Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Naprawa sprzęgła Opel Omega 2.5 v6 manual


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bartas

Nie dawno zaczęło szwankować mi sprzęgło.

 

 

 

Objawy:

 

Pod dodaniu gazu auto słabo przyśpiesza, a obroty szybko rosną. Do tego trzeba dodać wyczuwalne wibracje pedału sprzęgła. W ekstremalnych przypadkach pedał sprzęgła wpada do podłogi i nie odpija.

 

 

 

Przyczyna:

 

Zużyta tarcza sprzęgła i zużyty wysprzęglik.

 

 

 

Koszty:

 

* nowa tarcza z dociskiem ok. 800 zł

* nowy wysprzęglik ok. 500zł

* koszty można oczywiście zredukować dając tarcze i docisk do regeneracji - cena ok 180, a wysprzęglik można kupić używany - cena ok 100zł. Do wysprzęglika należy dokupić nowe łożysko - cena ok. 55zł.

 

 

 

Ja skorzystałem z tej drugiej opcji i wszystko działa bez zarzutu. Podane ceny są kosztami, które poniosłem osobiście.

 

 

 

Jak naprawiać:

 

Po pierwsze, zdemontować skrzynie biegów.

 

Odkręcamy lewy kolektor wydechowy (ten od strony pasażera). I przywiązujemy go do boku, żeby nam nie przeszkadzał. Odpinamy przewody od sond lambda. Następnie odkręcamy skrzynie od silnika. Największy problem będzie ze śrubami w górnej części silnika, będzie potrzebna łamana przejściówka. Kiedy uporamy się z odkręceniem skrzyni od silnika to najgorsze za nami.

 

Potem odkręcamy zawieszkę rur wydechowych, wał napędowy i mocowanie skrzyni biegów, po czym odłączamy drążek zmiany biegów od skrzyni i przewód od światła wstecznego. Wysuwamy skrzynię biegów i opuszczamy trochę, aby można było wykręcić przewód hydrauliczny sprzęgła (nie bójcie się go wykręcać, odpowietrzanie sprzęgła to nic poważnego, te same czynności co przy odpowietrzaniu hamulców).

 

Jak już skrzynia ściągnięta to zabieramy się za wymianę tarczy sprzęgłowej. Potrzebne nam będą klucze torx nasadowe. Odkręcamy śruby mocujące docisk do koła dwumasowego. Ściągamy docisk i tarcze. U mnie były złamane dwie blaszki w docisku i mocno zużyta tarcza sprzęgła, oddałem wszystko do regeneracji, a było do odbioru następnego dnia.

 

Kolejną czynnością jest sprawdzenie wysprzęglika. Najlepiej go odkręcić ze skrzyni, obejrzeć dokładnie, zsunąć gumę i ocenić stan, po wciśnięciu łożyska oporowego powinno ładnie odbijać.

 

Montaż wszystkich podzespołów i skrzyni odbywa się jak wyżej tylko w odwrotnej kolejności. Po zmontowaniu wszystkiego razem trzeba odpowietrzyć układ sprzęgłowy. Proponuje kupić za wczas płyn hamulcowy DOT-4.

 

 

 

Uwaga!!!

 

Jeżeli chodzi o wysprzęglik. Jest jeden rodzaj wysprzęglika dla skrzyni manualnej, pasuje do silnika 2.0, 2.2, 2.5 v6 jak i do 2.5TD do 2.6, 3.0, 3.2.

 

 

 

Nie jestem mechanikiem z zawodu, wszystkie prace zrobiłem wspólnie z teściem. Na montaż i demontaż potrzebowaliśmy łącznie ok 9 godzin.

 

 

 

Autor: piotrektoja

 

Źródło: http://forum.omegaklub.eu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania