Gość cincin13 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Witajcie Panie i Panowie! Rover 75 2,0 CDT z roku 2000. Ostatnio pojawił się problem, że silnik nierówno pracuje po nagrzaniu. Dopóki wskazówka nie wskoczy na temp optymalną chodzi nieźle, choć trochę za głośno [moim zdaniem], a po nagrzaniu zaczynają falować obroty. Wg obrotomierza nie są to duże skoki, wskazówka lekko się chybocze, ale potrafi rzucić silnikiem na tyle, że jest to odczuwalne w kabinie, jakbym stał w łodzi na wzburzonym jeziorze. Teraz fakty: * wszystkie filtry i płyny były wymienione w marcu [olej silnikowy, olej w skrzyni, płyn w pompce sprzęgła, płyn wspomagania, filtr oleju, filtr paliwa, filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej]. * układ dolotowy szczelny. * pompa progowa - ta przed pompą CR, bije idealnie ciśnienie - 4,25 BAR. * pompa CR na wolnych obrotach bije około 280 bar, przy dodawaniu gazu rośnie. * przepływomierz wywala błąd, ale wskazania na INPA pokazują, że zmieniają się wartości przez niego mierzone w zależności od wciśnięcia pedału gazu, * wtryskiwacze - nie znam dokładnie ich stanu, wyciągałem je miesiąc temu i czyściłem powierzchownie, rozpylacze wymoczyłem w środku do czyszczenia wtrysków, oczyściłem gniazda wtryskiwaczy, nie wymieniałem jedynie podkładek miedzianych, bo nie miałem nowych, * w INPA korekcje wtryskiwaczy: [1] -0,5, [2] 1,25, [3] 1,5, [4] -0,2. Takie wyniki wskazują, że najgorzej wypadają wtryski [2] i [3], ale nie ma tragedii. W momencie, gdy następuje falowanie wszystkie wtryski zaczynają świrować i ich korekcje wahają się od -2,0 do +2,0. Dziwne jest to, że niby pracują dobrze, a po nagrzaniu zaczynają się takie krzaki. * EGR zaślepiony. * dodam, że ostatnio zalewam samochód Shell Nitro+ Diesel, bo na tym paliwie chodzi "elastyczniej" w dolnym zakresie obrotów Końcowe pytania, które mogą pomóc: 1) mam uszkodzony układ wydechowy - są jakieś nieszczelności i churgocze - może to mieć wpływ? 2) zaślepienie EGR poprzez odcięcie podciśnienia otwierającego zawór - może mieć wpływ? 3) słaby akumulator bądź skaczące napięcie przez kończący się regulator napięcia może mieć wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach? 4) odnoszę wrażenie, że zaczyna huczeć koło pasowe albo dwumasa się odzywa - to też może mieć wpływ? Z góry dziękuję za pomoc. Już nie wiem, co robić. Mój magik chce mi wcisnąć 4 wtryski ze szrotu za 600zł. Ale nie chcę wymieniać w ciemno.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6428-rover-75-20-cdt-nier%C3%B3wna-praca-na-wolnych-obrotach/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się