Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Wymiana rozrusznika Opel - C20NE


Gość fifek

Rekomendowane odpowiedzi

No więc jak nam auto nie chce odpalić albo w ogóle nie kręci to mamy do naprawy rozrusznik.

Zamiast naprawiać możemy go w miare szybko wymienić.

Operacja na silniku 2.0 NE z Kadeta i Vectry.

To samo jest w Calibrze i Astrze z tym motorem.

 

Podnosimy maskę i odłączamy klemę z akumulatora.

 

Kluczem o rozmiarze 13 odkręcamy nakrętkę od rozrusznika i zdejmujemy gruby przewód zasilający.

Wypinamy wsówkę lub odkręcamy kluczem 10 nakretkę z masą

. obraz006kn.th.jpg

 

W rękę chwytamy klucz nasadkowy 17 (19 zaleznie jaka śruba w Kadecie miałem 17 a w Vectrze 19) i wykręcamy śrubę widoczną na zdjęciu. Nie będzie większych problemów gdyż każdy klucz wejdzie i jest sporo miejsca.

obraz001og.th.jpg

 

 

Następnie kładziemy się na silniku i od spodu odkręcamy śrobę na klucz 17. Ja wykorzystałem nasadkę i krotką przedłużkę z grzechotką (dla mnie najlepiej tak było).

(nie pomylcie się ze śrubą od skrzyni która jest wyżej.

obraz005n.th.jpg

obraz004sw.th.jpg

Na koniec zostaje nam do odkręcenia śroba na klucz 13 z tyłu rozrusznika, musimy ją palcami wyczuć bo nie widać jej..

 

Po odkręceniu tych śrubek mamy na wierzchu rozrusznik. Montaż w kolejności odwrotnej.

Proponuje przed złożeniem wszystkiego każdą ze śróbek przesmarować np. miedzią w spreju, kiedyś się nam to odwdzięczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania