Gość Arkom Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Witam, W w/w aucie o na walonych obrotach bardzo telepie się silnik, sprawdzone już było wszystko kompresja, świece, cewki, poduszki, dwumasa. Dokładniej to właściciel auta mówi, że zostało wymionie, sprawdzone zostało: kompletne sprzegło z dwumasą, cewki bo szwankowały plus świece, kompresję sprawdzałem na każdym 12 - 13 bar, poduszki silnika są ok sam je sprawdzałem, Fakt faktem, że silnik chodzi dziwnie, tzn pracuje równo tylko strasznie drga, tak jakby jakaś masa wirująca wpadała w rezonans, przy wyższych obrotach jest spokój. Doszedłem do wniosku, że przyczyna musi tkwić w wałkach wyrównoważających. Zdjąłem miskę i..... ewidentnie ktoś tam grzebał i te wałki zdejmował bo widać czyjeś znaki na kole zębatym lewego wałka. Poza tym koło zębate pompy oleju jest wytarte. Moje pytanie jest takie jak te wałki względem wału korobwego powinny być ustawione. Z tego co mi wiadomo to tłok pierwszego cylindra w górze czyli przeciwwagi pierwszego cylindra wału korowego w dole i tak samo wałki niezrównoważające tzn masy wałków też w dole. Obecnie zaznaczyłem sobie położenie wałków względem wału i zdjąłem koło zębate pompy oleju. Po zdjęciu owej zębatki (tłok pierwszego cylindra był w GMP) wałki wyrównoważające samoistnie opadły. Podejrzewam dwie opcje albo ktoś to źle złożył albo przeskoczył łańcuszek, moje pytanie jest takie jak powinny być ustawione te wałki względem wału.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7323-audi-a4b6-20-pb-ustawienie-wa%C5%82k%C3%B3w-wyr%C3%B3wnowa%C5%BCaj%C4%85cych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość somebody777 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Jest szansa że podobnie jak w linku http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/oilpumpbalshaftbak.htm I tak wiem że to od tdi ale zasada pewnie podobna...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7323-audi-a4b6-20-pb-ustawienie-wa%C5%82k%C3%B3w-wyr%C3%B3wnowa%C5%BCaj%C4%85cych/#findComment-39683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Generalnie z tego co wiem to tłok pierwszego cylindra w górze przeciwwagi wałków w dole ale pewny nie jestem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7323-audi-a4b6-20-pb-ustawienie-wa%C5%82k%C3%B3w-wyr%C3%B3wnowa%C5%BCaj%C4%85cych/#findComment-39684 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się