Skocz do zawartości

wymiana filtra paliwa citroen c 5


Gość slowik

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Najpierw kup wklad filtra. Sam filtr jest na silniku pod plastikowa oslona, latwo go zlokalizowac.

Obudowe trzeba rozebrac jest skrecana srubka od gory lub obie czesci obudowy sa skrecane. Wyciagasz stary filtr, czyscisz wnetrze i wkladasz nowy filtr z nowymi oringami. Dobrze jest zalac filtr ropa do pelna, pomimo tego ze masz pompke wspomagajaca w zbiorniku. Odpalasz i pozwalasz pracowac chwile zeby z ukladu ucieklo powietrze (niektorzy zalecaja trzymac silnik na wyzszych obrotach ok 2000-2500obr/min)

 

Jedna uwaga

Staraj sie nie ruszac szybkozlaczek bo potem lubi tam puszczac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karola44-81

Wiesz nie mam pojęcia jak wygląda w twoim C5 obudowa filtra więc napiszę jak to wg. mnie powinno i jak robiłem w mojej XP 2,0HDI.

Ja nie bawiłem się w jakieś partyzantki tylko odpiąłem złączki z filtra- 3 szt. Następnie całą obudowę odkręciłem i zabrałem na stół do garażu. Rozkręciłem i wylałem resztę paliwa. Nastepnie starannie kilka razy wypucowałem wszystko i wytarłem do sucha czystą szmatką. Moim zdaniem to ważne, ponieważ samo wyciągnięcie wkładu filtra i włażenie nowego powoduje zamieszanie resztki ropy ze śmieciami. Wkładając w to nowy filter nie ma sensu.

Po wypucowaniu wkładasz nowy wkład i skręcasz wszystko. Montujesz przy silniku, zapinasz złączki.

I teraz. Ponieważ jest to silnik CR i paliwo ze zbiornika podawane jest pompą elektryczną należy przed uruchomieniem kilka razy 4-5 włączyć i wyłączyć pompę w zbiorniku. Włączasz zapłon czekasz chwilkę i wyłączasz. I tak kilka razy. Następnie bez obaw możesz odpalać silnik. Nic nie kombinuj z odpowietrzaniem itp. Odpowietrzy się samo właśnie dzięki pompą w zbiorniku.

 

Podstawa:

Dokładnie wypucować obudowę filtra!.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Ponieważ jest to silnik CR i paliwo ze zbiornika podawane jest pompą elektryczną

 

Nie kazde CR ma pompe w zbiorniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za zainteresowanie tematem ,przepraszam ze tak dlugo nic nie pisalem ,ale ja to juz nie taki mlody typ i troche nie mam czasu ale dzieki tylko napiszcie jak dobrac sie do tych zloczek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karola44-81

Mają na bokach takie "przyciski". Trzeba je dość mocno ścisnąć i zsunąć całość z króćca. Trochę to jest upierdliwe czasami. Nic na siłę i spokojnie. Pamiętaj, że to wszystko plastik. Tam poleje się troszkę paliwa, więc daj tam jakąś ściereczkę.

Z doświadczenia podpowiem, że zawsze dobrze takie operacje robić gdy wszystko jest ciepłe. Co za tym idzie bardziej elastyczne- uszczelki.

 

Przy zakładaniu tych zapinek po wymianie filtra dopilnuj, aby zamki dobrze wskoczyły. Tam jest dość spore ciśnienie w układzie, gdy silnik pracuje, więc lepiej, żeby się nie odpięły podczas jazdy.

Na spokojnie dasz radę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania