Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dwa pytania dotyczące wymiany rozrządu w oplu vectrze B 1.8:

 

1. Jest to rozrząd w którym pasek wstępnie napina się pompą - moje pytanie jest następujące czy jest wymagany klucz do pompy czy da się to zrobić bez owego klucza - zdania są podzielone choć większość twierdzi, że klucz jest niepotrzebny i nawet wystarczy ręką wstępnie napiąć pompę... nie wiem ile w tym prawdy dlatego pytam. Jeżeli jednak jest wymagany klucz to jaki 41 czy 46 ? Ciężko na aucie zmierzyć - moje pomiary bardziej wskazują na 46 ale dostęp jest tam ciężki żeby dokładnie zmierzyć dlatego pytam.

 

2. Na kole rozrządu wałka wydechowego sa dwie cechy jedna to kreska z trójkątem a druga sama kreska - jeżeli dobrze wyczytałem to cecha z trójkątem powinna pokrywać się ze znakiem na obudowie a druga cecha tzn sama kreska z kreską na na drugim kole czyli na kole od wałka ssącego? Na wałku ssącym mam jedną cechę samą kreskę która zapewne powinna się pokrywać ze znakiem na obudowie. Tak jak na tym zdjęciu:

 

https://www.google.pl/search?q=Vectra+b+1.8+ustawienie+rozrz%C4%85du&client=firefox-b&tbm=isch&imgil=Y3GASXEdO1uofM%253A%253BrYDWJISCdB2KOM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fforum.omegaklub.eu%25252Ftopic%25252F75617-niesamowity-problem-z-czujnikiem-polozenia-walkow-rozrzadu%25252F&source=iu&pf=m&fir=Y3GASXEdO1uofM%253A%252CrYDWJISCdB2KOM%252C_&usg=__5vy0cbshUzfnlcmyoTxp3HKAqQM%3D&biw=1366&bih=631&ved=0ahUKEwiw2v6vwOzSAhWGJZoKHUYRBu8QyjcIJw&ei=za7TWPA_hsvoBMaimPgO#imgrc=Y3GASXEdO1uofM:

 

Problem w tym, że a owym oplu na kole zębatym wałka ssącego jest tylko jedna cecha - pytanie czy to normalne. Dodam, że wywala błąd P0340 - czujnik położenia wałka rozrządu. Po sprawdzeniu rozrządu okazało się, że jest strasznie luźny i będę go wymieniał dlatego wolę się doinformować w tym czego nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7204-opel-vectra-b-18-wymiana-rozrz%C4%85du/
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

1. Małe bloki 41, duże 46mm. Jak nowa pompa to bez klucza się da.

2. Przeczytaj co jest na kółku napisane przy danym znaku. Intake to dolot, exhaust to wydech.

 

Jaki to silnik w ogóle bo są przynajmniej 2 podstawowe typy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7204-opel-vectra-b-18-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-39258
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem nowe graty i na nowej pompie nie ma "miejsca" na klucz czyli musi się dać to zrobić bez niego co potwierdza zdanie kolegi wyżej. :) Tylko mnie interesuje jedno czy ten normalny napinacz wstępnie dokręcić palcami i ustawić go na godzinę 7 a pompą wody napinać do momentu aż na napinaczu pokryją się znaki czy inaczej?

 

Co do kół zębatych to na wałku wydechowym na kole od tego wałka jest oczywiście napis exhaust ale na drugim już nie ma a dokładnie to moje koła wyglądają tak jak tutaj:

 

https://www.google.pl/search?q=opel+vectra+b+1.8+ko%C5%82a+rozrzadu&client=firefox-b&sa=X&tbm=isch&imgil=TdvWRAsG0ulDcM%253A%253Bpz1XiTvJcq-40M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fsprzedajemy.pl%25252Fopel-vectra-b-evanda-1-8-2-0-16v-kolo-rozrzadu-90411776-nr15470807&source=iu&pf=m&fir=TdvWRAsG0ulDcM%253A%252Cpz1XiTvJcq-40M%252C_&usg=__DdmMESTS11-nERy9xLmabMEZtFM%3D&biw=1366&bih=631&ved=0ahUKEwjaoueTlO3SAhXBQpoKHbj9BwMQyjcINw&ei=pgbUWNq3HcGF6QS4-58Y#imgrc=TdvWRAsG0ulDcM:

 

Tak czy inaczej teraz już wiem że same koła są dobre i znaki muszą się pokryć z obudową a nie względem siebie na kołach.

 

Jeżeli mógłbym prości o wyjaśnienie tego napinania czy jest tak jak napisałem wyżej czy inaczej? I jakim momentem dokręcić śrubę wału korbowego (a muszę ją odkręcić bo będę zmieniał uszczelniacz na wale).

 

Oznaczenia silnika nie znam, ewentualnie jutro mogę spojrzeć na okolicę łączenia skrzynia biegów - silnik bo tam powinno być oznaczenia silnika ale czy uda mi się dojrzeć oznaczenia tego nie wiem.

 

[ Dodano: 2017-03-27, 18:41 ]

Mam problem z napięciem paska. Po założeniu pompy wody i napinacza nie da się dokręcić pompy wody bo przeszkadza napinacz, więc pompę założyłem na oko tak jak była stara i napiąłem napinaczem pasek ale wówczas pasek się luzuje - tzn strzałka na napinaczu wychodzi poza skalę i pasek robi sie luźny... Ktoś mi podpowie jak to poprawnie ustawić ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7204-opel-vectra-b-18-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-39259
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania