Gość ipIV Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Jak zdechło przednie to nie brałbym się za to bez prasy Jak tylne to spokojnie. Teraz pytanie brzmi które bo trudno to wysłuchać, więc.... Jedziemy na autostradę w nocy, rozpędzamy się do setki i jak za nami i przed nami nikogo nie ma to skręcamy od lewej do prawej strony jezdni i od prawej do lewej ostro (takim slalomem jedziemy ) Jak przy skręcie w lewo ustaje a w prawo nasila się to do wymiany lewe łożysko a jak na odwrót to prawe. Ogólnie rzecz biorąc u mnie były takie dźwięki: ---- Łożysko z ABS: 150+zł Łożysko bez abs: do 100zł. Narzędzia: klucze: 12mm; klucz do kół dynamometryk + nasadka 32mm. Smar łożyskowy i miedziowy :> ----- Łożysko: 1. Zdejmujemy koło. Jak mamy ham. bębnowe to zdejmujemy bęben a jak mamy tarcze to: - zdejmujemy zacisk; - wyjmujemy klocki; - odkręcamy jarzmo zacisku; - zdejmujemy tarczę. 2. zdejmujemy osłonkę łożyska -> śrubokręt + młotek 3. Nasadka + długi klucz i odkręcamy nakrętkę, wyjmujemy podkładkę, zdejmujemy łożysko. 4. Zakładamy nowe łożysko. można troche smaru łożyskowego wtemtegować tam bo .... malutko jest fabrycznie :> 5. Zakładamy podkładkę, dokręcamy nakrętkę - tak ze 200Nm 6. Czyścimy miejsce styku tarczy z piastą, tarczę dobrze czyścimy z naciskiem na dobrze :E, smarujemy piastę smarem miedziowym, zakładamy tarczę. 7. Zakładamy bęben/lub tarczówki składamy w odwrotnej kolejności. 8. Cieszymy się nowym łożyskiem....   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2039-wymiana-%C5%82o%C5%BCyska-ko%C5%82a-punto-ii/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi