Skocz do zawartości

[Audi A4 1,6] Szarpie gdy puszcam lub wciskam gaz


Gość SCRash
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od razu napiszę, że po przeczytaniu tekstu poniżej niewielu chętnych będzie chciało mi coś podpowiedzieć.

Jadąc ze stałą prędkością gdy puszczam pedał gazu autem po sekundzie szarpnie 1-2 razy. Gdy znowu wciskam pedał występują 2-3 szarpnięcia. Dzieje się to tylko w określonej pozycji pedału gazu, gdy przepustnica jest minimalnie otwarta (pomiędzy zamkniętą a delikatnie otwartą). Gdy wciskam pedał baaardzo delikatnie wtedy szarpnięcia nie ma.Męczę się z tym od czasu jak kupiłem samochód. Czasami gdy przyspieszam na dwójce lub trójce to autem delikatnie poszarpuje w okolicach 2000 obr. To samo gdy hamuję silnikiem i obroty zejdą do ok 2000 obr. też delikatnie szarpie. Samochód jest poprostu nieelastyczny. Zapala od kopa w każdej temperaturze. Przyspiesza w miarę dobrze jak na 100 konne 1,6 8v

Od tamtego czasu wymienione zostały :

przewody zapłonowe markowe 4 komplety, świece 2 komplety, aparat zapłonowy z czujnikiem Halla, zapłon wyregulowany,sonda,uszczelka pod kolektorem ssącym,filtr paliwa, rozrząd i wszystkie paski, usunięty katalizator i wstawiona strumienica, poduszka pod skrzynią b., podmieniana cewka z modułem, podmieniana przepustnica (jest zespolona z regulatorem biegu jałowego).

Błędy sprawdzam Vagiem i znajomego mechanika KTS`em. Błędów zero.

Dodam że mam instalkę gazową II gen. Autronic i na obu paliwach jest identyczne zachowanie.

Parownik dwukrotnie regenerowany i gaz kilkukrotnie regulowany.

Mam trochę wiedzy na temat samochodów i większość rzeczy "sam naprawiam" ale to mnie przerosło.

Podpowiedzcie mi co mam zrobić. Mam do dyspozycji Vaga, KTS ,program do LPG i miernik cyfrowy. Zmierzyłem też wiekszość czujników i niby wszystko w normie wg. Autodaty.

 

Niby fajne autko a jeździ jak duży Fiat.

Nie sugerujcie się elementami które wymieniłem bo przecież mogłem zmienić uszkodzoną część na uszkodzoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zrobiłeś to co opisane jest w poście wyżej i sprawdziłeś te wszystkie wymienione elementy mierząc np. miernikiem na pinach przy ECU i parametry są OK to jeszcze podmień przepływomierz powietrza lub sprawdź jego działanie może on przekłamywać dane w zakresie pewnych obrotów. No i rozumiem że sonda lambda sprawna i daje sygnały do ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przepływka i czujnik spalania stukowego to jedyne elementy jakich nie wymieniłem. Na VAGu widać że pracuje ale nie jestem pewien czy ma dobre odczyty. Nie mam na razie z kim podmienić żeby ją sprawdzić. Jeździłem na odłączonej i było identycznie.

 

Sonda działa prawidłowo.

Dodam jeszcze że w przedziale pół roku dwa razy sprawdzałem ciśnienie na cylindrach i było po 12 na każdym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć jeszcze świece i zobacz czy spalanie jest na wszystkich prawidłowe. Jeżeli masz jakiś program co rejestruje pracę (live data) zrób logi statyczne i dynamiczne podczas tego szarpania i zamieść może coś wychwycimy.

Ile pokazuje ci przepływka na wolnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece są OK. Co do logów to nie wiem jakie grupy was interesują.

Zrobiłem logi statyczne grup 1,2,3 pod koniec zacząłem delikatnie wciskać pedał gazu.

 

17c895a8f396210em.jpg

 

Napiszcie czego dokładnie te logi mają dotyczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego twojego zapisu (mam nadzieje że miałeś temp. roboczą sinika) wychodzi że na wolnych przepływomierz troszkę zawyża 3,8g/s jest za dużo powinno być do 3 - 3,5g/s no i przy 3000obr/min powinno być ponad 30g/s przepływka jest uwalona lub czujnik położenia przepustnicy bo na biegu jałowym masz otwarcie 58* troszkę za dużo a na obrotach zaledwie 60*.

Czujnik TPS zmierz miernikiem czy jest wszystko z nim jest ok.

 

Zrób logi dynamiczne bloku 22 statyczny i dynamiczny i jeszcze raz grupy 001,002,003 podczas jazdy najlepiej jak będzie szarpało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...