniu do połowy pojawia się 12V 15 - czarny po przekręceniu do połowy pojawia się 12V x - żółto czarny po przekręceniu do połowy pojawia się 12V S - czerwono czarny - po przekręceniu (do końca) pojawia się 12V Po przekręceniu kluczka można włączyć światła, wycieraczki, nawiew, kierunkowskazy, ale nie działa klakson i światło cofania Proszę o podpowiedź które elementy, połączenia sprawdzić (proszę o możliwie dokładne wskazówki - nazwy elementów, kolory kabli gdyż bardzo ułatwi to poszukiwanie w gąszczu...) [ Dodano: 2012-05-24, 09:49 ] OK, sprawa rozwiązana, najprostsze sprawy są najtrudniejsze... Po odłączeniu aku radio wyłącza się "całkowicie" i nie wystarczy założyć panel żeby działało... Po włączeniu radia działa. Zastosowany jest patent polegający na tym, że immo jest włączane poprzez działające radio. Cewka od immo zdjęta ze stacyjki i wrzucona za skrzynkę z bezpiecznikami. Swoją drogą, zna może ktoś ten patent i może opisać jak to jest połączone (jakieś schemaciki)? Mogłoby to być przydatne na przyszłość, żeby bez obaw zmieniać radio itp. A jak można dostać się "na tyły" skrzynki z bezpiecznikami? Czy jest możliwe wysunięcie jej tak, żeby normalnie coś podłączać? Mnie udało się tylko zdjąć z uchwytów, ale i tak jest za mało miejsca żeby coś "w normalny sposób" podziałać. [ Dodano: 2012-05-24, 10:01 ] OK, sprawa rozwiązana, najprostsze sprawy są najtrudniejsze... Po odłączeniu aku radio wyłącza się "całkowicie" i nie wystarczy założyć panel żeby działało... Po włączeniu radia działa. Zastosowany jest patent polegający na tym, że immo jest włączane poprzez działające radio. Cewka od immo zdjęta ze stacyjki i wrzucona za skrzynkę z bezpiecznikami. Swoją drogą, zna może ktoś ten patent i może opisać jak to jest połączone (jakieś schemaciki)? Mogłoby to być przydatne na przyszłość, żeby bez obaw zmieniać radio itp. A jak można dostać się "na tyły" skrzynki z bezpiecznikami? Czy jest możliwe wysunięcie jej tak, żeby normalnie coś podłączać? Mnie udało się tylko zdjąć z uchwytów, ale i tak jest za mało miejsca żeby coś "w normalny sposób" podziałać.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się