Skocz do zawartości

problem z ABS Honda Civic VI


Gość gwizdek1982

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gwizdek1982

Witam

mam problem z ABS-em w moim Civic VI 5D 95r

Mianowicie po uruchomieniu silnika kontrolka ABS gaśnie (czyli zachowuje się normalnie), po ruszeniu i rozpędzeniu auta do około 20km/h kontrolka się zapala i ABS przestaje działać, po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika problem się powtarza.

Wykonałem samo diagnostykę podczas której kontrolka ABS mruga 4 krotnie po czym następuje krótka przerwa i ponownie 4 mrugnięcia, długa przerwa i sekwencja się powtarza trzy krotnie a czasami w nieskończoność (do wyłączenia zapłonu), czas trwania mrugnięć jest taki sam jak i odstępy między nimi za wyjątkiem odstępu między 4-tym a 5-tym mrugnięciem

Nie jestem pewien ale chyba mrugnięcia wskazują na kod usterki 44 - Zawór magnetyczny, tył lewy ???

I teraz pytanie co to jest ten zawór magnetyczny ?? gdzie go szukać czy przy kole czy pod maską i czy jedynym rozwiązaniem problemu jest wymiana zaworu ??

Proszę o potwierdzenie czy dobrze odczytałem kod usterki

Proszę o pomoc

Dziękuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik prędkości koła tył lewy zapewne, wyczyścić może nałapał opiłków. szukać go przy tarczy koła.

 

Sprawdziłem przed chwilą i kod 4-4 wheel speed sensor,RH rear - tylne prawe, jeżeli chcesz sprawdzić na wtyku czujnika to multimertem masz mieć ok. 800-1000 om a jeżeli na ECU ABS to : prawy tył masz na pinach A15 i A16

lewy tył masz na pinach A13 i A14

możesz porównać prawy z lewym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gwizdek1982

czujnik prawy tył pokazuje około 2 Mega Ohm-y lewy tył ponad 800, czy wysoki opór może też świadczyć o uszkodzonym czujniku czy raczej o np. zaśniedziałych stykach lub dużym zabrudzeniu ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gwizdek1982

sprawdzałem na wtyczce obok baku paliwa, rozpiąłem ją i podłączyłem multimetr w kierunku czujnika, na kole lewym tył miernik pokazał ponad 800 prawy kilka Mohm (coś około 2) czyżby wskazywało to na potrzebę wymiany czujnika ??

Mam pytanie czy wystarczy że odkręcę czujnik bez ściągania koła i go wyczyszczę czy ściągnięcie koła jest niezbędne ?? i czy jak ściągnę koło to będę miał dostęp do zębatki czy muszę też rozbroić szczęko trzymacze i ściągnąć tarczę ??

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij sam czujnik, pewnie jest uwalony skoro pomiar rezystancji jest nieodpowiedni. Zawsze możesz w sklepie tez nowy obmierzyć zanim kupisz dla pewności

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gwizdek1982

po wymianie czujnika wszystko ok, dziękuje za pomoc oraz prośba czy nie mógłbyś udostępnić na farum tabeli kodów błędów dla ABS pod ten rocznik Hondy Civic ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko znajdę chwilkę wolnego czasu dam na forum kody <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania