Gość prezesik25 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Witajcie Od jakiegoś czasu zauważyłem, ze tylna wycieraczka po włączeniu nie powraca na miejsce lub skacze i przerywa. Częstą usterką jest zatarcie trzpienia, do którego przymocowane jest ramię wycieraczki. Potrzebne klucze: - płaski 13 (do odkręcenia ramienia wycieraczki) - płaski lub nasadowy 10 (do wykręcenia mechanizmu wycieraczki) - śrubokręt krzyżak (do odkręcenia pokrywy tylnej klapy) - torx T10 (do rozkręcenia mechanizmu wycieraczki) - klucz płaski typu "szwed" (do odkręcenia nakrętki zewnętrznej mechanizmu wycieraczki) Zaczynamy od zdjęcia maskownicy wycieraczki podnosząc ją do góry. następnie płaskim kluczem 13 odkręcamy nakrętkę trzymającą ramię wycieraczki i je zdejmujemy. następnie kluczem typu "szwed" odkręcamy nakrętkę trzymającą od zewnątrz mechanizm wycieraczki Po zdjęciu czarnej osłony klapy od wewnątrz (odkręcając wkręt krzyżak w miejscu wgłębienia na rękę) rozłączamy gumowy wężyk doprowadzający płyn oraz wtyczkę zasilającą. Po rozłączeniu tych elementów odkręcamy (wg kolejności na zdjęciu) cztery śrubki na klucz 10 ... i mamy cały mechanizm tylnej wycieraczki już wyjęty. Wyjmujemy dyszę spryskiwacza ciągnąć do góry (nie obracać!!) Odkręcamy torxem T10 śrubki trzymające obudowę mechanizmu. Po odkręceniu zdejmujemy obudowę, razem z nią wyjdzie plastikowy element,który podaje płyn do dyszy: następnie wyjmujemy cały metalowy trzpień, na którym mocowane jest ramię wycieraczki U mnie on ciężko wychodził, więc nakręciłem nakrętkę trzymąjącą ramię wycieraczki i kilka razy uderzyłem młotkiem. Cały trzpień będzie wychodził razem z metalowym łącznikiem. Jak widać metalowy trzpień zatarł się w miejscach pokazanych strzałką: Trzpień czyścimy papierem ściernym, a następnie smarujemy smarem (ja użyłem grafitowego do przegubów) i wkładamy ponownie. Teraz powinien chodzić lekko. Następnie czyścimy uszczelkę obudowy, można wyczyścić cały mechanizm i nasmarować ponownie. Skręcamy obudowę. Po skręceniu smarujemy i wkładamy plastikowy trzpień doprowadzający płyn do dyszy. Trzpień nie pracuje razem z wycieraczką!! Na nim obraca się metalowy trzpień, który czyściliśmy papierem ściernym. Bierzemy dyszę, smarujemy smarem i wkładamy ją od góry pamiętając, ze wejdzie ona tylko w jedno miejsce, dlatego ma ona zaznaczony żółtą strzałką rowek. po włożeniu mechanizmu do środka blokujemy go dużą nakrętką, aby nam nie wypadł. i skręcamy śrubkami na klucz nr 10, łączymy gumowy wężyk oraz wtyczkę, zakładamy osłonę klapy bagażnika, ramię wycieraczki przykręcając nakrętką na klucz nr 13, zakładamy maskownicę i cieszymy się sprawną wycieraczką. Powodzenia   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi