Skocz do zawartości

Wymiana opornicy nadmuchu Fiat Cinquecento


Gość automux
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Opornica dmuchawy

W samochodzie żony padł nadmuch do wnętrza pojazdu z trzech możliwych biegów został tylko najszybszy. Postanowiłem więc zakupić opornicę na szrocie ponieważ odkręcenie starej jest w cinquecento mocno kłopotliwe gdyż umiejscowione jest w niezbyt przyjaznym miejscu.

Opornica którą kupiłem i sprawdziłem czy bezpiecznik jest dobry okazała się sprawna.

 

53610583.jpg

 

Następnie otworzyłem maskę cienkiego i odkręciłem zaznaczone śruby które mocują osłone nagrzewnicy:

 

18591113i.jpg

 

Pod osłoną ukazała się obudowa silnika nadmuchu wraz z silnikiem ale opornicy nie widać:

 

26037194.jpg

 

Po bliższych oględzinach postanowiłem że nie będę wydzierał całego zespołu nagrzewnicy i dmuchawy gdyż jest to pracochłonne bo wtyczka nagrzewnicy jest tu:

 

79076741.jpg

 

Po wielkich trudach udało mi sie ją wypiąć z gniazda opornicy:

 

63188383.jpg

 

Wtyczkę odciąłem i przedlużyłem przewody, podłączyłem opornicę i sprawdziłem czy działają wszystkie biegi dmuchawy. Oczywiście że zadziałało tylko co teraz z opornicą:

 

67168585.jpg

 

Jako że musi być ona chłodzona powietrzem wymysliłem że zrobię otwór w obudowie od góry też powinno zadziałać:

 

54017621.jpg

 

58153233.jpg

 

Po wycięciu otworu umieściłem moją drugą opornicę, przykręciłem no i znowu próba:

 

80029507.jpg

53125709.jpg

 

 

Opornica zadziałała, zostało poskładać osłonę w odwrotnej kolejności do demontażu jej i cieszyć się z ciepła panującego w niewielkiej przestrzeni Cienkiego.

 

Wszystkie zdjęcia oraz tekst są mojego autorstwa.

AUTOMUX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...