Gość ipIV Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Objawy: zapach płynu chłodniczego, tłustawy nalot na przedniej szybie. U mnie była to konsekwencja awarii uszczelki głowicy. Ciśnienie zrobiło swoje. -------------------------- Były 2 typy - valeo i magneti marelli... no i żeby sie dowiedzieć jaki jest to hmmm trzeba rozkręcić lub na zespole nagrzewnicy wyczaić nabitą nazwę producenta U mnie było magneti marelli nr kat.: 46722928 "grzejnik nagrzewnicy" 140zł ASO plus 2 oringi uszczelniające połączenie rurek z naszym wymiennikiem ciepła nr kat: 46722925 - 2 szt. 30zł aso/2szt. :E Poza tym dwie opaski "na śrubkę" Litr płynu chłodniczego takiego jaki mamy wlany --------------------------------- typ valeo - nie wiem :> --------------------------------- Odpinamy aku. Wykręcamy: kierownicę, plastiki, konsolę, wyjmujemy schowek, wyjmujemy bodykompa, odpinamy wtyczki pod schowkiem wszystkie!, odkręcamy listwę masy pod schowkiem. Kierownicę ustawiamy na prosto. Odkręcamy blaszaną osłonę centralki wspomagania, wyjmujemy z niej wszystkie wtyczki, wyjmujemy wszystkie wtyczki z przełącznika zespolonego, wyjmujemy zegary. Odkręcamy śrubę trzymającą przegub dolnego wałka kierowniczego i ją wyjmujemy. Odkręcamy 4 nakrętki M6 trzymające kolumnę kierowniczą. wyjmujemy kolumnę kierowniczą. --------------------------- Wyjmujemy schowek - otworzyć, sworznie zawiasu są na sprężynkach - odsunąć i zahaczyć i schowek mamy w rękach. Odkręcamy 2 śrubki imbusowe pod konsolą nawiewu. i odczepiamy ten biały plastik z pokrętłami i wpychamy dalej. Wyjmujemy radio --------------------------- Odkręcamy śruby deski: - w dolnych rogach 2 imbusowe z L i P strony. - z lewej i prawej śruba M8 (13mm) z lewej nad skrzynką bezpieczników z prawej za zaślepką obok schowka. - Odkręcamy śrubę imbusową która jest nie pod, nie obok, nie nad, tylko ZA schowkiem. Odkręcamy 2 śruby imbusowe pod konsolą (większe) - zdejmujemy 3 zaślepki na górze deski. - kable tam gdzie była skrzynka bezpieczników wpychamy za deskę. - Odpinamy wtyczkę od centralki airbag (na tunelu środkowym przy grodzi.) - odkręcamy 3 górne śruby imbusowe będące pod zaślepkami. - WYJMUJEMY DESKĘ RAZEM Z WIĄZKĄ ELEKTR Jak mamy niefabryczne druciarstwa to może być problem i będzie trzeba przecinać przewody. ---------------------------- Przymierzamy się do wyciągnięcia zespołu nagrzewnicy Odkręcamy korek płynu chłodniczego Odkręcamy odpowietrznik przy nagrzewnicy i niech zassie powietrze po czym zakręcamy. Zespół trzyma się na 8 nakrętek M6. 3 wewnątrz, 5 pod maską. Odkręcamy wewnątrz wspornik łączący prawy słupek z mocowaniem kolumny kierowniczej. Zdejmujemy węże pod maską (wycieknie dużo płynu chłodniczego) Odkręcamy 2 nakrętki pod maską przyczepione do grodzi z dużymi 3cm podkładkami - 1 z lewej na wysokosci alternatora drugą na godzinie 20:00 w stosunku do króćców węży. Odkręcamy 3 nakrętki trzymające gumę otaczającą króćce do których podłączamy węze i wyjmujemy tę gumę. Zatykamy rurki bo zalejemy wnętrze auta płynem. Odpinamy wtyczkę elektryczną która jest przyczepiona do zespołu nagrzewnicy nad pedałem gazu. Odkręcamy 3 nakrętki wewnątrz na górze. Wyjmujemy zespół nagrzewnicy. -------------------------- Dobieramy się do grzejnika nagrzewnicy.... Odkręcamy śrubkę trzymającą plastik, który trzyma końce rurek alu - przy króćcach węży. Odkręcamy 2 srubki trzymające osłonę grzejnika. Odkręcamy opaski mocujące rurki do grzejnika. Wyjmujemy rurki i nasz felerny wymiennik ciepła . Warto cały zespół wyczyścić Składamy w odwrotnej kolejności, dobrze zakładając opaski łączące grzejnik z rurkami! Można dać na nowe oringi trochę silikonu Skręcamy. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności Przyda się dużo takich spinek: ------------------------------------ Dolewamy płynu, zakręcamy odpowietrznik i wszystko powinno być oki [ Dodano: 07 Paź 2011 22:04 ] aha... tak wygląda typ Valeo: Proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2594-wymiana-grzejnika-nagrzewnicy-fiat-punto-ii/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi