Skocz do zawartości

Alfa romeo 156 19 jtd, trzęsie silnikiem przy rozruchu


Gość barmil8664

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam wyżej wymienione auto od niedawna. I urodził się problem taki że podczas rozruchu, to znaczy w momencie zapłonu dosyć mocno trzęsie silnikiem, wręcz całym samochodem. Podczas gaszenia też zachowuje się niezbyt kulturalnie. Co może być przyczyną??? Miałem także problem z kontrolką od układu wtryskowego. Gdy się zapaliła to nie szło uruchomić silnika. Problem znikał dopiero po odłączeniu klemy od aka na jakąś chwilę. i tak co kilka dni to samo. Podejrzewam żę czeka mnie wycieczka na diagnozę komputerową. No ale co z tym trzęsieniem. Wersji już wiele słyszałem, ale nie wie od czego zacząć sprawdzać. a i wie ktoś może skąd wysmyczyć materiały na temat alfy 156 1,9 jtd 1998r. (sam naprawiam czy cuś w ten deseń).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą kontrolką od wtrysku na razie jest spokój. Tak sobie myślę że to może być uszkodzony któryś z wtrysków. Chociaż sama obserwacja spalin wydobywających się z rury może temu zaprzeczać. Nawet dymka nie puści. ani białego ani czarnego. na komputer pojadę ale dopiero w przyszłym tygodniu tak więc będę wiedział co i jak. Teorii trzęsienia silnikiem jest tak dużo jak samych forów w internecie:

- świece żarowe

- wtryski

- uszkodzone koło dwu masowe pasowe (to zamocowane do wału korbowego)

- uszkodzone koło dwu masowe zamachowe.

 

A i zapomniałem dodać że jak jest zimny to oprócz trzęsienia nie odpala za pierwszym razem, no chyba że go przytrzymam na rozruszniku i wcisnę pedał gazu to odpali.

 

[ Dodano: 2010-10-06, 19:29 ]

Byłem dzisiaj na diagnozie komputerowej w związku z tą kontrolką od układu wtryskowego. okazało się że to imobilajzer nawala. diagnoza 50zł. wymontował , sprawdził jaka jest i będzie zamawiał. Tak więc jeden problem rozwiązany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

problem z odpalaniem pierwsze co się nasuwa to swieca żarowa aczkolwiek bardzo potobny objaw miałem kiedys w firmowej skodzie 1,9 TDI 105 KM co się okazało poza popalonymi swiecami padł czujnik położenia wału a to z powodu przetarcia przewodu elektrycznego z czujnika wiec temat zakonczył sie wymiana rozrządu świec i czujnika po ty m zabiegu bez problemu kolejne 40 000 bez problemów

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania