Skocz do zawartości

Wymieniona uszczelka pod głowicą i nadal te same objawy


Gość kamikadze51293

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamikadze51293

Witam

Mam Cinquecento 700 i miałem taki problem że miałem tzw.masło pod korkiem od wlewu oleju,olej w płynie więc wszystko wskazywało na to że była walnięta uszczelka pod głowicą więc zdecydowałem się na zmianę,zdemontowałem głowicę i w pierwszych cylindrze była woda. kupiłem uszczelkę oddałem głowicę do planowania przy okazji wymienili mi zawory wszystko ładnie i dzisiaj go złożyłem zalałem płynem,olejem i czas by go odpalić więc go odpaliłem niech pochodzi złapie temperatury złapał temp.do ok.100 stopni i włączyłem dmuchawę na ciepłe powietrze a leciało zimne nie wiem czemu czy obiegu nie ma czy co,termostat chyba się nie otworzył bo wąż był zimny no i pod korkiem jest masło znów ;/ a jak jest odpalony i dodam mu gazu to się trochę dusi i po chwili wchodzi na obroty ale to nie wina gaźnika. macie jakieś pomysły co to może być? pompa wody?

dziękuję za każdą pomoc

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masło pod korkiem to nie wina uszczelki, odpowietrz dobrze układ chłodzenia jeżeli pamiętam dobrze to w okolicach zbiorniczka płynu jest wężyk z koreczkiem odkręć go. Jeżeli odpowietrzanie nie pomoże sprawdź czy rury od chłodnicy są ciepłe jeżeli nie to termostat nawalił najprawdopodobniej .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamikadze51293

więc tak silnik nabrał temperatury ok.100 stopni i włączyłem ciepłe powietrze żeby leciało ale leciał zimne,przewód od termostatu jest zimny. możliwe że by to poszła pompa wody? wcześniej z tego co pamiętam to przed wymianą uszczelki leciało ciepłe powietrze

 

a i układ chłodzenia jest odpowietrzony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe że pompa poszła ale najpierw bym termostat wywalił. Sprawdź czy do zbiorniczka płyn wraca jak pompa podaje będzie ruch płynu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamikadze51293

czyli go odpalić i mam patrzeć na zbiorniczek czy płyn wraca przez ten wąż na górze zbiornika, tak? jeśli nie to znaczy że pompa walnięta jest ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamikadze51293

więc tak odpaliłem go dzisiaj i sprawdziłem ten wąż u góry zbiorniczka i płyn wraca przez ten wężyk,rozgrzałem go do 90stopni to rura od dołu silnika co idzie do termostatu była zimna więc się chyba nie otwiera termostat to będzie trza było go zmienić. nagrałem filmik z pracy silnika bo po naciśnięciu gazu tak dziwnie on chodzi dławi się czy coś takiego ;/ gaźnik już zmieniałem bo mam drugi i na drugim jest to samo. link do filmiku:

 

 

a tutaj zamieszczam zdjęcie tego co jest pod korkiem bo wyłączeniu silnika

 

2vdfgc1.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co to wymien ten termostat - majatek to nie jest a po tym co piszesz to tak czy siak bedziesz musial to zrobic.

drugie, to zeby wykluczyc uszkodzona UPG to nie lepiej zrobic pomiar cisnienia na cylindrach? bedzie jasne ze uszczelka ok albo nie ok i szukac dalej...

kisiel pod korkiem nie oznacza ze uszczelka poszla, poszukaj w poradach, jest na ten temat ladny artykuł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli płyn poszedł by do oleju to na miarce oleju z rana widać by było jak się oddziela. Ta maź to opary które w silniku się zbierają i przy różnicy temperatury odkładają si jako smalec

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
więc tak odpaliłem go dzisiaj i sprawdziłem ten wąż u góry zbiorniczka i płyn wraca przez ten wężyk,rozgrzałem go do 90stopni to rura od dołu silnika co idzie do termostatu była zimna więc się chyba nie otwiera termostat to będzie trza było go zmienić. nagrałem filmik z pracy silnika bo po naciśnięciu gazu tak dziwnie on chodzi dławi się czy coś takiego ;/ gaźnik już zmieniałem bo mam drugi i na drugim jest to samo. link do filmiku:

 

 

a tutaj zamieszczam zdjęcie tego co jest pod korkiem bo wyłączeniu silnika

 

Obrazek

 

Ten tzw majonez to niedogrzany silnik w zimie jazda na krótkich odcinkach.Nie zalecają zasłaniać chłodnicy w nowych samochodach może w tych najnowszych.Ja mam zasłoniętą połowę chłodnicy i też mam majonez bo jeżdżę na krótkich odcinkach.Zasłoń chłodnicę ważny jest dół chłodnicy i obserwuj temperaturę w mieście bo na tasie na pewno nie zagotujesz przy mrozie bo silnik jest chłodzony dodatkowo pędem powietrza ze wszystkich stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania