Skocz do zawartości

[silnik benzyna] czyszczenie odmy VW 1.3, 1.4, 1.6


Gość prezesik25

Rekomendowane odpowiedzi

Gość prezesik25

Witam wszystkich.

 

Przedstawiam fotoporadnik czyszczenia odmy w silnikach VW. Dotyczy m. in. silników Golf 2 ( 1.3 NZ, MH ), Golf 3 ( 1.4 ABD, 1.6 ABU )., podobnie w Polo i Seacie z tymi silnikami.

 

Z uwagi, że sporo jeżdżę i już 3 lata nie czyściłem odmy postanowiłem zajrzeć "co tam słychać".

 

Potrzebne klucze:

- płaski lub nasadowy klucz nr 10

- imbus nr 5

- śrubokręt plaski/krzyżak

 

- zaczynamy od zdjęcia pokrywy filtra powietrza ( u mnie jest jeszcze tzw. "UFO" )

 

664da73e73b3692fmed.jpg

 

- odkręcamy trzy nakrętki ( oryginalnie ), ja kiedyś wstawiłem śrubki - klucz nr 10

 

d561727e622c19e6med.jpg

 

- aby zdjąć obudowę filtra powietrza trzeba odłączyć przewód doprowadzający ciepłe powietrze z kolektora wydechowego

 

3ae7963bbf26633emed.jpg

 

- odłączamy gumowy wąż odmy oraz cienki przewód podciśnieniowy sterujący klapką powietrza ciepłe/zimne

 

9f4ef723c6550ba4.jpg

 

334889ee494e2079med.jpg

 

- po zdjęciu obudowy filtra mamy większy dostęp do tylnej części silnika

 

dde57cb701238368med.jpg

 

- zaglądamy do węża odmy i ukazuje nam się piękny widok "masła", które zamarza zimą, stąd wywalony olej przez bagnet, czy któryś z uszczelniaczy

 

d4ed7ce7a38ea281med.jpg

 

- do odmy dołączony jest też cienki przewód gumowy odpowietrzający przestrzeń z pokrywy zaworów

 

c6c4238fca97e3b3med.jpg

 

- odłączyłem także przewód doprowadzający gaz do wtrysku, bo mi przeszkadzał

 

485974232e7a90bcmed.jpg

 

- separator oleju ( odma ) przykręcony jest z tyłu silnika na dwie śrubki imbusowe ( klucz imbusowy nr 5 )

 

9697abb889db5ab4med.jpg

 

61d54ca1eb416839med.jpg

 

- i nasz imbusik potrzebny do odkręcenia odmy

 

1cab5d922ba4b39bmed.jpg

 

- po wyjęciu odmy mamy taki widok

 

3aacca4c14984106med.jpg

 

8b008853921b26a4med.jpg

 

- odłączyłem gumowe węże od separatora oleju i wyczyściłem je wkładając stalowy drut przymocowując na końcu jego gąbkę. Po przeciągnięciu drutu z gąbką oczyści nam przewód z zalegającej zawiesiny "masła"

 

37bc0203bc71d073med.jpg

 

fdd969f687365879med.jpg

 

- sam plastikowy separator płuczemy benzynką ekstrakcyjną. Wlewamy ok. 50-100 ml, zakrywamy ręką wyloty i robimy "szejkera", następnie wylewamy. Czynność powtarzamy 2-3 razy aż do całkowitego wypłukania separatora z "masła".

Tak wygląda separator po wypłukaniu

 

6a4dcc9199610f01.jpg

 

6c344f81dd0b39cc.jpg

 

- czyścimy miejsce separatora w bloku silnika z zalegającego oleju

 

ccc2863daa295315med.jpg

 

- następnie przykręcamy do separatora gumowe węże i całość przykręcamy do bloku silnika

 

5c9d2cb0acd13c2f.jpg

 

- przy okazji zmieniamy filtr powietrza

 

562b488c1eabbbb5med.jpg

 

Wszystko skręcamy.

 

Powodzenia!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania