Skocz do zawartości

Wyłączająca sie turbina seat leon 1.9.tdi


Gość pawel1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich chętnych do pomocy jestem posiadaczem seata leona z 2002 r. od jakiegoś czasu mam problem z turbiną.Jak go przeciągnę na biegu to przy 3000-3500 obr/min wylącza sie turbina i samochód wskakuje w tryb awaryjny.Najczęściej wyłacz sie na 4 biegu.Jak zgaszę silnik i zapale ponownie, wszystko jest ok.Jak mu znowu dam w gaz powtarza sie problem.Żadna kontrolka ani bład nie wyskakuje na komputerze.Mechanik mi powiedział ze to jest wina czujnika od podciśnienia turbinu.Wymieniłem go na nowy i oryginalny ale usterka nie znikneła.Bardzo proszę o pomoc w usunięniu w/w usterki.pzd Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina daje nadcisnienie ,więc i czujnik takowe mierzy to po 1.

Tryb awaryjny sugeruje usterkę sterowania łopatkami kierownicy powietrza w turbinie

---zmienna geometria.Może pomóc przesmarowanie np: WD 40, a jak nie to rozbiurka i

regeneracja.

Poprostu zdejmij rurę ssącą od filtra do turbiny i tam puść trochę preparatu smarującego

--okaże się czy to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Turbina daje nadcisnienie ,więc i czujnik takowe mierzy to po 1.

 

Niby tak, ale gruszka jest sterowana juz podcisnieniem - elektronicznie zaworkiem

Czujnik, zaworek niewielka róznica dla niezorientowanego w temacie.

 

Poprostu zdejmij rurę ssącą od filtra do turbiny i tam puść trochę preparatu smarującego

--okaże się czy to wystarczy.

 

ale zmienna geometria jest na wydechu przeciez.

 

Jesli faktycznie sie zapiekło to wd tego nie ruszy, a jesli sie uda to tylko na chwile.

 

Druga sprawa

 

samochód wskakuje w tryb awaryjny

 

Jesli wchodzi w tryb awaryjny to musi cos byc w kompie. Jesli nie ma to trzeba sie przejechac z podłaczonym kompem i sprawic zeby silnik zaczał głupiec.

 

I jeszcze jedno:

 

wylącza sie turbina

 

Turbosprezarka sie nie wyłącza, chyba ze wyłączasz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jak nic problemem jest zapieczona kierownica łopatek turbiny lub jej siłownik ,trzeba

popatrzeć ,poruszać ,bo kiedy się kleszczy - dławi turbinę i stąd drastyczny spadek mocy

- to raczej typowy objaw,szczególnie jak ktoś dużo po mieście jeżdzi albo ekonomicznie.

Ten typ tak ma,że trzeba wóz popędzić co jakis czas.

Bez naprawy się nie obejdzie,trzeba ją rozebrać i powymieniać zatarte części, samo

przeczyszczenie niewiele da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za szybką odpowiedz tak myslałem że to turbina,to zapewne dla tego że samochód praktycznie jeżdzi tylko po mieści i większość czasu w korkach.Zrobie turbinę i dam znać czy podziałało.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość pieknymarian

Witam mam ten sam problem i trochę poszperałem po internecie okazuje się ze czesto wysiada czujnik cisnienia atmosferycznego nie wiem jakie dojscie jest u ciebie.Pokazuje je na vag i ma być takie jak atmosferyczne ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...