Gość pio102201 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Teraz muszę się waz poradzić .Zacznę od początku dlaczego muszę wymienić skrzynię ? O tuż od kiedy kupiłem ibizę ( 5 miesięcy ) gwizdała mi na piątym biegu lekko turkotała na na wolnych obrotach po naciśnięciu sprzęgła objawy ustały. Lecz gdy przyjechałem dłuższy odcinek z większą prędkością gwizdanie i turkotanie wrastało i występowały trudności z wrzuceniem wszystkich biegów lecz po jakimś czasie zaczęło to ustępować ( postój jazda z mniejszą prędkością ) biegi wchodziły dobrze. Lecz ostatnio gwizdanie turkotanie nie chciało ustąpić . Gdy samochód wyluzowałem i jechałem bez biegu nadal gwizdało biegi bez wciśnięcia biegów wchodziło dużo ciężej wręcz nie możliwie . Wyciągnąłem skrzynię tracza docisk jest ok łożysko oporowe nie wykazuje luzów zgrzytów raczej ok i ta skrzynie nie mogę znaleźć na razie drugiej nie wiem może naprawić stara ale co mogło buc przyczyna ( i czy będzie to wo gule opłacalne) . Turkotanie prawdopodobnie było spowodowane luzem na wałku głównym ( wyczuwalny luz) ale co było przyczyną gwizdania i trudnością z wrzucaniem biegu ? Na końcu dodam że olej w skrzyni był i miedzy czasie wymieniłem linkę sprzęgła .   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/321-wymiana-skrzyni-seat-ibiza/page/2/#findComment-708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Na końcu dodam że olej w skrzyni był a ile tego oleju było 2-3 setki? Do tych skrzyni wchodzi 2 lub 3 litry oleju, w zależności od typu skrzyni.O tuż od kiedy kupiłem ibizę ( 5 miesięcy ) gwizdała mi na piątym biegu lekko turkotała na na wolnych obrotach po naciśnięciu sprzęgła objawy ustały. Lecz gdy przyjechałem dłuższy odcinek z większą prędkością gwizdanie i turkotanie wrastało i występowały trudności z wrzuceniem wszystkich biegów lecz po jakimś czasie zaczęło to ustępować ( postój jazda z mniejszą prędkością ) biegi wchodziły dobrze. Lecz ostatnio gwizdanie turkotanie nie chciało ustąpić . Gdy samochód wyluzowałem i jechałem bez biegu nadal gwizdało biegi bez wciśnięcia biegów wchodziło dużo ciężej wręcz nie możliwie . porpstu jeździłeś ze zbyt małą ilością oleju. Gwizdanie skrzyni na V biegu i terkotanie na luzie to objawy zbyt niskiego poziomu oleju - mam to samo, ale ja musze wymienić blaszany pokrzywiony pierścień, w którym siedzi uszczelniacz półosi).Skrzynia przy wyższych prędkościach zaczęła się blokować, bo się za bardzo rozgrzewała (brak oleju) i koła zębate zaczęły tracić luz między sobą, pracowały na sucho (rozszerzalność materiału pod wpływem wysokiej temp.). Spróbuj wlać oleju przez górny korek wlewowy (imbus nr 17) tak, aby się z niego przelało, wtedy znaczy, że masz już właściwy poziom oleju w skrzyni. jak skrzynię masz na stole to ustaw ją w takim poziomie jak jest zamontowana w aucie, nie może być z ukosa itp., wtedy zacznij lać olej. Olej kup tylko syntetyk o oznaczeniu 75W90, tylko taki jest wskazany do skrzyń VW, nie lej żadnego HIPOLU. Nie musisz kupować zaraz drugiej skrzyni, wlej oleju to tej , zamontuj do auta i sprawdź jak będzie chodziła (wiem, że jest trochę z tym roboty). Możliwe, ze jeszcze nie rozsypały się synchronizatory, wtedy biegi będą ładnie wchodziły. Napisz o postępach w pracy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/321-wymiana-skrzyni-seat-ibiza/page/2/#findComment-709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio102201 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Kolego to mnie teraz załatwiłeś byłem u chyba 10 mechaników i każdy nawet nie wspomniał o tym. Jeden sprawdzał mi poziom oleju mówił że jest ok i proponował mi żebym zalał go dużo gęstszym olejem dodam ze było to przed zimną !! Później sprawdzałem sam olej miałem według zaleceń instrukcji obsługi i te 2 3 litry nie będzie za dużo ( słyszałem ze nadmiar oleju może spowodować rozwalenie skrzyni ) . I co teraz zrobić prezesik25 twoja teza jest najbardziej sensowna . Tylko dlaczego skrzynia terkocze na wolnych obrotach czy ten luz wałka głównego mogło to spowodować ( nie jestem pewien ale zalanie jej syntetykiem może spowodować wpłukanie brudów luzy chyba się zrobią jeszcze większe podkreślam nie jestem pewien ) i dlaczego nawet gdy skrzynia było zimna nadal występował ten problem z biegami przypominam występował on np gdy przejechał od trasy 30 km później jakieś 1 godz przerwy i zero poprawy dopiero gdy przejechałem ten odcinek wolniej czasami gdy skrzynia dłużej postała 1 dobę chociaż też nie od razu było lepiej przejechany krótki odcinek 1 km w tym czasie skrzynia była zimna więc co blokowało przerzucanie biegów i jej wycie. Przepraszam że zadaje tyle pytań ale chciałbym być bardziej pewny wyciąganie skrzyni nie jest niczym przyjemnym.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/321-wymiana-skrzyni-seat-ibiza/page/2/#findComment-712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 kurcze, jeżeli przy dobrym poziomie oleju skrzynia się blokuje to faktycznie jest coś nie tak. Trudno określić co tam mogło się stać, aż tak dokładnie na budowie wewn. skrzyni się nie znam, bo jeszcze jej nie rozkręcałem... Zawsze łatwiej i chyba taniej będzie kupno drugiej skrzyni....   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/321-wymiana-skrzyni-seat-ibiza/page/2/#findComment-713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio102201 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Przeleciałam się do garażu w skrzyni nie jest za dużo. W tedy gdy patrzyłem stan oleju ( zaraz po kupnie) był ok skrzynia turkotała i gwizdał na 5 biegu . Po raz pierwszy gdy wystąpił problem ze wrzucaniem biegów mechanik twierdził ze olej był ( tak twierdził jego pracownik który zrobił to z leki zawahaniem ) no i teraz niski poziom oleju zdarzało sie to coraz częściej turkotanie w raz z rozgrzewaniem skrzyni wzrastało. Szczerze mówiąc mam teraz dylemat niby się zgadza tylko jedno ale dlaczego trudności z wrzucaniem biegów nie ustąpiły od razu i dlaczego gdy był olej skrzynia gwizdał na 5 biegu . Ale z drugiej strony co mogło się tac mechanicznie że raz są biegi a raz ich nie ma raz skrzynia głośniej pracuje raz głośniej gwiżdże ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/321-wymiana-skrzyni-seat-ibiza/page/2/#findComment-714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 czyli ile jest tego oleju w Twojej skrzyni? bo juz się pogubiłem..   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/321-wymiana-skrzyni-seat-ibiza/page/2/#findComment-717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio102201 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Wiem że brzmi to trochę zawile ale jeszcze raz po kolei kupuje auto słychać gwizdanie na piaty biegu lekkie turkotanie sprawdzam olej jest ok mija okres 2 miesięcy słychać gwizdanie na każdym biegu nie mogę włączyć biegu mechanik stwierdza ,,niby" że olej jest ( ale nie wiem dokładnie czy dolewał do niej oleju czy wo gule był w tedy wymienił mi linkę sprzęgła myślałem że to od tego) wchodzenie biegów po czasie się prawiło lecz nadal gwizdało i turkotało mija kolejne 3 miesiące turkotanie jakby się zwiększało przy rozgrzanym silniku jadę dłuższy odcinek z większa prędkością biegi nie chcą wchodzić ( wcześnie po tym jak mechanik sprawdzał olej linkę nie jeździłem z dużą prędkością długich dystansów ) Ale został do wyjaśnienia kwestia z tym dlaczego zaraz po ostygnięciu skrzyni biegi nie chciały wejść dlaczego wo gule gwizdała ( mi wydaje się że łożysko pod obciążeniem gwizdało na piątym biegu a potem w raz z rozgrzaniem skrzynią gwizdało cały czas) i cz jak wleje oleju syntetyczny cała skrzynia się nie rozwali . Najbardziej boję się o to łożysko czy raczej nic nie powinno mu się stać ? [ Dodano: 2010-03-27, 14:28 ] Potrzebuję pomocy trafia mi się skrzynia z powypadkowego polo II rok 92 pojemność nie znana ( nie ma już do niego papierów ) Jak myślicie będzie pasować ? Według numerów skrzynia się zgadza . Ma trochę inne wspornik ( łączące skrzynie z poduszkę ) lecz otwory na skrzyni mają podobnie . Druga sprawa skrzynia z polo ma napęd prędkościomierza ma z linki ( Ibiza elektroniczny ) czy jest możliwość jego przełożenia. Trzecie ostatnie pytanie jeżeli biegi wchodzą ciężko i nie wszystkie na wyłączonym siniku powinny dawać mi do myślenia czy jednak nie jest to żadną oznaką uszkodzonej skrzyni ??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/321-wymiana-skrzyni-seat-ibiza/page/2/#findComment-719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się