Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Na krótkich odcinkach niestety spalanie jest duże. Wczoraj rano podczas ataku zimy, 1,5 km zrobiłem w 40 minut i średnie spalanie na tym odcinku wyniosło 28 L/100 km Oczywiście na zimnym silniku. Jednak moim zdaniem 16 km to nie jest taki mały dystans. Fakt, może silnik nie zdąży się rozgrzać zimą, jednak spalanie powinno już być na przyzwoitym poziomie. Wszystko oczywiście zależy od trasy - czy więcej stoisz czy jedziesz. Ja dojeżdżam do pracy 8 km, z sypialni miasta do centrum. Więcej jadę niż stoję ale stać i tak trochę trzeba. Średnie spalanie na koniec trasy wychodzi mi ok 7.5 - 8.5 L/100 km. Na koniec przy obecnych temperaturach silnik dochodzi do 80 st. Jeździsz może na za wysokim biegu?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3413-opel-astra-h-iii-2005r-17-cdti-wysokie-spalanie/page/2/#findComment-24757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mai Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 W moim przypadku również jest taka sytuacja, że więcej jadę niż stoję. Wyjeżdżam z podziemnego garażu (miejsce postojowe) gdzie temp. wynosi ok. 10-11*C. Później jazda ok. 8km (dwa bardzo krótkie postoje przy skrzyżowaniach), po tym dystansie temp. silnika wg BC ok. 77*C. W tym czasie prędkość maks. 100km/h -5 bieg, ale przeważnie 80-90km/h - 5 bieg. Po 7-8km (wysiadka przy pracy jednego pasażera) i dalej 4km (jedno skrzyżowanie-bardzo krótki postój). Po tym dystansie temp. silnika wg BC 84*C. Tutaj następuje wygaszenie silnika i ponowne odpalenie po 3-5min (temp. 80-81*C). Dalej jazda ok. 4km typowo miejska, kilka skrzyżowań ale też bardzo krótkie postoje. Na końcu trasy temp. wynosi 87-88*C. Podczas jazdy-zmiany biegów przeważnie ok.1900-2200obr.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3413-opel-astra-h-iii-2005r-17-cdti-wysokie-spalanie/page/2/#findComment-24785 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nasirus1983 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 ok, to ja dorzucę coś od siebie. u mnie problem ze spalaniem jest od września, wtedy nie było temp. poniżej 0C. ponadto dużo jeżdżę po mieście i silnik zdąża się nagrzać do 80C. mimo wszystko spalanie mam jakieś masakryczne. nie robiłem dolewki do pełnego po 100km, ale nawet bez tego testu można łatwo stwierdzić, że jeśli po zapaleniu rezerwy zatankowałem 20L i po przejechaniu 150km rezerwa się znów zapaliła, że jest to dużo za dużo (nawet jeśli w ten sposób nie idzie wyliczyć dokładnego spalania). Kupując Astrę III 1.7 CDTI - nie spodziewałem się, że będzie palić (jak to u niektórych bajkopisarzy) 3L/100km na mieście i 0,1 na trasie, ale 12-13L/100km też się nie spodziewałem. W sumie liczyłem na jakieś 8-10L/100km na mieście i 5-6.5L/100km na trasie. Niestety na razie na 20L przejeżdżam max 150km. Czy ktoś może podpowiedzieć od czego zacząć poszukiwania problemu ? (Bo nawet jeśli w instrukcji obsługi jest duże przekłamanie, to nie może ono być aż tak duże jeśli chodzi o spalanie tego silnika)   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3413-opel-astra-h-iii-2005r-17-cdti-wysokie-spalanie/page/2/#findComment-24877 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 ok, to ja dorzucę coś od siebie. u mnie problem ze spalaniem jest od września, wtedy nie było temp. poniżej 0C. ponadto dużo jeżdżę po mieście i silnik zdąża się nagrzać do 80C. mimo wszystko spalanie mam jakieś masakryczne. nie robiłem dolewki do pełnego po 100km, ale nawet bez tego testu można łatwo stwierdzić, że jeśli po zapaleniu rezerwy zatankowałem 20L i po przejechaniu 150km rezerwa się znów zapaliła, że jest to dużo za dużo (nawet jeśli w ten sposób nie idzie wyliczyć dokładnego spalania).... Czy ktoś może podpowiedzieć od czego zacząć poszukiwania problemu ? (Bo nawet jeśli w instrukcji obsługi jest duże przekłamanie, to nie może ono być aż tak duże jeśli chodzi o spalanie tego silnika) Jedyne co mi obecnie przychodzi do głowy, po tym co piszesz, że być może często włącza się u Ciebie wypalanie DPFa (o ile taki posiadasz). Jeśli masz odpowiedni wyświetlacz, może aktywuj BC. Wtedy będziesz na bieżąco widział spalanie i będzie można coś więcej wywnioskować.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3413-opel-astra-h-iii-2005r-17-cdti-wysokie-spalanie/page/2/#findComment-24878 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mai Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Temperatura 80*C do jakiej się nagrzewa auto jakby mała, u mnie jak już się dogrzeje to jest 88-89*C. Jeżeli długo się grzeje przy temp. pow. jak we wrześniu to może to termostat. Inna sprawa to sprawdzenie filtra powietrza i spróbować jazdy bez klimy . A może przegonić go na wysokich obrotach, co by się dobrze wygrzał. [ Dodano: 2012-12-24, 07:34 ] Witam, może trochę obok tematu ale ostatnio pojawił się u mnie błąd 034029, co początkowo było sygnalizowane ikonką auta z kluczem, ale jak narazie od 3 dni brak sygnalizacji a błąd sprawdzony metodą gaz hamulec ciągle istnieje. Dodam tylko, że pierwsza sygnalizacja błędu pojawiła się po odpaleniu silnika i przejechaniu około 500m-świecenie ciągłe przez ok 1 min, po czym ikonka zgasła i do końca trasy już się nie pojawiła, po kolejnym odpaleniu sygnalizacji brak. Z kolei drugi raz sygnalizacja zdarzyła się na ciepłym silniku temp. 84*C i paliła się ciągle-po kolejnym odpaleniu brak sygnalizacji. Praca silnika bez zastrzeżeń podczas sygnalizacji błędu. Czy ktoś miał taki problem. Wiem, że błąd 034029 związany jest z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Gdzie taki czujnik się znajduje?. P.S. - znalazłem gdzieś w necie, że jednym z kilku objawów padnięcia czujnika może być podwyższone spalanie, ale pewnie chodzi tu o jakieś znaczący wzrost.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3413-opel-astra-h-iii-2005r-17-cdti-wysokie-spalanie/page/2/#findComment-24880 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nasirus1983 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Na komputerze chwilowe spalanie: - jak ruszam na światłach ok 39L/100km - rozpędzam np. z 50km/h do 70km/h ok 17L/100km - stała jazda z prędkością np. 70km/h od 4.5L/100km do 6.5L/100km. Chwilowe spalanie aktywowałem sam OP-COM'em. Choć wydaje mi się, że tym kompem jest coś nie tak, bo mimo wielu tankowań do pełna on po np. 100km pokazuje, że zostało 0km do przejechania Co do nagrzewania się silnika, to miałem na myśli, że jak jadę rano do pracy to jak zajeżdżam na miejsce to zdąża się on nagrzać do ok 76C (odczyt z ukrytego menu w kompie). Samochód czasami wydaje mi się mułowaty, a czasami nabiera mega mocy. Często na 5 biegu przy 70-80km/h praktycznie nie idzie przyspieszyć. Nie mam DPF'a - od nowości go nie było (w sensie, że nie robiłem żadnych kombinacji z jego usuwaniem). Nie wiem co jeszcze mógłbym opisać, co potencjalnie mogłoby kogoś naprowadzić na jakąś myśl ...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3413-opel-astra-h-iii-2005r-17-cdti-wysokie-spalanie/page/2/#findComment-26861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz04065 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Witam ja mam silnik 1.3 i palił mi 9 na 100 byłem w serwisie w Rzeszowie no i mechanik ponoć dobry kazał mi jezdzić dynamiczniej 2 krotnie na 18l zrobiłem miasto 270km miasto trasa 290km. daje mu 2900 obr przy zmianach biegów może warto byś spróbował.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3413-opel-astra-h-iii-2005r-17-cdti-wysokie-spalanie/page/2/#findComment-27497 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzysiekAstraH Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Witam ja mam silnik 1.3 i palił mi 9 na 100 byłem w serwisie w Rzeszowie no i mechanik ponoć dobry kazał mi jezdzić dynamiczniej 2 krotnie na 18l zrobiłem miasto 270km miasto trasa 290km. daje mu 2900 obr przy zmianach biegów może warto byś spróbował. Byc moze powinienes go przepalic, sproboj powiedzmy przez 30 km na trasie nie schodzic z 3500 obrotow, a najlepiej trzymac 4000. Stracisz troche paliwa, ale mi to pomoglo, bo sie odmulil i przestala mi wyskakiwac kontrolka samochodu z kluczem, co powodowalo wlaczenie trybu awaryjnego. A i wydaje mi sie ze mniej pali jak go czasem sie przeciagnie na takich wysokich obrotach. Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3413-opel-astra-h-iii-2005r-17-cdti-wysokie-spalanie/page/2/#findComment-27708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz04065 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Ja teraz na pełnym baku zrobiłem 900km więcej było trasy 5-bieg włączam minimum przy 80tce redukuje od 1 do 5 tak jak pisałem min 2800obr mam ją 3lata i jeszcze tyle km.nie zrobiłem .Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3413-opel-astra-h-iii-2005r-17-cdti-wysokie-spalanie/page/2/#findComment-27730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek1984 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 witam a ja mam taki problem odpaliłem auto i zaczelo mi lac z jednego wtrysku i zobaczylem ze niema takiej metalowej wsowki dokupilem taka i przestalo czy to mogło przez to lac ,przez jakis czas swiecila mi kontrolka remisji spalin,ale juz zgasła:)a czy wam tez silnik 1.7cdti w astrze 3 tak glosno chodzi czy mi sie wydaje bo caly czas na benzynie jezdzilem Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3413-opel-astra-h-iii-2005r-17-cdti-wysokie-spalanie/page/2/#findComment-28643 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się