Gość eugeniusz Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 witam moje Mitsubishi z silnikiem 1.5 wtrysk wielopunktowy odmówiło posłuszeństwa nie odpal . Sprawdziłem iskrę na świecy i stwierdziłem że brak napięcia z cewki , prąd do cewki dochodzi do aparatu zapłonowego też dochodzi . po stronie pasażera gdzie znajduje się komputer poczułem lekki zapach spalonego przewodu . pytanie czy moduł komputera ma wpływ na iskre? a może aparat zapłonowy nie daje indukcji? jak to zbadać ? proszę o porade   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaco-h Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Cewka zapłonowa sterowana jest przez moduł zapłonu(przy aparacie zapłonowym ) Moduł zaś z zespołu sterowania silnika(komputera ) który włącza lub wyłącza prąd płynący przez obwód pierwotny cewki. Moduł steruje "masą" cewki zapłonowej , można więc odłączyć przewód idący od cewki do modułu i impulsowo zwierać go do masy samochodu , powinno to wygenerować iskrę na świecy - jeśli iskra się pojawi - cewka OK a winny może być sam moduł. Próbę należy przeprowadzić na włączonym zapłonie   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się