Skocz do zawartości

Golf 3 1,6 ABU bierze olej


Gość wiśniowy18
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wiśniowy18

Witam

 

Moje autko jest w ciągłej eksploatacji, pali dobrze ale jego mankamentem jest to że pije sporo oleju :D Od wymiany do wymiany dolewam mu 2 litry :D czyli 200 ml na 1000km :D może deko więcej. Auto ma 240 000 km przebiegu jest już trochę bardziej mułowate niż kiedyś, ale czasu się nie oszuka :D Muszę się nim wybrać do Niemiec i przejechać 1300 km w jedną stronę trochę się boję co bym nie stanął gdzieś na drodze :D Czy w tej sytuacji wskazana jest ta podróż ? Co mogę sprawdzić w tym silniku, aby się upewnić czy dam radę zrobić taką trasę. Ogólnie zastanawiam się też nad nowym silnikiem, ale do wyjazdu zostały 2 tygodnie i nie wiem czy bym się wyrobił z zakupem i wymianą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Norma (nie wiem czy dla vw) na 1000km to jakies 0.5l, czyli na 10000km - jakies 5l.

Tobie daleko do normy, to raczej normalne przy takim przebiegu.

 

Nie dopisałes jaki masz olej w silniku, moze warto przejsc na gęściejszy.

 

Czy w tej sytuacji wskazana jest ta podróż ?

 

Jesli nie kopci jak traktor (tyle za na niebiesko) i nie ma problemów z odpalaniem to mozna jechac. A tego kiedy cos padnie nie da sie z reguły przewidziec.

 

Co mogę sprawdzić w tym silniku, aby się upewnić czy dam radę zrobić taką trasę.

 

Poziom wszystkich płynów, ewentualnie kompresje zeby miec pewnosc ze wszystkie cylindry pracuja równo.

 

Ogólnie zastanawiam się też nad nowym silnikiem

 

Osobiscie bardziej bałbym sie jechac w trasie czyms czego nie znam, bo nie wiadomo jak nowy/uzywany silnik sie sprawdzi.

Wymiana silnika to 2 dni, jednego dnia demontaz starego drugiego montaz nowego.

 

Przyczyny spalania oleju to najczesciej zuzyte pierscienie i uszczelniacze zaworowe. Jesli silnik w srodku wyglada przyzwoicie (brak rys, ubytków, przegrzania) to wymiana tych czesci napewno pomoze. Ale niestety stan silnika mozna zweryfikowac dopiero po jego rozebraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka!

W silnikach vw normą jest 1 litr na 1000km. Moja Fabia na vw silniku 1.4 16V AUA przy jeździe z kręceniem do odcięcia zapłonu potrafi osiągnąć 0,5l/100km, przy spokojnej jeździe wciąga nie więcej jak 150-200ml/1000km więc stresu nie ma. Silnik jeździł na Castrolu:

- od 0-118 000km na 0W-30 LongLife III

- 118 000 - 177 000km na 5W-40 Magnatec C3

- szykuję się do wymiany i zmiany na 10W-40 Magnatec A3/B4.

Dlatego nie stresuj się i wal śmiało w trasę, jak chcesz mieć świety spokój to zalej świeżym 10W-40 z nowym filtrem i w trasę :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może do wymiany uszczelniacze trzonków zaworów...

 

U mnie przy poprzedniej głowicy brał oleju jakieś 0,5 l na całą wymianę, ale musiałem zmienić głowicę na młodszą bo moja nie trzymała szczelności i niechcący pokrzywiłem zawory - przebieg 315 tys.km. Obecnie załączyłem taką z przebiegiem 110 tys.km - komprechę trzyma - fakt, ale chyba zbyt długo leżała na powietrzu, i bierze mi teraz oleju jakieś 0,7 litra /1000 km - wiem, ze mam do wymiany uszczelniacze zaworowe do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość wiśniowy18

Dojechałem bez problemów i niespodzianek :-D na drugi dzień sprawdzam olej i jak przed wyjazdem nalalem na 3/4 miarki tak po trasie miałem w połowie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.