Skocz do zawartości

Sprawdzamy cewkę zapłonową i przewody WN


Gość automux
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzamy cewki zapłonowe ponieważ moj Seicento na zimnym silniku i podczas jazdy nie pracuje prawidłowo telepie silnikiem i jak puszczę gaz słychac strzelania w wydech.

Zdejmujemy fajkę ze świecy 1, sprawdzamy i jest dobrze przyrząd ustwiam na przerwę 20 mm przeskok iskry w takiej odległości daje wynik cewki ok 35 kV więc cewka jest na ten cylinder sprawna. Jeżeli przeskok iskry jest na odległości 10 mm daje to wynik cewki na poziomie 15kV (powinien silnik zapalić), jeżeli przerwa jest mniejsza mogą wystąpić problemy z rozruchem.

Dodam że brak napięcia odpowiedniego z cewki daje problemy z przyspieszaniem szarpanie silnika oraz brak mocy.

Zakładamy 1 fajkę i ściągam z 2 cylindra odpalam silnik i co widzę...

 

...uszkodzony przewód WN więc mam winowajcę, sprawdzam kolejnie 3 i 4 cylinder cewki są sprawne.

Kupujemy przewody WN, ja zainwestowałem w silikonowe oryginalne ponieważ posłużą dłużej i lepiej mojemu silnikowi.

przewody.jpg

 

Po wymianie przewodów i podłączeniu przyrządu odpalamy auto obserwujemy i co widzimy, piękny przeskok iskry na ustwieniu 2 cm przerwy...

 

 

Lepiej nie rozstawiać elektrod powyżej 12mm ponieważ generowanie zbyt wysokiego napięcie może uszkodzić cewkę. Odległość 10-12 mm w zupełności wystarczy na jej sprawdzenie i przeskok iskry w cylindrze pod ciśnieniem. Jeżeli powyżej 5mm iskra zanika w uzwojeniu wtórnym może być zwarcie między/zwojowe (uszkodzona cewka).

 

Filmy i treść są mojego autorstawa.

Automux

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.