Skocz do zawartości

problem z czujnikiem


Gość bmw2213

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich mam prozbe potrzebuje opisu pinow w liczniku a dokladniej chodzi mi o piny odpowiedziale za czujnik temperatury silnika .wskaznik lezy caly czas na niebieskim polu i ani drgnie :cry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

zlokalizuj go na silniku i zewrzyj do masy (zaplon wlaczony) jesli pójdzie na max to sam wskaznik i przewody od czujnika do licznika sa ok.

 

Moze predzej zaciety termostat? Przerwa w obwodzie wskaznika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Szumon to juz sprawdzalem wymienilem ten czujnik 3 razy (za kazdym razem na nowy) i nadal to samo.sprawdzilem przewody na krotko i tu sie zaczyna problem a mianowicie jeden z przewodow od czujnika wchodzi na kostke przy liczniku natomiast nie mam pojecia dokad prowaszi drugi przewod i gdzie go szukac :-?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz 2 przewody pierwszy idzie do licznika to drugi to masa. Zewrzyj je do siebie i zobacz czy na wskaźniku idzie jak pisał kolega. Jeżeli nie idzie to nie masz masy na czujnik.

Rozumiem że jak dałeś ten przewód z licznika do masy to wskaźnik się wychylał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega Robert pisze jak zwarlem oba piny w kostce to zero reakcji na wskazniku.jak podpielem mase pod jeden z pinow to wskaznik wychylil sie na maxa i wlasnie z tym drogim pinem mam problem bo nie mam pojecia skad ten przewod idzie.jak podlaczylem mase na krotko pod czujnik to tez zero reakcji.wiec jestem w kropce czy ta masa na czujnik wychodzi z zegarow czy skad?bo nie wiem.

 

[ Dodano: 2012-01-30, 22:40 ]

rece opadaja bo problem wydaje sie byc blachy a od tygodnia walcze z tym warjactwem a jak bylem u elektryka to wlosy sie na glowie jeza :-|

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kupuj sprawdź go omomierzem w gorącej wodzie, czy zmienia wartości. Podstaw opornik zamiast czujnika i zobacz czy działa wskaźnik. Nie sztuka kupić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zaraz po pracy sprawdze a ten opornik to obojetnie jki podstawic?jezeli chodzi o elektronike to jestem raczej ciemny w te klocki :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam parametrów tego czujnika jaki ma być. Ja bym wstawił potencjometr i kręcił aż pokaże na desce wartość np 80*C i zmierzył jakim oporem to wyskalowałem i wtedy bym sprawdzał czujnik czy ma taka wartość. A najlepiej u kogoś sprawdzić jaka jest wartośc na czujniku jak jest gorący silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania