Gość Anonymous Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Witam. Od miesiąca jestem posiadaczem forda escorta 1.8td wersja z intercolerem 90 koni podobno. Myślałem że jest taki słaby ale obejrzeniu kilków filmików na yt zaczełem sie zastanawiać dlaczego mój essi jest taki słaby. Przeleciałem sporo wątków, sprawdziłem wężyk od bostera suchy nie ma paliwa. Wg po pąpowaniu pompką samochodową działa lecz bez pomki już nie gdy podłącze wężyk turbinka nie ma siły ruszać tą wajhą. Prosze o pomoc jestem bezradny. A i jeszcze jedno pytanie na tym zaworze wg na tej beczce ile jest wejść/wyjść? Patrząc z góry widać tylko jedno z którego idzie wężyk do intercolera do tej szyjki. Po wyjęciu tego wężyka dopiero przy wyższych obrotach czuć że leci powietrze ale słabo dmucha. Bardzo proszę o pomoc!!   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Wg po pąpowaniu pompką samochodową działa lecz bez pomki już nie gdy podłącze wężyk turbinka nie ma siły ruszać tą wajhą. Czyli nie jest zaciety/zapieczony. A turbina nie ma siły ruszyc bo ten zawór ogranicza maksymalne doładowania. Rusza sie dopiero na biegu (pod obciazeniem). Na luzie moze byc problem zmusic go do ruszenia dzwignia. Prosze o pomoc jestem bezradny Jaka masz pompe wtryskowa? Bosch? Lucas? A i jeszcze jedno pytanie na tym zaworze wg na tej beczce ile jest wejść/wyjść? To zalezy od modelu sprezarki, zazwyczaj jeden lub rzadziej dwa . Po wyjęciu tego wężyka dopiero przy wyższych obrotach czuć że leci powietrze ale słabo dmucha Sprawdzasz pewnie na postoju, a wtedy ciezko cos wiecej nadmuchac. Silnik musi byc obciazony zeby powstało cisnienie. Jedyne co mozesz w tej chwili sprawdzic to to czy sprezarka ma duze luzy (wystarczy zdjac waz idacy od filtra powietrza do turbo i palcami wyczuc luzy). Luzy poprzeczne sa dopuszczalne (niewielkie), luzy wzdłużne niedopuszczalne. WYKONUJE SIE TO NA WYŁACZONYM SILNIKU I Z ZACHOWANIEM CZYSTOSCI Co dalej zalezy od tego jaka masz pompe.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KubaK Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Luzy poprzeczne sa dopuszczalne (niewielkie), luzy poprzeczne niedopuszczalne. Tu się wkradła mała nieścisłość   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Racja, przepraszam, juz poprawione   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 pompe posiadam lukasa na filtrze paliwa na pompce jest napisane "cav rotodisel" coś takiego wymieniłem filtr powietrza paliwa. Dodam jeszcze że podczas jazdy powyżej 2tys słychać jak turbinka się uruchamia wyraźny świst pojawia się przy 3tys. Jadąc na 5 biegu po wciśnięciu pedału gazu do dechy nie czuje przyśpieszenia a maks prędkość jaką osiągam to 120 nie wiecej. Dziś miałem jeszcze sytuacje że po puszczeniu gazu i wrzuceniu na luz obroty utrzymywały się na poziomie 1,5tys, przed wymianą filtra paliwa tak nie było. Tak jak mówisz sprawdzałem na postoju. Dzięki za odpowiedź. Jutro sprawadzę czy są luzy bo dziś do pracy na noc jade.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Ogólnie to w pompach LUCASA nie siedze i mało kto ma o nich wieksze pojecie. To co piszesz mogłoby wskazywac na problemy ze wzbogacaniem dawki jak turbinka dmucha... czyli boster o którym wspominałes Tu na zdjeciu masz zaznaczone miejsce gdzie powinien dochodzic wezyk z dolotu (turbiny, rury turbina intercooler, intercoolera lub kolektora ssacego). W srodku powinna byc membrana z boostpinem. http://img203.imageshack.us/i/pompa15kc.jpg/ Jesli membrana jest cała i całosc sie rusza bez wiekszych oporów to szukałbym nieszczelnosci w dolocie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 jest mały problem z dostępem do bostera w eskorcie. Mam troche inną pompę niż na zdjęciu, ta jest nowsza, chodzi Ci o to że utrzymywanie się obrotów spowodowane jest zacinaniem się trzepnia boostera? Z racji tego że do pracy jeżdżę na nocki to do auta dobiorę się w sobote. Dodam jeszcze że jak odpale go po nocy jak jest zimno to przez kilka sekund (2,3s) to strasznie klekocze   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Nieee. Muł jest spowodowany problemami z boosterem. Dodam jeszcze że jak odpale go po nocy jak jest zimno to przez kilka sekund (2,3s) to strasznie klekocze To raczej normalne, bo na zimno wyprzedza wtrysk dosc znacznie. Jesli odpala bez problemu to jest ok. Kontrolnie mozesz sprawdzic kat wtrysku pompy... ale z tym znów problem bo wiekszosc ustawia "na słuch"   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 ok jutro się okaże jeszcze zauważyłem że podczas jazdy na tych samych obrotach zdaża się że czuć jak lekko tak szarpnie tak jakby mocy dostał ale to dosłownie chwila.dzięki za odpowiedź   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal_rz Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 wiesz ogólnie wiele jest przyczyn spadku mocy w samochodzie nie od razy turbina np może być to przepływomierz powietrza, zawór egr( układ dolotowy kwestia zatkanego dolotu), kwestia zanieczyszczonego układu paliwowego. Próbowałeś wykluczyć którąś z tych opcji ?? Czasami proste rozwiązania są najlepsze Zrób diagnostykę zerknij na egr dolot przepływomierz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się