Gość Luki_1232 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Witam. Mam takie pytanie. Czy silniki 1.6 HDi w peugeotach bądź w Citroenie mają klin na kole koła pasowego i zębatki rozrządu czy mają tkz: pływający rozrząd gdzie koło od rozrządu i kolo pasowe są bez klinków i przykręcone są jedną śrubą   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 mają klin na kole koła pasowego Maja, jak w kazdym innym aucie a to dlatego ze to kola napedowe. Forma klinu jest dowolna (nie musi to byc typowy klin) tkz: pływający rozrząd gdzie koło od rozrządu i kolo pasowe są bez klinków i przykręcone są jedną śrubą Faktycznie zdarzaja sie koła mocowane bez klina, ale wtedy z reguły klin zastepuje stozek - stosowane tylko na wałkach rozrzadu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Luki_1232 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 mają klin na kole koła pasowego Maja, jak w kazdym innym aucie a to dlatego ze to kola napedowe. Forma klinu jest dowolna (nie musi to byc typowy klin) Właśnie nie przyjacielu. Silnik reno ... 1.6 - 2.0 ze zmienną fazą rozrządu nie ma ani klinu, ani stożka, zero blokad na wale korbowodu przy kole pasowym i przy kole od paska rozrządu. Obydwa te koła są po prostu przykręcone jedną śrubą do wału korbowodu na ścisk co nie pozwala im na swobodną pracę. Jak dobrze pamiętam to silniki HDi 2.0 miały normalnie kliny ... ale silnika 1.6 jeszcze nie robiłem, i nie wiem .. czy wymieniając koło pasowe nie po przestawia się rozrząd ...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Silnik reno ... 1.6 - 2.0 ze zmienną fazą rozrządu nie ma ani klinu Tutaj jest mowa o 1,6 HDI (dzial diesel) a ten z tego co widze ma klin na kolach zarówno pasowym jak i rozrzadu... Kolo pasowe (widac naciecia/wybranie pod klin) http://allegro.pl/kolo-pasowe-na-wal-c4-c5-207-307-1-6hdi-2005-r-i1661203638.html http://allegro.pl/kolo-pasowe-walu-peugeot-citroen-1-6-hdi-1-6hdi-fv-i1672769220.html http://allegro.pl/kolo-pasowe-berlingo-partner-1-6hdi-03-08r-i1686847873.html Kolo rozrzadu http://allegro.pl/dolne-kolo-rozrzadu-citroen-1-6-hdi-i1676013725.html http://allegro.pl/citroen-berlingo-1-6-hdi-kolo-rozrzadu-wal-i1657069081.html http://allegro.pl/kolo-zebate-rozrzadu-partner-berlingo-1-6-hdi-08r-i1677274070.html zero blokad na wale korbowodu przy kole pasowym i przy kole od paska rozrządu Po pierwsze to WAŁ KORBOWY, po drugie DOLNE KOLO ROZRZADU... czy wymieniając koło pasowe nie po przestawia się rozrząd ... Nie, a to dlatego ze kola sa na klinie. Temat uwazam za wyczerpany wiec zamykam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi