Skocz do zawartości

Problem z Astrą F. Na zimnym silniku bardzo cieżko pali.


Gość major902

Rekomendowane odpowiedzi

Gość major902

Mam problem ze swoją astrą bo bardzo ciężko pali jak postoi około 6-7godz. Jak już raz odpali to pózniej bez problemu jeżeli w krótkich odstepach czasu bedzie odpalana. Prosze o pomoc i z góry dziekuje. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

automux,

 

Ten silnik nie ma ECU i zadnej elektroniki to mechaniczny diesel.

 

sprawdź czy świece żarowe grzeją

 

To na poczatek swiece + przekaznik czasami nie łaczy w kostce, rozrusznik kreci żwawo silnikiem? Paliwo sie nie cofa? Filtr paliwa oprózniony z syfu? To na poczatek.

 

Pozniej pompa (ustawienie), wtryski (moze leja), za niska kompresja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość major902

Świece wykręciłem i jak podłączyłem bezpośrednio pod akumulator pojedynczo to grzały wszystkie. A jak sprawdzić ten przekaźnik i czy się paliwo nie cofa?? Dodam jeszcze ze na przewodzie zasilającym miedzy filtrem a pompą mam założony zawór elektryczny który podłączony jest pod zawór na pompie i odcina on dopływ paliwa po zgaszeniu silnika wiec raczej cofać się nie powinno Z góry dziękuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze na przewodzie zasilającym miedzy filtrem a pompą mam założony zawór elektryczny który podłączony jest pod zawór na pompie i odcina on dopływ paliwa po zgaszeniu silnika

To sprawdź go czy dobrze otwiera może w nim leży przyczyna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
A jak sprawdzić ten przekaźnik

 

Najłatwiej zarówka, jeden przewod do masy, drugi do swiecy (obojetnie ktorej) do srubki na kluczyk 8mm. Wlacz zaplon i zarowka ma swiecic, jak zgasnie kontrolka na desce to Twoja zarowka przy silniku ma swiecic jeszcze 30-40sekund. Poruszaj przekaznikiem zeby wykluczyc slaby styk.

 

czy się paliwo nie cofa??

 

To ciezko sprawdzic amatorom. Z reguly objawia sie tym ze podczas krecenia odpala bardzo powoli i na poszczegolne cylindry, w pierwszej fazie rozruchu nie kopci na czarno

 

Dodam jeszcze ze na przewodzie zasilającym miedzy filtrem a pompą mam założony zawór elektryczny

 

zamiast tego mozesz na probe zalozyc zaworek jednostronny. Maja w motoryzacyjnych i nie jest drogi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość major902

No właśnie u mnie tak sie dzieje ze bardzo powoli odpala najpierw powoli zaczyna łapac tak jakby na jednym czy dwóch garach a jak już załapie to przez chwile cały samochód aż sie trzesie i zaczyna dopiero normalnie równo pracowac tak jak powinien. kopcic nie kopci praktycznie wogóle. jak juz raz odpali to pózniej odpala od pierwszego krecenia a jak dłużej postoi to juz trzeba coraz dłużej krecic w zalezności od tego ile godzin stoi nie odpalana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

major sprawdź najpierw ten przekaźnik, to najprawdopodobniejsza przyczyna tego co piszesz i zarazem najtańsza. Sprawdzenie nic cię nie kosztuje. Oblukaj i napisz czy działa czy nie, jak nie to leć po zaworek. Ja mam takie coś, chociaż jeszcze nie założyłem :P

 

9efb54122556078.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania