Gość zloty666 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 1. Zdjęcia pojazdu: 2. Opis pojazdu. Śkoda Fabia Typ nadwozia: 5-drzwiowy hatchback Rok produkcji: 2001 Silnik: benzyna 1.4 16V, 75KM + instalacja LPG: BRC Sequent24 Wyposażenie: wersja Comfort - centralny zamek - autoalarm - immobiliser - szyby sterowane elektrycznie przednie - siedzenie przednie lewe regulacja wysokości - poduszka powietrzna kierowcy - poduszka powietrzna pasażera - koła jezdne stalowe 6JX14 lato i zima 185/60 R14 - wspomaganie kierownicy - regulowana na wysokość i wzdłużnie kolumna kierownicy - regulowane elektrycznie reflektory - przednie światła przeciwmgielne - obrotomierz - komputer pokładowy (średnie spalanie, prędkość, chwilowe spalanie, czas jazdy, odległość do tankowania, inspekcje, temperatura zewnętrzna) - schowek pod fotelem pasażera - składana kanapa i oparcie w proporcji 60/40 - fabrycznie zielonkawe okna - kolor nadwozia: Czerń magiczna perła - radioodtwarzacz SD + USB MP3 i MP4 Peying 3118 + 6 głośników 3. Opis napraw dokonanych w pojeździe podczas użytkowania, koszty tych napraw Auto zakupione w lipcu 2005 roku jako używane z przebiegiem 103 000km w salonie Śkody. Poprzedni właściciel - ksiądz - oddał i w rozliczeniu wziął Octavkę I. Stan zewnętrzny i wewnętrzny auta w momencie zakupu oceniłbym na bardzo dobry, żadnych uszkodzeń, wytarć, zalań. Tylko miejsce pracy kierowcy nosiło ślady zużycia. Cały żywot pojazdu udokumentowany fakturami, naklejkami i pieczątkami ASO Ultima Śkoda Jelenia Góra w stosownych książeczkach. Od początku silnik zalewany olejem Castrol SLX 0W-30 LongLife, obecnie Castrol Magnatec 5W-40 C3. Obecnie posiada przebieg 169 000km i sprawuje się bezawaryjnie. Podczas eksploatacji przez ten okres: (bez robocizny) - pasek rozrządu, olej, filtry przez poprzednika - 1500zł - wymieniony 1 razy czujnik temperatury do ECU (oryginalny 50zł) - wymienione świece - komplet 160zł - wymienione przednie łożyska - niestety TYLKO z piastą - 250zł x 2 = 500zł - wymienione 2-krotnie tuleje wahaczy przednich oraz łożyska Macphersonów - razem 400zł - wymieniona sonda lambda - oryginał za 200zł - wymieniona końcówka drążka kierowniczego i 2 łączniki stabilizatorów - łącznie 120zł - 3-krotna naprawa przebitych opon - 90zł Hamulce: - wymienione tylne szczęki - 130zł komplet, latają 66 000km i dalej hamują - wymienione przednie klocki - 300zł komplet, latają j.w. 4. Słabe i mocne strony pojazdu, zalety i wady, walory użytkowe Plastiki twarde, materiał na tapicerce foteli trwała i odporna na uszkodzenia mimo braku pokrowców, łatwo czyszcząca po dziecięcych zabrudzeniach. Przyciski i sterowniki bardzo trwałe i opierające się skutecznie próbie czasu. Estetyka wnętrza nie budzi zastrzeżeń i odpowiada standardom klasowym. Dostęp do schowków poprawny. Obsługa w komorze silnikowej wręcz wzorowa, zwłaszcza wymiana żarówek zarówno przód jak i tył totalnie prosty i czysty. Jak na tej klasy samochód ilość miejsca więcej niż spora zarówno z przodu jak i na tyle kanapie. Bagażnik za mały jak na 4 osobową Rodzinę (dzieci w wieku 4 lata i 1 rok), ale ustawny o regularnych kształtach z możliwością powiększenia i płaską podłogą. Elektrycznie pojazd dostateczny. Uszkodzony czujnik krańcowy w zamku (nierozbieralny, koszt 450zł) powoduje agresję z produkcją piany na pysku gdy podczas wilgotnych okresów centralny sam zamyka i otwiera wszystkie zamki z częstotliwością do 20 razy na minutę, w czasie jazdy. Mechanicznie bez zarzutu - doskonale się prowadzi, sprężyste zawieszenie ale nie za twarde, biegi precyzyjnie i pewnie wchodzą (trójka potrafi nie wejść przy agresywnym traktowaniu podczas ostrego przyspieszania). Silnik cichy nawet przy wysokich obrotach. Kręci się żwawo do odcięcia zapłonu zarówno na Pb jak i na LPG. 75KM to nie tabun, ale potrafią mile zaskoczyć. Ekonomika: - Pb miasto średnio: lato 6-7l/100km, zima 9-11l/100km przy zachowaniu zasad ecoDrivingu - Pb trasa średnio: lato 4,9-5,5l/100km, zima 7-9l/100km przy zachowaniu zasad ecoDrivingu - LPG miasto średnio: lato 8,5-9,5l/100km, zima 10-12l/100km przy "bucie" i "killach" - LPG trasa średnio: lato 7-8l/100km, zima 8-9l/100km. Ceny części zamiennych dostępne praktycznie od ręki, zarówno zamienniki jak i oryginały w dobrych i przystępnych cenach. Serwisowanie w ASO sprawia wrażenie serwisowania auta luksusowego z gwiazda na przedzie a nie Śkody, obsługa nie potrafiąca wyciągać wniosków z wyświetlanych błędów, lepiej skasować niż szukać przyczyny. Na szczęście warsztaty potrafią zrobić to lepiej za przystępną cenę. Blacharka - zabezpieczenie na wysokim poziomie, ewentualne ogniska korozji w okolicach łączenia przednich błotników z progami, baaaardzo rzadko tylna klapa nad rejestracją. 5. Zauważone niedociągnięcia wynikające z eksploatacji, ewentualne sposoby niwelowania powyższych Śkoda Fabia to typowy przykład prekursora i przecieracza dla Polo i Ibizy. Taki tester technologi i opracowań różnego podejścia do tematu. Bolączki wyeliminowano w Polo i Ibizie, niestety w Fabii pozostały do zmiany modelu. Dla przykładu łożyska przedniej osi wymieniane TYLKO i wyłącznie razem z piastą, a także elementy plastikowe w podnośniku szyb - pękają i niszczą praktycznie cały mechanizm. Tak mi się stało i do dziś nie chorują na "zimnego łokcia". Dodatkowo błędem było zamontowanie łożysk Macphersonów pod błotnikiem a nie na kielichach od strony komory silnika - woda, błoto i kurz skutecznie rozprawiają się ze smarem i zmuszają do wymiany nawet po przejechaniu 6 miesięcy po polnych drogach. Jedynym sposobem, to trafienie na dobre elementy, nawet zamienniki. Kolejna pomyłka to montaż czujnika krańcówki w monolitycznej obudowie zamka zamiast jak w przypadku poprzedniczki Felicji na dole w drzwiach. 6. Ogólna ocena pojazdu w skali 1-6 w poszczególnych kategoriach: a) - funkcjonalność nadwozia - 5 pkt - silnik i układ napędowy - 6 pkt c) - zawieszenie i układ jezdny (komfort jazdy i precyzja prowadzenia, skuteczność hamulców) 6 pkt d) - widoczność z wnętrza 4 pkt e) - ergonomia rozmieszczenia elementów użytkowych i manipulacyjnych 5 pkt f) - ekonomia użytkowania 6 pkt g) - dostępność i koszt części zamiennych 6 pkt h) - awaryjność (mechanika, elektryka, karoseria) 4 pkt   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1000-%C5%9Bkoda-fabia-2001/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi