Gość Bartas Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Master czy slave? Jaki kupić? Wydawało mi się że do drzwi kierowcy master ale okazało się że centralka ma podpięte dwa slave'y no ale ponieważ praktycznie każdy ma inna centralkę kupujcie MASTER'y i najwyżej te 3 niepotrzebne kable izolujecie i wszystko gra 1) zdejmowanie boczka: pierwsze dwie śrubki i trójkątna osłonka lusterka (podważamy ją i schodzi: 2 zatrzaski metalowe) kolejne śrubki zaznaczone w kółkach zaś strzałki zaznaczoneją śrubki które są od spodu i od boku boczka, dwie śrubki w uchwycie są za zaślepkami więc trzeba je wcześniej wydłubać jak odkręcimy wszystkie śrubki łapiemy za spód boczka i ciągniemy do siebie są tam jeszcze dwa zatrzaski na rogach ale łatwo odchodzą, teraz jak już odchylimy dół boczka na jakieś 5cm pchamy go do góry ponieważ przy szybie opiera się on na całej długości na takiej rynience, jak już jest luźny odłączamy wtyczki od sterowania szybami (dwie wtyczki) i od żaróweczki w drzwiach (łatwiej jest wykręcić całą żarówkę z "klosza" niż rozpinać jej wtyczkę) następnie odklejamy folie wygłuszeniową i mamy na wierzchu siłownik u mnie pękło mocowanie drucika siłownika do linek więc oparłem go o linkę na potrzeby zdjęcia 2) instalacja nowego siłownika dorobienie kabelków w mojej instalacji wygląda tak.. u Was może być inaczej (no i widoczne 3 niepotrzebne kabelki) ja robiłem metodą prób i błędów bo nie miałem opisu do siłownika co jaki kabel i nic się nie stało.. pamiętać należy o biegunowości jak już znajdziecie odpowiednie kable, podłączenie ich wspak powoduje że siłownik zamiast zamykać zamek będzie go chciał otwierać i odwrotnie (wystarczy wtedy zamienić kabelki kolejnością) dziurki pod mocowanie siłownika nie wyglądają na seryjne więc najprościej wywiercić jedną nową i skorzystać z jednej starej (w przypadku gdy mocowanie nowego siłownika nie jest takie samo jak starego) ja poradziłem sobie takim mykiem korzystając z dołączonej blaszki montażowej (nie miałem wiertarki pod ręką) w takiej też pozycji siłownik wchodzi do wnętrza drzwi (silnikiem w dół) mocujemy specjalną kostkę dołączoną do zestawu łącząc górną linkę z siłownikiem (w zestawie jest też drucik który można wygiąć w odpowiedni kształt ale to tylko w razie gdyby coś stało się z Waszym starym drucikiem) no i tyle testujemy po raz ostatni czy wszystko działa jak należy i składamy wszystko do kupy UWAGI: radziłbym odkładać na osobne kupki śrubki z poszczególnych rejonów boczka bo każda partia jest inna (3 od dołu, 2 od boku, 2 z uchwytu, 1 z klamki, 2 od strony konsoli) Autor: Szachi87 Źródło: http://forum.hyundaicoupe.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/650-elektrykawymiana-si%C5%82ownika-zamka-centralnego-hyundai-coupe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi