Gość mathieu Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Witam serdecznie! Juz trzeci miesiac borykam sie z problemem z Renault Clio 1.2 8V rok 1999 benzyna. Auto dusi sie juz teraz praktycznie z kazdego biegu przy przyspieszaniu. Odwiedzilem juz dwoch mechanikow- pierwszy podpial go pod komputer, ktory nie pokazal zadnego bledu po wymianie sondy lambda (ktora boje sie byla spowodowana mozliwe, ze problemem z wtryskiwaczem badz pompa wtryskiwacza) Nie chce wymieniac sondy po raz drugi dlatego probuje dojsc skad bierze sie ten problem. Ostatnio ktos mi powiedzial, ze mozliwe, iz jest problem z koncowka wtryskiwacza badz pompa wtryskowa wg niego. Stad moje pytanie- czy jest mozliwosc przeczyszczenia tych dwoch czesci? Czy jest to duza robota? Mozliwa do zrobienia w domowym garazu? Nie chce wozic sie od warsztatu do warsztatu zostawiajac w kazdym po 800 zlotych jak ostatnio wymieniajac kolejne rzeczy i nie widzac efektow. Czy jest ktos w stanie cokolwiek doradzic/pomoc? Serdeczne dzieki za samo przeczytanie:)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Silnik D7F - wielopunktowy wtrysk, pojemność 1149ccm, moc 60KM (43kW), 8 zaworów Ten silnik nie ma pompy wtryskowej(to nie diesel), tylko zwykla pompe w zbiorniku paliwa ktora podaje cisnienie na listwe wtryskowa. Wtryskiwacze masz 4 sztuki i raczej watpliwe zeby padly wszystkie na raz. Zacznij od wykrecenia swiec i sprawdzenia ich stanu (glownie kolor), pozniej sonda (wpiac sie multimetrem i zmierzyc sklad mieszanki). Jesli to okaze sie ok to zainteresowalbym sie przeplywomierzem.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mathieu Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Jestem dwa tygodnie po wymianie sondy lambda oraz wszystkich swiec. [ Dodano: 2012-02-27, 20:13 ] I dodam, że po podpięciu pod komputer nie pokazuje żadnego błędu.. Stąd problem..   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Wiec wykrec swiece i zobacz jaki jest kolor elektrod, to najlatwiejszy sposob zeby sprawdzic na jakiej mieszance pracuje silnik. Swiece maja byc jasnobrazowe i wszystkie rowne. Na biegu jalowym pracuje normalnie, czy niezbyt rowno i czuc ze kuleje   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mathieu Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 niestety na jalowym takze slychac, ze kuleje. czuc ze co jakis czas traci obroty na kilka sekund i znowu odzywa. jak ruszam z 2-2,5 tys obrotow czyli dajac wiecej sprzegla jest ok, najgorzej jak dam duzo paliwa podczas jazdy, wtedy sie dusi.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smk001 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 U mnie w astrze (wprawdzie na monowtrysku) z podobnym problemem pomogło rozebranie i uszczelnienie dolotu - ciągnął lewe powietrze przez wydmuchaną szparę w uszczelce między korpusem wtrysku a mikserem LPG. Oczywiście błędów też nie miałem. Weź trochę benzyny do kubeczka, pędzelek, zapal silnik i smaruj benzyną po wszystkich łączeniach w dolocie. Jak silnik zmieni zachowanie (zacznie kuleć bardziej, lub wejdzie na wyższe obroty) to masz w tym miejscu nieszczelność. Oczywiście nie zapomnij sprawdzić wszystkich wężyków podciśnienia. W moim wypadku auto miało mało mocy przy depnięciu na każdym biegu a na jałowych co kilka-kilkanaście sekund było słychać jak wypadają 1-2 zapłony. Czasem zdarzało się, że po zatrzymaniu przez kilka sekund obroty spadały do około 500 i z opóźnieniem reagował na dodanie gazu, po którym problem znikał.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mathieu Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 kolego smk001 , masz na mysli sama rure dolotu powietrza czy cos jeszcze? bo powiem szczerze nie jestem zbyt zaawansowanym uzytkownikiem   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smk001 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Rurę też trzeba sprawdzić, ale najwięcej napsocić może nieszczelność za przepustnicą. Musisz dokładnie sprawdzić wszystkie łączenia elementów dolotu od puszki filtra po uszczelkę między kolektorem dolotowym a głowicą. Podkreślam dokładność, bo ja za pierwszym razem przeoczyłem nieszczelność w moim autku No i pamiętaj o wężykach podciśnienia i tym co jest do nich podłączone.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się