Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich serdecznie,

 

Jestem tu pierwszy raz i będę ogromnie wdzięczna za pomoc.

 

Mianowicie odkąd są mrozy,nie miałam najmniejszego problemu z odpaleniem auta(fiat seicento 0.9),oczywiście zauważyłam,że włącza się z nieco większym trudem i z większym nagłośnieniem,jednakże gdy chwile pochodzi to cichnie do normalnej pracy.

 

Jednakże dziś coś mnie mocno zaskoczyło!Auto stało od czwartku wieczorem nieużywane-czyli 3 noce i 3 dni co zdarza się praktycznie co tydzień,że wówczas auta nie używam,zatem nic nowego.Auto stało w słońcu więc nie było zamarznięte,lekko przypruszone śniegiem i delikatnie oszronione.Gdy uruchomiłam silnik to dość głośno zawarczał,ale nie zwróciłam uwagi.Gdy już przystąpiłam do jazdy to zauważyłam że jakoś dziwnie warczy i jakby stuka gdy dodaję gazu,cichnie momentalnie gdy gazu nie dociskam-jest to naprawdę bardzo głośne!do tej pory nie doświadczałam takiego hałasu w samochodzie.Samochód zachowywał się tak całą drogę do miasta a następnie z powrotem też nic się nie zmieniło (w sumie ok6km)

Czy ktoś wie z czego to wynika???czy o kwestia zimna,czy może coś poważnego?

dodam,że ponad tydzień temu dostałam uderzenie w tylni prawy reflektor,przez co stłukła się lampa troszkę i odrobinę pękł błotnik-jednakże od tamtego czasu jeździłam i nie było tego hałasu.Dziś było to pierwszy raz.

 

z góry dziękuję za pomoc!!!

 

Czy poza tym hałasem silniczek nie pracuje tak jak zwykle... wydaje się słabszy i wizualnie (patrząc na pracujący silnik) dość mocno "drga" wtedy można by założyć że nie chodzi np. na jednym cylindrze... wtedy przy dodawaniu gazu może dobiegać stukot z jednego z cylindrów na którym nie ma zapłonu... zwykle odpowiedzialna za to może być świeca zapłonowa lub już zużyty kabel zapłonowy.

 

Czy kable zapłonowe i świece były dawno wymieniane ?

 

Tok myślenia kieruję w tę stronę gdyż najczęstszą dolegliwością silniczka zimą są nie domagania lub niestety po prostu zaniedbanie układu zapłonowego czyli nieregularna wymiana.

 

Stłuczka o której wspomniałaś nie wpływa w żaden sposób na zachowanie silniczka więc w tej kwestii możesz być spokojna :)

 

To stukają hydro-popychacze.

1. Sprawdź poziom oleju w silniku (uzupełnić do stanu)

2. Jaki olej zalany 15W40 ? jeżeli tak będzie to w zimie się pojawiało zwłaszcza po długim postoju

 

Jaki olej zalany 15W40 ? jeżeli tak będzie to w zimie się pojawiało zwłaszcza po długim postoju

Też o tym myślałem ale nie byłem pewien co do hydro-popychaczy... z tego co pamiętam to seicento 0,9 ma wałek w kadłubie i nie byłem pewien czy w tym wypadku są hydrauliczne czy ręcznie regulowane :niepewny:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania