Skocz do zawartości

Czym zastąpić urwane szpilki od kolektora wyd.?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W mojej Nubirze mam urwane trzy szpilki od kolektora wydechowego przez co silnik jest bardzo głośny. We wszystkich sklepach z częściami w mojej okolicy takich szpilek nie mają, nie mieli i nie mają w planach mieć. Moje pytanie więc brzmi, czym jest zastąpić? Zwykła śruba to chyba kiepski pomysł, przynajmniej tak słyszałem, a co ze wzmocnionymi śrubami 8.8 lub mocniejszymi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Pierwszy lepszy szrot i za darmo dostaniesz, tylko bedziesz musial sam sobie wykrecic. Jesli nie to kup dlugie sruby minimum 8.8 i przytnij na dlugosc zeby miec szpilke. Wkrec w glowice do konca i skrecaj kolektor.

 

Stare (ukrecone szpilki) jak jest jeszcze za co zlapac to rakami wykrecisz (tymi do instalacji wod-kan). Jesli ukrecila sie przy samej glowicy to trzeba rozwiercic najpierw malym wiertlem (np 2mm) i potem rozwiercic pod gwint M8 (czyli wiertlem 6,4) i przegwintowac na nowo (gwintownik "trójke" mozesz odpuscic zeby szpilka weszla ciasno).

 

Mozna tez spróbowac wykretakiem wykrecic ale watpie czy pójdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymon 1587cm3, myślałem o szrocie, ale nie wiadomo czy nie trafię tam też na jakieś "nadwyrężone". Naprawa tego może mnie wynieść kilka stówek, bo istnieje możliwość, że będzie trzeba zrzucić głowicę. Dostęp jest tam faktycznie fatalny, zobaczę co wymyśli mechanik. Nie chciałbym, aby sytuacja się szybko powtórzyła jak kupię stare szpilki. U mnie dwie były już urwane jak kupiłem samochód, trzecia pękła prawdopodobnie przy tych mrozach, jakie mieliśmy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Mechanik poradzi sobie bez zdejmowania glowicy. Jesli dojscie kiepskie to przyspawac nakretke i probowac wykrecic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik poradzi sobie bez zdejmowania glowicy. Jesli dojscie kiepskie to przyspawac nakretke i probowac wykrecic.

Dokładnie, mój kumpel ma tą samą nubire co Ty, też 2.0 16v i właśnie u mechanika robił taką urwaną szpilkę i zapłacił ze 4 dychy z tego co pamiętam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam najpierw przyjrzałem się sprawie. Wszystkie szpilki są tak urwane, że żadna nie wystaje na zewnątrz. Dwie są schowane w głowicy ok 5mm, trzecia ok 2mm. Wkrętarką doszedłem tylko do jednej, ale wkrętarka jest za słaba do takiej roboty, te szpilki to w końcu też jakaś pewnie utwardzana stal. Gdybym miał jeszcze chociaż garaż, to może bym i walczył ale na pewno aby to zrobić bez demontażu głowicy musiałbym wyjąć obie chłodnice i też nie wiem czy by się udało. Klima więc też do ponownego nabicia. Niby koszt mniejszy, ale z drugiej strony nie mam też pewności, w jakim obecnie stanie jest uszczelka pod głowicą. Samochodem tym mam zamiar jeszcze pojeździć, więc przynajmniej zrobię to i mam temat z głowy - akurat w tych sprawach ten mechanik jest dobrze sprawdzony.

Sprawa ostatecznie nie jest przesądzona, choć sam bardzo innego wyjścia nie widzę. Będę próbował jako nowe szpilki wykorzystać śruby 8.8 lub mocniejsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co wy za sklepy macie, u mnie w Pionkach jest 6 sklepów i w 2 dostaje szpilki na zamówienie, r4ano zamaiam po południu mam.

Szpile taką najlepiej rozwiercić i na nowo nagwintować, choć to ciężkie d wyonania to jednak niekoniecznie drogie, troszkę zabawy i po kłopocie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby to zrobić bez demontażu głowicy musiałbym wyjąć obie chłodnice i też nie wiem czy by się udało

Nie lepiej silnik podlewarować? :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek02

jak się ukręci urwie szpilka w głowicy od kolektora wydechowego (przerabiałem to tydzień temu przy okazji wymiany kolektora w moim X20XEV) jedna ukręciła się tak ok 5 mm od głowicy czyli wystawała- przyspawaliśmy nakrętkę do niej i poszła, druga niestety w środku- tam poszła w ruch wiertarka kątowa ( coś na wzór kątówki do ciecia tylko ze to wiertarka) rozwierciliśmy wszystko ładnie- nowe szpileczki kupiłem w ASO Opel koszt jednej 2,5 do tego nakrętki po 1,5 :) i wszystko spasowane, skręcone jak talala :) ty masz nubire 2.0 wiec szpilki do kolektora powinny być chyba te same co u mnie w Vectrze ;) poszukaj w ASO opel takich szpilek lub na allegro u Stachowiaka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek02, i tak zrobię z tymi szpilkami, mam nawet serwis Opla po drodze, jak to jest tak niewielki koszt to nawet nie będę kombinował czy pasują czy nie tylko wezmę tyle, ile mam urwanych na próbę, bo auto stoi już u mechanika i nie jest jeszcze rozebrane, a jak będzie ok to dokupię resztę. A jak się skończy akcja z rozwiercaniem to się niebawem okaże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania