Skocz do zawartości

Wymiana grzejnika nagrzewnicy Fiat Punto II.


Gość ipIV

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy: zapach płynu chłodniczego, tłustawy nalot na przedniej szybie.

 

U mnie była to konsekwencja awarii uszczelki głowicy. Ciśnienie zrobiło swoje.

 

--------------------------

 

Były 2 typy - valeo i magneti marelli... no i żeby sie dowiedzieć jaki jest to hmmm trzeba rozkręcić lub na zespole nagrzewnicy wyczaić nabitą nazwę producenta :P

 

 

U mnie było magneti marelli

 

nr kat.: 46722928 "grzejnik nagrzewnicy"

 

140zł ASO

 

plus 2 oringi uszczelniające połączenie rurek z naszym wymiennikiem ciepła :P

 

nr kat: 46722925 - 2 szt.

 

30zł aso/2szt. :E

 

Poza tym dwie opaski "na śrubkę" :P

 

Litr płynu chłodniczego takiego jaki mamy wlany ;)

 

---------------------------------

 

typ valeo - nie wiem :>

 

---------------------------------

 

Odpinamy aku.

 

Wykręcamy: kierownicę, plastiki, konsolę, wyjmujemy schowek, wyjmujemy bodykompa, odpinamy wtyczki pod schowkiem wszystkie!, odkręcamy listwę masy pod schowkiem.

 

 

Kierownicę ustawiamy na prosto.

 

 

Odkręcamy blaszaną osłonę centralki wspomagania, wyjmujemy z niej wszystkie wtyczki, wyjmujemy wszystkie wtyczki z przełącznika zespolonego, wyjmujemy zegary.

 

 

Odkręcamy śrubę trzymającą przegub dolnego wałka kierowniczego i ją wyjmujemy.

 

Odkręcamy 4 nakrętki M6 trzymające kolumnę kierowniczą.

 

wyjmujemy kolumnę kierowniczą.

 

mimg,IMG_4e8f54c642d7c5519.jpg

 

---------------------------

 

Wyjmujemy schowek - otworzyć, sworznie zawiasu są na sprężynkach - odsunąć i zahaczyć i schowek mamy w rękach.

 

Odkręcamy 2 śrubki imbusowe pod konsolą nawiewu. i odczepiamy ten biały plastik z pokrętłami i wpychamy dalej.

 

Wyjmujemy radio

 

---------------------------

 

Odkręcamy śruby deski:

 

- w dolnych rogach 2 imbusowe z L i P strony.

 

- z lewej i prawej śruba M8 (13mm) z lewej nad skrzynką bezpieczników z prawej za zaślepką obok schowka.

 

 

- Odkręcamy śrubę imbusową która jest nie pod, nie obok, nie nad, tylko ZA schowkiem.

 

Odkręcamy 2 śruby imbusowe pod konsolą (większe)

 

- zdejmujemy 3 zaślepki na górze deski.

 

- kable tam gdzie była skrzynka bezpieczników wpychamy za deskę.

 

- Odpinamy wtyczkę od centralki airbag (na tunelu środkowym przy grodzi.)

 

- odkręcamy 3 górne śruby imbusowe będące pod zaślepkami.

 

- WYJMUJEMY DESKĘ :P RAZEM Z WIĄZKĄ ELEKTR :P

 

Jak mamy niefabryczne druciarstwa to może być problem i będzie trzeba przecinać przewody.

 

mimg,IMG_4e8f561bd71371305.jpg

mimg,IMG_4e8f5624bade02803.jpg

mimg,IMG_4e8f5629625888814.jpg

mimg,IMG_4e8f5630c107d9643.jpg

 

----------------------------

 

Przymierzamy się do wyciągnięcia zespołu nagrzewnicy :P

 

Odkręcamy korek płynu chłodniczego

 

Odkręcamy odpowietrznik przy nagrzewnicy i niech zassie powietrze po czym zakręcamy.

 

 

Zespół trzyma się na 8 nakrętek M6. 3 wewnątrz, 5 pod maską.

 

Odkręcamy wewnątrz wspornik łączący prawy słupek z mocowaniem kolumny kierowniczej.

 

Zdejmujemy węże pod maską (wycieknie dużo płynu chłodniczego)

 

Odkręcamy 2 nakrętki pod maską przyczepione do grodzi z dużymi 3cm podkładkami - 1 z lewej na wysokosci alternatora drugą na godzinie 20:00 w stosunku do króćców węży.

 

Odkręcamy 3 nakrętki trzymające gumę otaczającą króćce do których podłączamy węze i wyjmujemy tę gumę.

 

Zatykamy rurki bo zalejemy wnętrze auta płynem.

 

Odpinamy wtyczkę elektryczną która jest przyczepiona do zespołu nagrzewnicy nad pedałem gazu.

 

 

Odkręcamy 3 nakrętki wewnątrz na górze.

 

Wyjmujemy zespół nagrzewnicy.

 

 

mimg,IMG_4e8f57cff21278046.jpg

mimg,IMG_4e8f57d8d9a054756.jpg

mimg,IMG_4e8f57df2d69e4049.jpg

mimg,IMG_4e8f57e8464d59141.jpg

 

 

 

--------------------------

 

Dobieramy się do grzejnika nagrzewnicy....

 

Odkręcamy śrubkę trzymającą plastik, który trzyma końce rurek alu - przy króćcach węży.

 

 

Odkręcamy 2 srubki trzymające osłonę grzejnika.

 

Odkręcamy opaski mocujące rurki do grzejnika.

 

 

Wyjmujemy rurki i nasz felerny wymiennik ciepła :P.

 

 

Warto cały zespół wyczyścić :P

 

 

Składamy w odwrotnej kolejności, dobrze zakładając opaski łączące grzejnik z rurkami! Można dać na nowe oringi trochę silikonu :P

 

 

Skręcamy.

 

mimg,IMG_4e8f58cd56d829945.jpg

mimg,IMG_4e8f58d329ec7611.jpg

mimg,IMG_4e8f58d910da03214.jpg

mimg,IMG_4e8f58de481a84258.jpg

mimg,IMG_4e8f58e498e1a4015.jpg

mimg,IMG_4e8f58e99253c3022.jpg

mimg,IMG_4e8f5917397549959.jpg

 

 

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności ;)

 

mimg,IMG_4e8f594a0c1955744.jpg

mimg,IMG_4e8f594edcda65510.jpg

 

Przyda się dużo takich spinek:

 

mimg,IMG_4e8f596a5251a6696.jpg

 

------------------------------------

 

Dolewamy płynu, zakręcamy odpowietrznik i wszystko powinno być oki :)

 

[ Dodano: 07 Paź 2011 22:04 ]

aha... tak wygląda typ Valeo:

 

86968904.jpg

 

 

Proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania