Skocz do zawartości

Śkoda Fabia 2001


Gość zloty666

Rekomendowane odpowiedzi

1. Zdjęcia pojazdu:

 

358c11d0f74b0444m.jpg

986ae5e308373c07m.jpg

8003049bef9d6477m.jpg

623b1318488443a2m.jpg

7f70cbf9a4fc2bcem.jpg

d19b570e3dc81896m.jpg

c74366ccdd14804fm.jpg

f992984e0373240cm.jpg

 

2. Opis pojazdu.

 

Śkoda Fabia

Typ nadwozia: 5-drzwiowy hatchback

Rok produkcji: 2001

Silnik: benzyna 1.4 16V, 75KM + instalacja LPG: BRC Sequent24

 

Wyposażenie: wersja Comfort

 

- centralny zamek

- autoalarm

- immobiliser

- szyby sterowane elektrycznie przednie

- siedzenie przednie lewe regulacja wysokości

- poduszka powietrzna kierowcy

- poduszka powietrzna pasażera

- koła jezdne stalowe 6JX14 lato i zima 185/60 R14

- wspomaganie kierownicy

- regulowana na wysokość i wzdłużnie kolumna kierownicy

- regulowane elektrycznie reflektory

- przednie światła przeciwmgielne

- obrotomierz

- komputer pokładowy (średnie spalanie, prędkość, chwilowe spalanie, czas jazdy, odległość do tankowania, inspekcje, temperatura zewnętrzna)

- schowek pod fotelem pasażera

- składana kanapa i oparcie w proporcji 60/40

- fabrycznie zielonkawe okna

- kolor nadwozia: Czerń magiczna perła

- radioodtwarzacz SD + USB MP3 i MP4 Peying 3118 + 6 głośników

 

3. Opis napraw dokonanych w pojeździe podczas użytkowania, koszty tych napraw

 

Auto zakupione w lipcu 2005 roku jako używane z przebiegiem 103 000km w salonie Śkody. Poprzedni właściciel - ksiądz - oddał i w rozliczeniu wziął Octavkę I. Stan zewnętrzny i wewnętrzny auta w momencie zakupu oceniłbym na bardzo dobry, żadnych uszkodzeń, wytarć, zalań. Tylko miejsce pracy kierowcy nosiło ślady zużycia. Cały żywot pojazdu udokumentowany fakturami, naklejkami i pieczątkami ASO Ultima Śkoda Jelenia Góra w stosownych książeczkach. Od początku silnik zalewany olejem Castrol SLX 0W-30 LongLife, obecnie Castrol Magnatec 5W-40 C3.

Obecnie posiada przebieg 169 000km i sprawuje się bezawaryjnie.

Podczas eksploatacji przez ten okres: (bez robocizny)

- pasek rozrządu, olej, filtry przez poprzednika - 1500zł

- wymieniony 1 razy czujnik temperatury do ECU (oryginalny 50zł)

- wymienione świece - komplet 160zł

- wymienione przednie łożyska - niestety TYLKO z piastą - 250zł x 2 = 500zł

- wymienione 2-krotnie tuleje wahaczy przednich oraz łożyska Macphersonów - razem 400zł

- wymieniona sonda lambda - oryginał za 200zł

- wymieniona końcówka drążka kierowniczego i 2 łączniki stabilizatorów - łącznie 120zł

- 3-krotna naprawa przebitych opon - 90zł

Hamulce:

- wymienione tylne szczęki - 130zł komplet, latają 66 000km i dalej hamują

- wymienione przednie klocki - 300zł komplet, latają j.w.

 

4. Słabe i mocne strony pojazdu, zalety i wady, walory użytkowe

 

Plastiki twarde, materiał na tapicerce foteli trwała i odporna na uszkodzenia mimo braku pokrowców, łatwo czyszcząca po dziecięcych zabrudzeniach. Przyciski i sterowniki bardzo trwałe i opierające się skutecznie próbie czasu. Estetyka wnętrza nie budzi zastrzeżeń i odpowiada standardom klasowym. Dostęp do schowków poprawny. Obsługa w komorze silnikowej wręcz wzorowa, zwłaszcza wymiana żarówek zarówno przód jak i tył totalnie prosty i czysty.

Jak na tej klasy samochód ilość miejsca więcej niż spora zarówno z przodu jak i na tyle kanapie. Bagażnik za mały jak na 4 osobową Rodzinę (dzieci w wieku 4 lata i 1 rok), ale ustawny o regularnych kształtach z możliwością powiększenia i płaską podłogą.

Elektrycznie pojazd dostateczny. Uszkodzony czujnik krańcowy w zamku (nierozbieralny, koszt 450zł) powoduje agresję z produkcją piany na pysku gdy podczas wilgotnych okresów centralny sam zamyka i otwiera wszystkie zamki z częstotliwością do 20 razy na minutę, w czasie jazdy.

Mechanicznie bez zarzutu - doskonale się prowadzi, sprężyste zawieszenie ale nie za twarde, biegi precyzyjnie i pewnie wchodzą (trójka potrafi nie wejść przy agresywnym traktowaniu podczas ostrego przyspieszania). Silnik cichy nawet przy wysokich obrotach. Kręci się żwawo do odcięcia zapłonu zarówno na Pb jak i na LPG. 75KM to nie tabun, ale potrafią mile zaskoczyć.

Ekonomika:

- Pb miasto średnio: lato 6-7l/100km, zima 9-11l/100km przy zachowaniu zasad ecoDrivingu

- Pb trasa średnio: lato 4,9-5,5l/100km, zima 7-9l/100km przy zachowaniu zasad ecoDrivingu

- LPG miasto średnio: lato 8,5-9,5l/100km, zima 10-12l/100km przy "bucie" i "killach"

- LPG trasa średnio: lato 7-8l/100km, zima 8-9l/100km.

Ceny części zamiennych dostępne praktycznie od ręki, zarówno zamienniki jak i oryginały w dobrych i przystępnych cenach. Serwisowanie w ASO sprawia wrażenie serwisowania auta luksusowego z gwiazda na przedzie a nie Śkody, obsługa nie potrafiąca wyciągać wniosków z wyświetlanych błędów, lepiej skasować niż szukać przyczyny. Na szczęście warsztaty potrafią zrobić to lepiej za przystępną cenę.

Blacharka - zabezpieczenie na wysokim poziomie, ewentualne ogniska korozji w okolicach łączenia przednich błotników z progami, baaaardzo rzadko tylna klapa nad rejestracją.

 

5. Zauważone niedociągnięcia wynikające z eksploatacji, ewentualne sposoby niwelowania powyższych

 

Śkoda Fabia to typowy przykład prekursora i przecieracza dla Polo i Ibizy. Taki tester technologi i opracowań różnego podejścia do tematu. Bolączki wyeliminowano w Polo i Ibizie, niestety w Fabii pozostały do zmiany modelu. Dla przykładu łożyska przedniej osi wymieniane TYLKO i wyłącznie razem z piastą, a także elementy plastikowe w podnośniku szyb - pękają i niszczą praktycznie cały mechanizm. Tak mi się stało i do dziś nie chorują na "zimnego łokcia". Dodatkowo błędem było zamontowanie łożysk Macphersonów pod błotnikiem a nie na kielichach od strony komory silnika - woda, błoto i kurz skutecznie rozprawiają się ze smarem i zmuszają do wymiany nawet po przejechaniu 6 miesięcy po polnych drogach. Jedynym sposobem, to trafienie na dobre elementy, nawet zamienniki. Kolejna pomyłka to montaż czujnika krańcówki w monolitycznej obudowie zamka zamiast jak w przypadku poprzedniczki Felicji na dole w drzwiach.

 

6. Ogólna ocena pojazdu w skali 1-6 w poszczególnych kategoriach:

 

a) - funkcjonalność nadwozia - 5 pkt

B) - silnik i układ napędowy - 6 pkt

c) - zawieszenie i układ jezdny (komfort jazdy i precyzja prowadzenia, skuteczność hamulców) 6 pkt

d) - widoczność z wnętrza 4 pkt

e) - ergonomia rozmieszczenia elementów użytkowych i manipulacyjnych 5 pkt

f) - ekonomia użytkowania 6 pkt

g) - dostępność i koszt części zamiennych 6 pkt

h) - awaryjność (mechanika, elektryka, karoseria) 4 pkt

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania